PDA

Se fuld version : Hvad er en god Admin/CoAdmin og Redaktør ?

-pirat4ever-
11-28-2004, 09:27 PM
Hvad er en god Admin/CoAdmin og Redaktør ?

Dette er et spørgsmål som i stigende grad "vokser tvivl om" herinde.

Derfor, opfodre jeg dig til at skrive hvad du mener en Admin/CoAdmin og Redaktør bør være og agere, og HVOROFOR.

Husk. Ingen navne, Ingen ophængning af folk, så bliver det bare som denne tråd http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1323

-pirat4ever-
11-28-2004, 09:34 PM
Jeg mener personligt, at alle admins/CoAdmins og redaktøre representere hele PG, derfor bør de gå i forvejen med et godt forbillede.

De bør på ingen måde gå ind i diskutioner, fremme provokationer eller true/Give Advarsler folk offentligt (brug PM).

Derfor, bør de være "neutrale", men ikke usynlige (klimaks ?).

De skal heller ikke slette en tråd, men lukke tråden med en begrundelse.

Christian
11-28-2004, 09:54 PM
Jeg mener at Piratgruppens admins og redaktører skal forholde sig neutralt i diskutioner så vidt muligt, men hvor der hersker tvivl om kvalitet af indlæg (offtopic, one-liners etc.) og tone (flamning, humør) angivet i disse, skal der gribes ind med det samme. Det er admins og redaktører som bestemmer hvornår en tråd løber løbsk, og når der gribes ind i en tråd, burde der ikke sættes spørgsmålstegn ved en admins/redaktørs beslutning for at skabe unødvendig debat.

Når en tråd lukkes, er det op til den enkelte redaktør/admin, at beslutte om der er bevæggrund til at sige hvorfor den lukkes. Det burde være implicit hvorfor den lukkes etc. Men i specialle tilfælde er det nødvendigt at fortælle hvorfor.

Dogbert
11-28-2004, 10:01 PM
Jeg citere mig selv fra den anden tråd.

Spørgsmålet er ikke om en tråd bliver låst eller ej, men om det var rigtigt gjort. På Jubiigames(Anno 2002-2003 + lidt 2004) kørte moderatorsne deres eget løb, med 4 Chefer, og de 4 chefer havde så en øverste. Der skulle virkelig være problemer, hvis han kom i brug.

Når folk blev utilfredse med en moderator, skrev de til hans chef, og forklarede hvorfor, og chefen gik så ind i sagen.

Problemet på det her forum er i mine øjne, at en moderator selv skal bedømme om hvorvidt han har været en idiot eller ej. Det er ingen hemmelighed at man stadig har lidt ære, og man ikke har den store lyst til at indrømme, at man har taget fejl. Det er en stor evne at være i stand til at indrømme fejl. En evne som moderators bør ha' som minimum.

En moderator skal havde respekt blandt brugerne, for hvis de ikke respektere ham, er de ligeglade med ham. Problemet er så at nogle moderators bliver set på som latterlige, og den eneste måde de kan få respekt på er at låse eller slette en tråd.

Den bedste moderator, er ham som bliver respekteret af brugerne, og lytter til brugerne, hvis de har et problem. (Uden at fare op)

komas
11-28-2004, 10:08 PM
Jeg mener personligt, at alle admins/CoAdmins og redaktøre representere hele PG, derfor bør de gå i forvejen med et godt forbillede.

det synes jeg er gået meget godt.

De bør på ingen måde gå ind i diskutioner, fremme provokationer eller true/Give Advarsler folk offentligt (brug PM).

admins/coadmins skal da have lov til at deltage i diskutioner på lige fod med od andre. det er rigtigt at de ikke skal hænge folk offentligt ud, men det virker som om at de kun er sket, når den der føler sig forurettet, selv har oprettet en tråd om det.

Derfor, bør de være "neutrale", men ikke usynlige (klimaks ?).

jeg er endnu ikke stødt på nogle eksempler hvor der har været forskelsbehandling

De skal heller ikke slette en tråd, men lukke tråden med en begrundelse.

Ja, og nej... hvis en tråd handler om et eller andet sindssygt som :"hvor kan jeg købe hash" (ekstremt tilfælde) bør tråden slettes med det samme, men hvis der er tale om andre ting, f.eks at det eneste der ville komme ud af at have tråden kørende var mudderkastning, så skla den nok bare lukkes, MEDMINDRE at tråden ikke kan bruges til noget, og der ikke er noget brugbart i den.
Hvem skal så afgøre det? det er op tip pg, og dem de har givet ansvaret. det er deres site, og teknisk set er det dem der fastlægger reglerne.

jeg finder, at piratgruppens admin/redaktører lever 100% op til de krav du beskriver.

Julefanden
11-28-2004, 10:22 PM
Hvad er en god Admin/CoAdmin og Redaktør ?

Dette er et spørgsmål som i stigende grad "vokser tvivl om" herinde.

Den eneste tvivl der vokser er vist i dit hoved. Du har fået svar på det spørgsmål mindst 25 gange og stadig er du bitter og ude på hævntogt fordi du med rette fik slettet et par indlæg. Så knyt eller find et andet sted, det kan vel ikke være så svært at forstå.
Jeg tror det besvarer dit ? ang. min mening om modereringen herinde.

