Se fuld version : Skal jeg passe på nu?
Steneren
11-30-2004, 06:57 PM
Jeg installerede igår programmet Peer Guardian, og idag så jeg så, at en eller anden havde prøvet at forbinde til mig, men var åbenbart blokeret.
Jeg fik denne logbesked fra programmet:
Connection Rejected: 80.82.96.86 - www.antipirat.dk AP2P (11-30-2004 @ 17:49:26)
Behøver jeg at frygte noget?
Jeg installerede igår programmet Peer Guardian, og idag så jeg så, at en eller anden havde prøvet at forbinde til mig, men var åbenbart blokeret.
Jeg fik denne logbesked fra programmet:
Connection Rejected: 80.82.96.86 - www.antipirat.dk AP2P (11-30-2004 @ 17:49:26)
Behøver jeg at frygte noget?
Nej.
Hvorfor skulle du frygte noget om jeg må spørge?
Hydromann
11-30-2004, 08:11 PM
Du skal frygte dem som den ikke tager/viser :twisted:
Du skal frygte dem som den ikke tager/viser :twisted:
det er jo netop pointen.. inden han installerede programmet så har han jo ikke vidst om nogle skumle folk har prøvet at connecte... det finder han så ud af at peerguadion mener... derfor spørger han så om han skal være bange.. - fordi at hvis det nu var apg, så var de jo allerede igang med ham...
personligt giver jeg ik meget for peer guardion... men hvis folk føler sig mere sikker så peer-away.. bare i ik blokere mig!
Steneren
11-30-2004, 09:36 PM
Jamen det er jo bare det, at der står antipirat.dk? Betyder det ikke noget? Det er jo APG som ejer domænet. Og den har prøvet at connecte til mig igen nu, 11 gange.
Smiley_Carpe_Diem
12-01-2004, 04:11 PM
se her:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1047
Jowls
12-01-2004, 05:43 PM
Jamen det er jo bare det, at der står antipirat.dk? Betyder det ikke noget? Det er jo APG som ejer domænet. Og den har prøvet at connecte til mig igen nu, 11 gange.
:) Jeg synes da at det er glædeligt, at PeerGuardians blocking liste også indeholder nogle af APG's IP'er - det var jeg faktisk ikke klar over. På samme måde bør du også glæde dig over, at kontaktforsøget bliver afvist.
Jeg tror ikke at aktiviteten betyder at APG er specielt ude efter dig, men de har jo 12 fuldtidsansatte som bruger det meste af deres tid på at spionere på de forskellige P2P net. Derfor er det nærliggende at gå ud fra, at de fleste rimeligt aktive fildelere på et eller andet tidspunkt vil blive probed af dem - specielt hvis man har noget "varmt" til deling (nyere albums eller biografaktuelle film).
Det foregår sikkert på den måde, at de laver en søgning på et eller andet populært f.eks. "Alexander" eller "Linkin Park", hvorefter de prober samtlige IP-adresser som giver et hit. Og hvis nogle af dem viser sig at være danske, så prøver de at få lov til at browse alle de filer, den pågældende har til deling. Det lykkes ikke for dem, for alle ordentlige pirater HAR naturligvis forlængst konfigureret deres P2P-klienter så ingen har lov til at browse deres filer (hint, hint :wink: ).
Hvis det mod forventning lykkes dem at få lov til at browse filerne - og der er mange filer - snupper APG's spionkorps et screendump af alle de delte filer og arkiverer personen som et muligt offer i deres næste terrorbølge.
Jeg har også spekuleret på, om APG mon bruger bots på samme måde som amerikanerne gør, så det i virkeligheden er en automatisk probing af din PC. Det er dog rent gætteværk fra min side, og APG har indtil videre ikke demonstreret nogen nævneværdig IT-kompetence. Men selv en uduelius kan jo købe sig til ekspertise, hvis blot det drejer sig om en RIG uduelius :roll:
Christian
12-01-2004, 05:46 PM
Jeg tror ikke at aktiviteten betyder at APG er specielt ude efter dig, men de har jo 12 fuldtidsansatte som bruger det meste af deres tid på at spionere på de forskellige P2P net.
Hvor har du læst det Jowls, det vidste jeg sq ikke :?: Altså det med de 12 fuldtidsansatte...
Geeko
12-01-2004, 05:53 PM
Kan jo ligesågodt være dig der har prøvet at connecte til noget der har med APG at gøre.
Hydromann
12-01-2004, 06:06 PM
Jeg tror ikke at aktiviteten betyder at APG er specielt ude efter dig, men de har jo 12 fuldtidsansatte som bruger det meste af deres tid på at spionere på de forskellige P2P net.
Hvor har du læst det Jowls, det vidste jeg sq ikke :?: Altså det med de 12 fuldtidsansatte...
Mener også jeg har læst det med APG og de 12 fuldtidsansatte, mener det var i politikken for ca 4-5 måneder siden, der stod faktisk rigtig meget om APG og deres metoder mm.
jeg vil prøve at se og jeg kan finde den et eller andet sted.
Jowls
12-01-2004, 06:06 PM
Jeg husker det ikke lige på stående fod - det var en artikel et eller andet sted. 12 fuldtidsansatte som råder over ca. 4 mill. i årsbudget. Deraf følger at de ikke alle er advokater, for så skulle det snarere have været 40 mill. :roll:
Hvis jeg finder det, så poster jeg linket....
Hydromann
12-01-2004, 06:23 PM
Faldt lige over en gammel artikel på jobworld om APG og de 12 ansatte
1. http://www.jobworld.dk/Article/ShowArticle.asp?ATID=23201
Steneren
12-01-2004, 06:29 PM
Måske jeg så bare lige skal prøve at holde lav profil i et stykke tid.
Hydromann
12-01-2004, 06:45 PM
Måske jeg så bare lige skal prøve at holde lav profil i et stykke tid.
Det behøves du da ikke :D hvis du føler dig usikker og tror at det er APG (Hvad jeg så tror at det er, personligt ville jeg ikke give fem flade for Peer Guardian, da den kommer med underlig ip adresser fx hos mig da jeg kørte med det blokerede den rengøringsfirmaer, Sundhedsorganitationer mm. :? :?: så hvis jeg var dig ville jeg slette lortet, men det er jo op til dig.)
Men hvis du som sagt føler dig usikker så lad være med at downloade danske titler da det er det APG primert går efter
Steneren
12-01-2004, 09:06 PM
Jamen så holder jeg mig fra det danske. Og sletter Peer Guardian. Den har heller ikke klaret andet, end at gøre mig bange.
nimarq
12-02-2004, 09:36 PM
da jeg kørte med det blokerede den rengøringsfirmaer, Sundhedsorganitationer mm. :? :?: så hvis jeg var dig ville jeg slette lortet, men det er jo op til dig.)[/b][/i]
Det kan også være at de er noobs og har virus der bare prober løs for at sprede sig. :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.