Se fuld version : hvornår skal man købe et spil?
komas
12-02-2004, 11:29 PM
nu har jeg hørt flere herinde sige noget i retning af: det spil det skal man købe, den kvalitet skal støttes.
når nu man henter noget, er det så ikke op til en selv at bestemme om man vil støtte det eller ej?? jeg kan jo godt købe at spil, og mene at det er vildt fedt, mens andre mener at det skodder for hårdt.
det jeg så godt vil vide er, hvor går grænsen for hvad man godt må hente, og det man skal betale for, kan jeg f.eks. godt hente nfsu2?? eller er der så straks nogen der kommer og siger at det spil fortjener at blive købt??
nimarq
12-03-2004, 12:23 AM
Det er jo op til dig selv. Omend jeg er enig i at nogen spil skal købes af flere grunde.
For det første for fuld spilnydelse, her taler vi om Half-Life og Warcraft 3, evt. GTA hvis man er til det.
Det er simpelthen så suveræne spil, efter min mening, at jeg vil støtte developeren.
Meneh.. Det er snart jul: Ønsk dig det hvis det er for dyrt? :)
Forresten, er det kun mig der ikke fatter hvordan Elgiganten kan sælge spil så billigt?
Sims 2 var vist til 149,- og Half-Life 2 kostede 199,-. Godt nok åbningstilbud men alligevel?
DU skal købe alle spil. thi det forkynder jeg dig. (hvor jeg hader mine religions timer)
det er 100% op til dig selv om du syntes spillet er det værd... hvis din morale kan klare ikke at betale jamen så er det bare sådan...
nimarq: først siger du at han selv bestemmer. derefter siger du at der er 2(3) spil som man skal købe. - roder lidt i det :)
fx så har jeg ingen interrese i multiplayer funktionen i HL2 (om ik andet så kun til lan) syntes SP delen er så dårlig at jeg ikke ønsker at støtte developeren pga denne (deres game-engine støtter jeg gerne, men ik med 300kr) - skal jeg så også købe hl2? =) (ved godt hvad du mener så du behøver ik svare mig... var bare en lille kommentar)
nimarq
12-03-2004, 03:33 PM
nimarq: først siger du at han selv bestemmer. derefter siger du at der er 2(3) spil som man skal købe. - roder lidt i det :)
Nej, ikke helt. Tror du har misforstået mig. Jeg siger han selv skal bestemme også kommer jeg med min egen mening mht. topic: "hvornår skal man købe et spil?"
deres game-engine støtter jeg gerne, men ik med 300kr) - skal jeg så også købe hl2? =)
Nej nej selvfølgelig ikke. Men min pointe er at hvis alle bare downloader det istedet for at købe det så ender vi med at ha' lorte spil pga. skod budgetter. :)
Dette er selvfølgelig et tænkt eksempel. (du kan få det for 199,- :D)
PackedManiac
12-03-2004, 04:08 PM
*Jeg* køber ikke spil fordi jeg har lyst til at støtte nogen eller noget. De spil jeg køber, køber jeg fordi jeg syntes at de er fede, og fordi jeg har ventet på dem (måske) i lang tid.
Det sidste spil jeg købte var Half-Life 2, og jeg planlægger at købe Guild Wars når det nu engang kommer ud.
Nej, ikke helt. Tror du har misforstået mig. Jeg siger han selv skal bestemme også kommer jeg med min egen mening mht. topic: "hvornår skal man købe et spil?"
deres game-engine støtter jeg gerne, men ik med 300kr) - skal jeg så også købe hl2? =)
Nej nej selvfølgelig ikke. Men min pointe er at hvis alle bare downloader det istedet for at købe det så ender vi med at ha' lorte spil pga. skod budgetter. :)
Dette er selvfølgelig et tænkt eksempel. (du kan få det for 199,- :D)
du har nok ret i at jeg bare har taget fejl...
du har ihvertfald ret i at hvis ingen køber det blir spillene dårligere =).. er derfor at jeg ejer 3 lovlige kopier af dues ex (1) (hvorfor bruger man cd'er når de dør så snart man finder at spil man spiller ofte?)... så venter man med længsel på DX2 og så gir de fadme en sådan noget consol-emuleret-lort (undskyld sproget)
Smiley
12-05-2004, 04:38 PM
så venter man med længsel på DX2 og så gir de fadme en sådan noget consol-emuleret-lort (undskyld sproget)
Hørt! Hørt!
=(
Men helt elendigt er det dog ikke.. der er mange interessante veje at tage, og historien er da stadig interessant =)
det ku godt ha blevet gjort bedre...
check evt tråden "Steam holder stand" side 2 med min liste over lignende spil hvis du har lyst.
