PDA

Se fuld version : lovlige filer??

Mr. dada
11-28-2004, 11:05 PM
hey!!
hvad for nogle filer er lovlige at dele...
lige nu deler jeg demoer men er de lovlige at dele...??

MVH mr. mot

komas
11-29-2004, 12:05 AM
hey!!

MVH mr. mot

du kan som regel læse i licensbetingelserne til de respektive programmer/demoer om de er lovlige at dele.

jeg tror dog aldrig at der er nogle der vil sende dig en regning for at udbrede reklamer for dem :wink:

Christian
12-01-2004, 01:31 AM
Du kan også bare tænke på om det du deler (af store ting ensbetydende med programmer, spil og film i fuld version) om du har set dem koste 399,- dkr. i butikker. I så fald er de ulovlige.

LoX
12-18-2004, 08:09 PM
filer der ikke er omfattet af copyrigth loven ... fx kan du dele alt mulift du har fra lovlige hjemmesider www.download.com og så videre ... Jeg deler også musik som jeg har hentet på musikernes hjemmesider, vil dog ikke love at det er lovligt, men ja, de har jo selv lagt det ud, og hvad er forskellen på at hente det fra mig på Dc++ eller på musikernes hjemmeside. Dete kan APG-bitchene jo næsten ikke pive over :wink:

MaXy
12-19-2004, 01:46 PM
Du kan også dele Linux iso'er..

TeWeE
12-19-2004, 02:28 PM
hey!!

MVH mr. mot

Shareware, freeware, demo'er og opensource er lovligt.
Hvis du sidder på DC og henter et fuldt spil, eller program som der er crack, eller et CD-Key som du ikke selv har købt, er det ulovligt.
Er så lidt i tvivl om det er ulovligt at dele et spil du har købt uden CD-Key.

Men demo'er skal du ikke være bange for at dele ville jeg mene.

- TeWeE

Hydromann
12-19-2004, 02:32 PM
hey!!

MVH mr. mot

Shareware, freeware, demo'er og opensource er lovligt.
Hvis du sidder på DC og henter et fuldt spil, eller program som der er crack, eller et CD-Key som du ikke selv har købt, er det ulovligt.
Er så lidt i tvivl om det er ulovligt at dele et spil du har købt uden CD-Key.

Men demo'er skal du ikke være bange for at dele ville jeg mene.

- TeWeE

Jo det er også ulovligt at dele købt/Dl spil selv om der ikke følger cd-key med, med mindre at producenten har givet dig tilladelse.

TeWeE
12-19-2004, 02:35 PM
Jo det er også ulovligt at dele købt/Dl spil selv om der ikke følger cd-key med, med mindre at producenten har givet dig tilladelse.

Okay tak :) Godt at vide det :D

Mr. dada
12-28-2004, 12:39 AM
kan jeg så være sikker på ikke at blive taget hvis jeg hvis de ser jeg har demoer...??

komas
12-28-2004, 05:03 PM
kan jeg så være sikker på ikke at blive taget hvis jeg hvis de ser jeg har demoer...??

teknisk set er det ikke altid lovligt at dele domoer, men jeg tvivler på at de vil knalde dig for det.

Amnesia
12-28-2004, 06:27 PM
Mr. Dada

Kunne godt tænke mig at vide en ting. Er der meningen at du vil fylde din share med en masse ligegyldigt crap,(demo, osv.) så du i ro og mag kan ligge og hente en masse ulovligt?
Hvis det er tilfældet kan jeg jo ikke gøre så meget ved det, men jeg synes fandme det er en klam tankegang. Brug dog et andet P2P program, hvor du ikke behøver at dele noget. DC++ har ikke brug for dig, det er for rigtige fildelere. Det der med at 'play safe' holder jo ikke en skid, med mindre du kun vil hente lovlige filer og det går jeg ikke udfra er dine intentioner.

Hydromann
12-28-2004, 06:42 PM
Der vil jeg give Amnesia ret!
Hvis du er bange for at blive busted for ulovlige filer. så er Dc++ ikke det sted du skal begive dig hen, og som jeg har skrevet til dig før så er det ikke særlig coolt af dig at nasse fra andre uden at give noget igen.

Istedet vil jeg anbefale Bittorrent Klient eller Edonkey eller Overnet her skal du så alligevel også dele da du dele det du henter men her er der en minimalt lille chance for at blive busted hvil man tager de forholdsregler der er, men helt uden om uploadning kommer du altså ikke uden om!

Gaffa_Tape
12-28-2004, 10:25 PM
men helt uden om uploadning kommer du altså ikke uden om!

Man kan da sagtens komme udenom upload, men hvis alle ikke gad at uploade... Tja så ville der ikke være nogen filer

Hydromann
12-28-2004, 11:07 PM
men helt uden om uploadning kommer du altså ikke uden om!

Man kan da sagtens komme udenom upload, men hvis alle ikke gad at uploade... Tja så ville der ikke være nogen filer

Hvordan vil du komme uden om det???

i såfalde hvilet program???

Gaffa_Tape
12-28-2004, 11:32 PM
Hvert fald i Limewire & Bearshare kan man da bare slå sharing fra :P

Hydromann
12-28-2004, 11:36 PM

Hmm... Ja men disse er ikke særlige gode man finder ikke et så stort udvalg af "ulovlige" filer!!!

