PDA

Se fuld version : Kun danske ting?

oiv
12-01-2004, 06:57 PM
Heys allesammen.
jeg har et spørgsmpl, som jeg har tænkt på i lang tid, og vil meget gerne have et KLART svar :)
Nemlig: Kan Antipirat gruppen, ikke kun give en bøder, for dansk musik/danske film? For hvis, man fx, har "Troy", og de finder den på ens computer, kan de så også "kvittere" en for det?

Christian
12-01-2004, 08:15 PM
Heys allesammen.
jeg har et spørgsmpl, som jeg har tænkt på i lang tid, og vil meget gerne have et KLART svar :)
Nemlig: Kan Antipirat gruppen, ikke kun give en bøder, for dansk musik/danske film? For hvis, man fx, har "Troy", og de finder den på ens computer, kan de så også "kvittere" en for det?
Antipiratgruppen samarbejder med andre store organisationer herunder amerikanske. Derfor går de efter alt.

Hydromann
12-01-2004, 09:01 PM
Ja, Men de går specielt efter Danske titler

komas
12-01-2004, 09:07 PM

de søger efter danske titler, fordi det sjovt nok næsten kun er danskere der har sådan noget... men hvis man bliver taget, så får man krav for alt man har.

zub
12-01-2004, 09:23 PM
men er der nogen der har hørt om nogen der er blevet busted som ikke havde MP3 filer? (hence: apg bliver så vidt jeg ved lønned af musikbranchen alene)

Hydromann
12-01-2004, 09:24 PM

de søger efter danske titler, fordi det sjovt nok næsten kun er danskere der har sådan noget... men hvis man bliver taget, så får man krav for alt man har.

Ja men hvis man ikke downloader Danske titler så mindsker man ro risikoen for at blive busted

Christian
12-01-2004, 09:26 PM
(hence: apg bliver så vidt jeg ved lønned af musikbranchen alene)
De får også penge for filmtitler, så det er desværre forkert. Se dette screenshot som jeg har lavet fra et erstatsningsbrev fra APG: :shock:

http://www.ghosty.dk/billeder/eksempel.png

zub
12-01-2004, 09:32 PM
der er forskel på at få sin løn fra film verdenen og samarbejde...

min point er at jeg aldrig har hørt om personer der har fået bøder, og som ikke har haft mp3 filer i deres delinger (eller downloaded mp3)

med andre ord, har aldrig hørt om en person der har fået en bøde fra apg, som kun har delt fx 40 dvd film...

mens jeg har hørt om masser der har fået for at have en masse mp3 filer...

ved ik om jeg har opfattet "systemet" rigtigt...

komas
12-01-2004, 09:59 PM
der er forskel på at få sin løn fra film verdenen og samarbejde...

min point er at jeg aldrig har hørt om personer der har fået bøder, og som ikke har haft mp3 filer i deres delinger (eller downloaded mp3)

med andre ord, har aldrig hørt om en person der har fået en bøde fra apg, som kun har delt fx 40 dvd film...

mens jeg har hørt om masser der har fået for at have en masse mp3 filer...

ved ik om jeg har opfattet "systemet" rigtigt...

det erkun en teori, men det kunne vel være fordi de tager stikprøver af de ting man deler, for at være helt sikker, og det kræver lidt mere at tage stikprøve af en stak film end en gang mp3 filer.