Se fuld version : fra PC'er til TV
olemette
12-03-2004, 10:50 AM
Hej
Jeg har en pc hvorpå der ligger nogle film som jeg gerne vil have vist på mit TV
Grafikkort GeForce4 MX 440
jeg har købt kabel fra kort til TV (scart stik)+ lyd
Jeg kan ikke få farver + lyden overført til mit TV
Hvad gør jeg
Med venlig hilsen
Ole Sørensen
Jowls
12-03-2004, 11:53 AM
Hej
Jeg har en pc hvorpå der ligger nogle film som jeg gerne vil have vist på mit TV
Hvad gør jeg
Med venlig hilsen
Ole Sørensen
Efter at have forbundet kablet, skal du også lige skifte fra monitor til TV i softwaren. Højreklik og vælg <properties> <settings> <advanced> og så er der sikkert en menu som hedder <GeForce MX440> eller noget i den stil... prøv at klikke lidt rundt indtil du finder noget der lyder rigtigt (jeg har hverken Windows eller MX440, så jeg kan kun gætte mig frem...)
Julefanden
12-03-2004, 12:59 PM
Hej
Hvad gør jeg
Med venlig hilsen
Ole Sørensen
Hvis du får et sort/hvid billede skal du tjekke i de indstillinger som Jowls nævner at tv-output står til PAL. Ellers er det muligt at du skal bruge en colorfix adapter ( kan bl.a. findes hos http://www.sandberg.it (søg på colorfix))
Er der et jackstik på dit kabel skal det sættes i det stik hvor dine speakere sidder nu, for at få lyd.
Mvh
Jf
PackedManiac
12-03-2004, 03:54 PM
Hvis dit grafikkort har et ganske almindelig tv-out stik og du har fået fat i et, enten fordi det fulgte med da du købte det (det burde det gøre, hvis du har et tv-out stik bag på dit grafikkort), eller fordi du har købt det - det er typisk i gul farve - så forbind det fra dit grafikkort til fjernsynet.
Du skal derefter - som Jowls skrev - gøre følgende:
Højreklik på dit desktop og vælg properties (eller Indstillinger, hvis du kører en dansk version), derefter settings, så advanced og find fanebladet til den driver du bruger. Jeg bruger ATi Control Center, så det er den jeg skal have fat i. Uanset, det er typisk det sidste faneblad i advanced, som du skal have fat i.
Du skal så vælge TV. Den står på monitor nu, men du skal have den til at sende signaler til dit TV gennem dit TV-out kabel. Så du finder det sted, hvor du kan gøre dette. Lige så snart den er sat på TV så burde den gerne skifte, hvis ikke, så klik på Apply/Tilføj.
Din skærm slukker og du vil se dit skrivebord på TVet. Lige nu ser det rimelig blurret ud, men det er OK. Der er 2 ting du kan gøre for at forbedre dette.
1) Sæt resolution på 800x600
2) Sæt farverne ned på 16bit eller 256, hvis du kan det.
Nu kommer det spændende - Da jeg brugte TV-Out til at se film med på TVet, sørgede jeg altid for at have filmen og et link til det program der skulle afspille den på mit skrivebord, da det kan være svært at se det på fjernsynet.
Ligeså snart du er op og kører med filmen, bør det hele kører med både farve og lyd. Det er muligt at du skal bruge din computers højtalere - det tror jeg faktisk - lang tid siden jeg har brugt TV-out, så lyden skal muligvis afspilles af din computer.
Når du er færdig med det så skal du bare skifte fra TV til monitor og genoprette din resolution og farve osv.
Håber at du kan bruge dette, TV-out er langt det letteste synes jeg end et scart-stik, men det afhænger selvfølgelig af om du har et TV-out stik, og hvis ikke, så må du jo kører med scart.