Steffan
12-28-2004, 11:45 PM
ting du selv har lavet altså en hjmmevideo som du selv har optaget med dit kamera eller sådan noget er vidst også lovligt for det er jo dig der har lavet det! såå det kan du også share!

Hydromann
12-28-2004, 11:47 PM
ting du selv har lavet altså en hjmmevideo som du selv har optaget med dit kamera eller sådan noget er vidst også lovligt for det er jo dig der har lavet det! såå det kan du også share!

Ja men stadigvæk er det ikke særlig fedt for os andre at se hans hjemmevideoer ect.

Steffan
12-28-2004, 11:49 PM
men han spurte hvad der var lovligt ikk?? og så sagde jeg bare det han selv har lavet!
det er sku da rigtigt!

Hydromann
12-28-2004, 11:52 PM
men han spurte hvad der var lovligt ikk?? og så sagde jeg bare det han selv har lavet!
det er sku da rigtigt!

Ved det! men han ville ikke kunne blive lang tid på serverne da han hurtigt vil blive bannet!

Amnesia
12-29-2004, 02:58 PM
Ved det! men han ville ikke kunne blive lang tid på serverne da han hurtigt vil blive bannet!

Jamen, hvis nu Mr. Dada's intentioner er, at han gerne vil dele lovlige filer for at redde sin røv og det kan medfører at han bliver banned, så må han da for alt i verden gerne rippe sin komfirmations video og ligge ned i sin share. :lol:

Chron
12-29-2004, 05:19 PM
Synes ikke at vi skal dømme ham - og slet ikke andre som vil hjælpe ham, så tag lige en slapper ;)
Der kan være mange ting bag spørgsmålet og det hjælper ikke at gætte sig frem og anklage ham uden at have en faktisk viden om hvad og hvorfor.

Amnesia
12-29-2004, 06:25 PM
Synes ikke at vi skal dømme ham - og slet ikke andre som vil hjælpe ham, så tag lige en slapper ;)
Der kan være mange ting bag spørgsmålet og det hjælper ikke at gætte sig frem og anklage ham uden at have en faktisk viden om hvad og hvorfor.

Jeg har personligt ikke dømt nogle. Jeg har hele tiden forholdt mig til hvis...Her stillede jeg f.eks et simpelt spørgsmål, jeg ikke har fået svar på endnu:
Kunne godt tænke mig at vide en ting. Er der meningen at du vil fylde din share med en masse ligegyldigt crap,(demo, osv.) så du i ro og mag kan ligge og hente en masse ulovligt?

Hvis svaret på det spørgsmål var ja, gjorde jeg med det samme udtryk for hvad min holdning er:

Hvis det er tilfældet kan jeg jo ikke gøre så meget ved det, men jeg synes fandme det er en klam tankegang. Brug dog et andet P2P program, hvor du ikke behøver at dele noget. DC++ har ikke brug for dig, det er for rigtige fildelere. Det der med at 'play safe' holder jo ikke en skid, med mindre du kun vil hente lovlige filer og det går jeg ikke udfra er dine intentioner.

Synes dog du er en anelse hellig at høre på, for i min verden er det rimlig oplagt hvorfor man stiller sådan et spørgsmål. Jeg kan da selvfølgelig tage fejl.

Gaffa_Tape
12-29-2004, 06:46 PM

Hmm... Ja men disse er ikke særlige gode man finder ikke et så stort udvalg af "ulovlige" filer!!!

Det passer så ikke.. Du kan sq godt finde en del der inde...

Chron
12-30-2004, 02:31 AM
Nah, jeg synes bare ikke at forummet skal bruges som et springbræt til at overfalde folk hvis det kan undgås :roll:

Men fra dit synspunkt ville det jo klart være en forringelse af fildelings-verdenen hvis folk begyndte at dele de lovlige ting som folk -ikke- gider se på - no biggie der, og jeg er helt klar over at sandsynligheden for at svaret til dit spørgsmål er ja, er pænt stor :wink:

Amnesia
12-30-2004, 01:06 PM
Nah, jeg synes bare ikke at forummet skal bruges som et springbræt til at overfalde folk hvis det kan undgås :roll:

Det er vi da enige i. Jeg poster da heller ikke i diverse forums på det her site, med henblik på at hænge folk ud eller "overfalde" dem. En ting er bare sikker. Jeg har ikke noget til overs for folk der gerne vil ligge og hente ulovligt i et P2P som DC++, men ikke tør løbe risikoen ved selv at dele ulovligt. Det er klam dobbeltmoral. Hvis det er Mr. Dada's plan, fortæller jeg ham bare hvad jeg synes om den tankegang.

Jazzy
01-05-2005, 12:23 PM
fint nok, men det var stadig ikke hvad han bad om.. simpelt spørgsmål, burde give et simpelt svar..

skal vi ikke lade katten hænge her? det ville være god piratskik..

Amnesia
01-05-2005, 01:48 PM
fint nok, men det var stadig ikke hvad han bad om.. simpelt spørgsmål, burde give et simpelt svar..

skal vi ikke lade katten hænge her? det ville være god piratskik..

Det er sgu lidt svært at 'lade katten hænge der' når du
poster sådan noget. Hvad fanden sku der være i vejen for at jeg stiller et spørgsmål angående Mr. Dada's senere spørgsmål i forummet:

man kan der ikke altid kun få hvad man ber om, uden at uddybe sig. Hvilken verden lever du i?