PDA

Se fuld version : Min skærm flimrer?

nimarq
12-02-2004, 09:30 PM
Hej.
Jeg har nasset en skærm af min far, da han fik fladskærm. Det er en 19", ganske ordinær, gammeldags og solid(troede jeg) skærm.
Det er en MAG Innovision skærm, og den har TCO mærket. Så meget andet er der vist ikke at sige om den.

Men den opfører sig besynderligt. Den flimrer nemlig når jeg prøver at køre fullscreen i Windows. Ikke in-game og så'n, men vinduer såsom mapper og Firefox.

Det er rimelig irriterende. Når jeg giver den et lille dask forsvinder det i et par sekunder for så at komme igen. Hvis jeg trykker på rammen der sidder rundt om skærmen i begge sider så holder det også op, men det er ikke så fedt at sidde der med grabberne oppe på skærmen.

Hvad er der galt? Og kan jeg klare det med software eller andet?

Hydromann
12-02-2004, 10:02 PM
Jeg så en udsendelse for omkring 2 år siden der handlede om præcis dette emne. De sagde at problemet kan skyldes at der har været en magnet for tæt på din skærm og lavet et magnetfelt, de sagde at man skulle gå ned i den lokale radio/tv forhandler og "låne", altså mod betaling, sådan en demagnitizer man skulle køre over skærmen så på den måde ville fjerne det magnetfelt. "Demagnitizer" er kort fortalt en helt uskadeligt udseende ring af plastic som man kører rundt foran skærmen. Den ring er i virkeligheden en afsindig kraftig magnet som man bruger til at vække gamle skærme og fjernsyn til live med.

Ellers
Hvis du har et par højtalere for tæt på din skærm prøv så at flytte dem lidt væk og se om det hjælper

zub
12-02-2004, 10:54 PM
det skal lige siges at den kraftige magnet ikke køres rundt foran skærmen, men trækkes stille og roligt væk fra den.

(at køre en kraftig magnet tilfældigt rundt svare bare til at kaste rundt med en højtaler :=)

nimarq
12-03-2004, 12:33 AM
Sjovt, vi har om magnetisme i skolen for tiden. I princippet ville en elektromagnet med vekselstrøm kunne gøre tricket hvis den var stærk nok?

Sådan afmagnetiserer man ihvertfald andre ting.

Det underlige er bare at min gamle skærm havde kein problem med det.