Se fuld version : hvis AGP banker på døren
jeg er lidt usikker på det emne.
Har de lov til at tage min com, hvis de en dag dukker op foran min dør ?
hvad kan jeg gøre hvis de kommer ? :shock:
Jowls
12-02-2004, 11:02 PM
Piratgruppens advokat har lavet en rigtig god guide om netop dette emne...
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=68
Og det skal også lige siges, at det er noget som sker yderst sjældent og indtil nu kun i forbindelse med meget store sager. Så faren for at du selv kommer til at opleve det er forsvindende lille, med mindre du begynder at duplikere og sælge CD'er i stor stil. Derfor er det ikke noget du behøver at gå rundt og få mavesår af at tænke på 8)
Men det er jo under alle omstændigheder altid godt at kende sine rettigheder.
ja det er lige det.. nu har jeg nok kun 2-3 spil med crack.. men har hørt at man skal af med adskillige tusind for hver spil :?
hvis der nogen sinde kom nogen til min dør ville jeg bare ikke åbne, jeg kan jo ikke være sikker på at det er et par "hæderlige" folk der står derude og ikke et par pedofile massemordere. de kan jo selvfølgelig havde en dommerkendelse men den kan jeg jo ikke se gennem døren.
Jowls
12-06-2004, 11:04 PM
nu har jeg nok kun 2-3 spil med crack.. men har hørt at man skal af med adskillige tusind for hver spil :?
APG er overhovedet ikke interesserede i dine crackede spil, for de tager sig foreløbigt kun af film og musik. Softwaren hører ind under BSA...
http://www.bsa.org/denmark/
... og varetages så vidt jeg ved i praksis af advokatfirmaet Bech-Bruun Dragsted - dem som styrede APG før Johan Schlüter Advokatfirma tog over.
BSA har primært fokuseret på piratkopier i stor stil samt i firmaer og virksomheder, og jeg kender ingen konkrete eksempler på privat-personer som er blevet bustede for at have et par crackede spil liggende.
Med hensyn til at APG kommer på besøg, så er det som sagt en yderst sjælden forteelse som du næppe kommer til at opleve, med mindre du kopierer hele albums og sælger dem i den Blå Avis eller lign.
zpitz
12-28-2004, 06:51 PM
ja det er lige det.. nu har jeg nok kun 2-3 spil med crack.. men har hørt at man skal af med adskillige tusind for hver spil
De får ikke noget ud af at få dig på krogen desuden er de nok ogå mest interesserede i at fange de store fis i vandet. Bare husk at havet er stort og de får svært ved at finde dig... hvis det skulle være...
Damn billedsprog :D
PackedManiac
12-28-2004, 07:29 PM
Hvis guide/erne ikke allerede har hjulpet dig på vej, kan du krypterer de dele af din harddisk, som du ikke vil have APG ser. Du kan påstå at du har glemt kodeordet, hvis APG forlanger at du udleverer det (og endelig kan du også med DriveCrypt f.eks lave et password, der ganske vidst afslører hvad der gemmer sig bag krypteringen, men kun viser hvad du bestemmer de skal se).
Endelig kan du forlange at have din advokat tilstede under ransagelsen, så vidt jeg ved. Det kan jo også tage lidt tid. Du kan skaffe dig af med dine cd-r/w dvd-r/w osv som indeholder mindre lovlige ting..
Alt i alt kan du gøre meget. Det bedste er egentlig, hvis du virkelig frygter APG, at krypterer din harddisk. De vil ikke have en jordisk chance for at cracke den kryptering. Og hvis de ikke finder noget bevis på computeren, tja, hvad kan de så anklage dig for?
Det er kun din fantasi, som sætter grænser.. du kunne jo også lænke din computer, skærm osv fast til gulvet. :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.