PDA

Se fuld version : Kazaa Lite K++ : Hvorfor er det at sangene fucker !!?

mstaun
12-02-2004, 07:01 AM
Hej... jeg bruger sjældent Kazaa... bare rolig..(er skam bittorrent tilhænger)
Men når jeg bare lige skal bruge en bestemt sang, bevæger jeg mig in på Kazaa Lite K++

Men så blev jeg nysgerrig...

Efter at have hentet næsten 20 mp3 filer af samme sang hvor INGEN af dem kunne afspilles i Winamp.. så kom jeg til at tænkte på:

HVAD er det der gør at de fucker? er det noget på min computer? Min firewall ? eller er der virkelig bare SÅ! mange "falske" sange på Kazaa netværket som rygtet siger??

Mads

chicken
12-02-2004, 08:58 AM
Jeg ved ikke om du har prøvet med mp3 codec´s...

Jeg aner ikke selv om de virker man det du kan jo prøve...

larry the lion
12-02-2004, 09:22 AM
du kunne prøve windows media player istedet for winamp...

man ja der er rigtig man falske sange på kazaa ligesom masser af falske film

Jowls
12-02-2004, 11:40 AM
De falske sange var hovedårsagen til at jeg scrappede Kazaa og gik over til mulen. Jeg blev træt af at være nødt til at downloade en 20 - 30 kopier af hver, før jeg fik den rigtige....

Mht. til codecs, så er det normal kun ved film, at det kan betale sig at eksperimentere. Ved musik kan du generelt gå ud fra, at hvis Winamp ikke kan spille en mp3, så er der noget galt med filen.

AoOs
12-02-2004, 03:22 PM
Det har intet med codecs at gøre..

Så et program om det.. Det er firmaer (hovedsageligt i USA)der laver om på filerne, så man lige får en snas af sangen, og så skal man blive så fucked up irriteret at man går ned og køber cd'en.......

Samme med de numre hvor der er 24 minutters stilhed.. intet med codecs at gøre...

nimarq
12-02-2004, 09:12 PM
Så et program om det.. Det er firmaer (hovedsageligt i USA)der laver om på filerne, så man lige får en snas af sangen, og så skal man blive så fucked up irriteret at man går ned og køber cd'en.......

LOL, hvor fucked up er det lige. Jeg ville sgu da ikke gå ned og købe CD'en fordi jeg fik en sang der var kopisikret. Amerikansk tankegang, det må være til nogle af de dumme amerikanere(der forresten også tror at _Canada_ er en del af "Ondskabens Akse" som Bush kalder den)??? :wink:

NL_Bassisten
12-04-2004, 01:35 AM
Jeg har også hørt en teori om at det har noget at gøre med, at man med disse programmer henter flere små dele af filerne fra forskellige personer, og så er det noget med at den ikke kan finde ud af at sætte dem ordentligt sammen igen og det man hører er en masse 0 og 1-taller..

pederpedal
01-04-2005, 05:17 PM
Nope, det er stensikkert fordi den Joe Schmo der har rippet sangen ikke har tænkt over at det er en kopisikret cd han har rippet.

Der ligger jo en player på de fleste kopisikrede cd'er så man kan afspille den på pc'en, men når man så ripper den for at have noget at dele, så fucker den mp3'en op og laver lækker modem-agtig støj ca 20-24 sek inde i tracket (ELLER laver et langt spor med stilhed :evil: ).

Fatter dog ikke der er nogen der gider at bruge Kazaa, i langt de fleste tilfælde kan man også finde mainstream tracks og albums enten på BT eller Soulseek, og de steder er folk ikke så meget NOOBs at de ikke kan finde ud af at rippe en cd.... :wink:

Chron
01-24-2005, 08:33 AM
Jeg har også hørt en teori om at det har noget at gøre med, at man med disse programmer henter flere små dele af filerne fra forskellige personer, og så er det noget med at den ikke kan finde ud af at sætte dem ordentligt sammen igen og det man hører er en masse 0 og 1-taller..

Alt der har med computere at gøre handler 100% om 1 og 0. Så ja, du hører 1 og 0-taller.
Uden 'On/Off' / 'Enabled/Disabled' / 'Power/No Power' / 'Magnetism/No Magnetism' settings ville computere som vi ser dem i dag ikke fungere.. Nåja :P Nok om det.

Det er fakeservers som ligger fake-files ud, i starten var det bare noget med at man kun kunne høre de første 10-15 sekunder, hvorefter der kom generende lyde, nu kan man slet ikke høre dem. Det er lykkedes korporationerne at ødelægge non-hashbare P2P protokoller.