Er det et sådanne kabel?
http://upit.dk/files/tvout.jpg
Nogen der vil være venlig at svare :wink: ?
komas
12-05-2004, 01:45 PM
det ligner mistænkelig meget det kabel der kom med mit grafikkort, men jeg har aldrig prøvet at bruge det, så jeg kan ikke garntere 100%
det ligner mistænkelig meget det kabel der kom med mit grafikkort, men jeg har aldrig prøvet at bruge det, så jeg kan ikke garntere 100%
Det fulgte også med mit grafikkkort - uden nogen vejledning.
hvorfor er det lige at det kabel der altid hører med til ens grafik kort er F***** 10cm langt når et 10m kabel ikke koster en S****? bare en ting jeg har gået om tænkt over :?
FakeNick
12-05-2004, 04:45 PM
Jeg havde det samme problem... men jeg downloaded bare tvtool og så virkede det :D
PackedManiac
12-05-2004, 07:51 PM
Det er TV-OUT stikket! Tillykke, du kan bruge din computer til at se alle salgs film - som din computer kan spille - på TV (hvis den er lang nok) :D
Det er TV-OUT stikket! Tillykke, du kan bruge din computer til at se alle salgs film - som din computer kan spille - på TV (hvis den er lang nok) :D
Hey fedt! Det vil jeg prøve, når jeg er færdig med min stil :evil:
På fjernsynet skal jeg vel bare vælge TV/Video på fjernbetjeningen.
SELF. ER DEN IKKE LANG NOK!!! :evil: :evil: :evil:
Det ligner lort selvom jeg har fulgt vejledningen fra PackecMania
Jeg ændrede kontrast men mine film er stadig lilla
VIRKER NU
er det bare mig eller det det gennralt nemmer at sætrte billedet fra pc over til tv med Nvidea kort end radion?
Unknown
12-05-2004, 08:37 PM
er det bare mig eller det det gennralt nemmer at sætrte billedet fra pc over til tv med Nvidea kort end radion?
jeg havde nu ikke noget problem med at få billedet fra min pc over på mit tv jeg købte bare 10m lamg svhs kabet til 20kr og satte i mit ati radion kort og over i mit tv og konfigurerede mit kort til to skærme
Tror jeg sgu ikke.
Fuck det er fedt at kunne se film på min tv! Selvom mit tv godtnok er ligeså stor som min skærm :lol:
PackedManiac
12-05-2004, 09:33 PM
godt at høre at det funker, k33z
Ja, det ser ud af helvede til når du bare kører med dit desktop, men når du skal se film med Windows Media Player eller hvad ved jeg, så er det klart og tydeligt.. i hver fald når jeg bruger det :?
godt at høre at det funker, k33z
Ja, det ser ud af helvede til når du bare kører med dit desktop, men når du skal se film med Windows Media Player eller hvad ved jeg, så er det klart og tydeligt.. i hver fald når jeg bruger det :?
Jeg skulle lige lave nogle indstillinger så virkede det.
JesperKK
01-16-2008, 02:27 PM
Hej Jeg har ligesom resten i denne tråd problemer med at få mit signal over fra computeren til min nye fine fladskærm.
Jeg har et scart+tvout+lyd kabel som jeg købte ved forhandleren for store penge dengang. Mit lydkort er NVidia Geforce4 ti 4200.
Jeg købte min computer for 3 år siden og blev da af sælgeren spist af med at jeg havde en gammel skærm, som ikke kunne bruges. Jeg droppede det indtil nu hvor jeg har fået ny skærm og problemet forsat er det samme. Skærmen er uskarp og ikke i farver. Lyden kommer desuden ikke over. Jeg har prøvet alt hvad der står her i tråden uden held incl at finde tv-out i advanced, men dette er ikke tilstede. Jeg har prøvet tv-tool uden at det har kunnet hjælpe.
I sin tid har jeg selv (sammen med en mere kyndig kammerat) bygget computeren, og alt har fungeret godt bortset fra dette. Kan der være en jumper der er sat forkert el har nogen noget andet jeg kan prøve inden jeg piller cp fra hinanden igen :-)
JK
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.