Det er ved at blive lidt ofte at vi bliver udsat for dårlige efterfølgere..
nimarq
12-05-2004, 05:37 PM
*Jeg* køber ikke spil fordi jeg har lyst til at støtte nogen eller noget. De spil jeg køber, køber jeg fordi jeg syntes at de er fede, og fordi jeg har ventet på dem (måske) i lang tid.
Det sidste spil jeg købte var Half-Life 2, og jeg planlægger at købe Guild Wars når det nu engang kommer ud.
Ja, men så kunne du jo downloade dem istedet, det er lidt hele roden til denne diskussion. Synes jeg.
Og selvfølgelig køber man da spillet fordi det er fedt, det troede jeg at de fleste havde fanget. :wink:
Pointen var bare om man skulle suge det eller købe det.
så venter man med længsel på DX2 og så gir de fadme en sådan noget consol-emuleret-lort (undskyld sproget)
Hørt! Hørt!
=(
Men helt elendigt er det dog ikke.. der er mange interessante veje at tage, og historien er da stadig interessant =)
det ku godt ha blevet gjort bedre...
check evt tråden "Steam holder stand" side 2 med min liste over lignende spil hvis du har lyst.
Det er ved at blive lidt ofte at vi bliver udsat for dårlige efterfølgere..
og der gik det så galt i mit hoved.. et menneske med en iq på højde med min egen... endelig en person der ser ud til at fatte noget :D
dues ex 2 er fedt nok. graffikken (som du skrive i steam..." er fed. den del af historien jeg har mødt er fed. men...
de laver et fedt PC spil.. PC spillerne bliver elle vilde...
de siger de laver en 2'er... kunne de dog så ik give pc'ejerne en 2'er også? - istedet for bare at lave en playstation spil og så lige lave en emulator.
interfaced har INTET at gøre med PC, det er 100% consol.
og hvor er mine skills? (det er faktisk meget sjovt.. samtlige pc'ere spørger dem om det, men de svare bare "vi mener ik det skal være der" - det er der så bare ik en eneste fan der mener det ikke skal)
jeg havde pakket teltet i tilfælde af at der var et sted i DK hvor man udgav spillet om natten.. de kom så på nettet først og så ku jeg ik holde fingrene væk... det tog min nådagtig 5 min gaming at finde ud af at det spil ik skulle købes.. derefter tog det mig 1½ år hos psykolog pga det sindsyge press det lagde på mig at jeg ikke fik en 2'er... siden da jeg jeg gennemført DX1 3 gange mere... har jeg gjort over 10 gange nu.. er holdt op med at tælle :) (4 forskellige løsninger so far... der er 16.... og jeg finder dem !)
til sidst:
undskyld undskyld undskyld.
men når det kommer til DX2 så skal der nogle meget hårde slag til før jeg holder mig kæft. også selvom posted handler om noget helt andet.
Smiley
12-05-2004, 08:27 PM
....over 16?
Jeg har kun dem som er quest-logged...
enten at springe hele lortet i luften(Tong),Lade være (følge illuminati), sammensmeltning imellem en selv og AI'en... og mere kan jeg ikke huske, men der var da vidst en til.
Jeg har aldrig hørt om noget med 16 forskellige slutninger..
men, for at skifte emnet en smule, jeg synes Vampire Bloodlines følger samme stil nogenlunde... samme princip, med at man bevæger sig rundt, ind og ud af områder, og har forskellige muligheder for at gennemføre missioner(med/uden vold), og character building... det er ikke Deus Ex, men det har været underholdende indtil videre.
har som sagt også kun fundet 4.. men der sku være 16 ifølge nogle hardcore dx gamere =) (om de så faktisk har fundet 16 eller har noget insider info ved jeg ikke)
nimarq
12-06-2004, 08:37 AM
enten at springe hele lortet i luften(Tong),Lade være (følge illuminati), sammensmeltning imellem en selv og AI'en... og mere kan jeg ikke huske, men der var da vidst en til.
Jo de der handlere, de skumle sortbørs-fætre. Har glemt hvad de hedder, men du kan løbe rundt og slå alle lederne ihjel hvis du arbejder for dem. Så arbejder man ikke for nogen rigtig(hvis det er tong så sry)
HereticMind
12-06-2004, 09:54 AM
Jeg køber et spil når det virklig falder mig til hjertet, samt jeg bare vil spille det hele tiden (dette forsvinder med tiden, men spillet var stadigvæk pengene værd :) )...
Civ3 købte jeg efter i årevis har spillet 2'eren, det var simpelthen for fedt...
BF1942 blev indkøbt efter en del dyre mdr på den lokale netcafe, hvor det blev gamet for hårdt indtil man kom i klan... :)
Sid Meier's Pirates! Collector Edition har jeg bestilt fordi jeg er gammel nok til at have spillet orginalen på C64 og Amiga, udover Civ2/3 tror jeg aldrig et spil har ståjlet så meget af min tid..
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.