Jf

Brogaard
11-28-2004, 11:18 PM
Den eneste tvivl der vokser er vist i dit hoved. Du har fået svar på det spørgsmål mindst 25 gange og stadig er du bitter og ude på hævntogt fordi du med rette fik slettet et par indlæg. Så knyt eller find et andet sted, det kan vel ikke være så svært at forstå.

Jf

Enig. Folkene bag piratgruppen gør et rigtig godt stykke arbejde. Dette gælder også admins og moderatorer herinde.

Lad os nu stoppe denne "debat" da der vist ikke kan siges mere end der allerede er blevet sagt!

-pirat4ever-
11-28-2004, 11:32 PM

Jeg har ikke fået slettet nogen tråd :(

Men der er en stigende utildfredshed, om det skyldes dårlige moderatore eller dårlige brugere vides ikke, at jeg tager iniatativ til at få lavet nogle guide lines, og hertil bliver svinet, er lidt ærgeligt, specielt hvis der læses først i tråden.

Der er delte meninger, men håber på konstruktive forslag i stedet for mudderkastning

komas
11-29-2004, 12:06 AM
Jeg har ikke fået slettet nogen tråd :(

Men der er en stigende utildfredshed, om det skyldes dårlige moderatore eller dårlige brugere vides ikke, at jeg tager iniatativ til at få lavet nogle guide lines, og hertil bliver svinet, er lidt ærgeligt, specielt hvis der læses først i tråden.

Der er delte meninger, men håber på konstruktive forslag i stedet for mudderkastning

nu er jeg ikke lige helt med her.... er du blevet svinet? fortæl fortæl...

-pirat4ever-
11-29-2004, 07:55 AM
Jeg personligt har haft problemer med en Admin/CoAdmin men det hjalp ikke at brokke sig.
Senere hen har andre skreven om flere hændelse, så jeg blev enig med mig selv, at der bør gøres noget for at bane vejen frem.

Derfor bør konstruktiv debat værre vejen frem

Min filosofi er, at man ikke kan være "frie" uden nogle styre folket, men at der skal være regler for dem som styre, ellers bliver det jo det rene Christiania :idea:
Altså det rene Anerki..... Og DET funker jo ikke.

Og indtil videre, selvom nogle efter min mening, forsøger at fortæller der ikke er noget problem, mener jeg at der bør være guide linjer, for admins som brugere, og det er for alles bedste.

Men jeg ved jo ikke hvor mange der deler denne holdningn

Skov
11-29-2004, 11:41 AM
Jeg personligt har haft problemer med en Admin/CoAdmin men det hjalp ikke at brokke sig.
Måske er det kun mig, men jeg ser det som at det er det at du er igang med...

Senere hen har andre skreven om flere hændelse, så jeg blev enig med mig selv, at der bør gøres noget for at bane vejen frem.
Jeg er måske ikke lige så aktiv som andre herinde, men jeg har ikke hørt om noget der virkede seriøst...

Derfor bør konstruktiv debat værre vejen frem

Min filosofi er, at man ikke kan være "frie" uden nogle styre folket, men at der skal være regler for dem som styre, ellers bliver det jo det rene Christiania :idea:
Christinia kører skam uden nogle problemer.

Anarki fungerer ikke, men, for at tage dit eksempel igen, så kører Christiania fint.

Og indtil videre, selvom nogle efter min mening, forsøger at fortæller der ikke er noget problem, mener jeg at der bør være guide linjer, for admins som brugere, og det er for alles bedste.

Jeg tror skam at adminsene følger de regler de selv sætter op. Hvis det blev kørt på en anden måde ville de gå grueligt galt

Men jeg ved jo ikke hvor mange der deler denne holdningn
Jeg kan ikke tale for andre end mig selv, men det gør jeg ikke.

nimarq
11-29-2004, 12:08 PM

Når du siger det sådan lyder det jo som om at Christiania er et eksempel på den totale anarkisme, hvad det ikke er.

Jeg synes et eller andet sted det er noget de implicerede må klare på PMs.

RC
11-29-2004, 12:49 PM
Jeg syntes det lyder som en gang "børnebæ" når man føler sig støt af en henstilling, dette er netop deres job. Så kom med indlæg du selv kan være bekendt, så slipper admin gruppen for at skulle gribe ind, og vi andre for at læse de modererede indlæg.

Dogbert
11-29-2004, 03:39 PM
Kan folk ikke holde op med at køre direkte på Pirate4ever, og se hans emne, istedet for ham?

Kan vi ikke få en admin vision på bordet, istedet for alle sidder og prikker til pirate4ever med deres pind.

Og hvis i ikke kan lade være, så er i ikke gamle nok til at lege med pinde!... (Okay, indrømmet, det kan godt virke ret sort, med alt den snak om pinde, men der er intet skummelt i det!)
(Ps. Nej, i skal ikke begynde at prikke til mig, bare fordi jeg forsvare emnet og Pirate4ever:roll: )

Admins, lad høre fra jer! Hvad er jeres ide om en moderator, hvad skal de leve op til?

Skov
11-29-2004, 04:56 PM
Kan folk ikke holde op med at køre direkte på Pirate4ever, og se hans emne, istedet for ham?

Jeg mener ikke at der er noget om hans emne. Måske er jeg helt galt på den, men det lyder kun som brok fra hans side.

Så kan det så være at min holdning er helt forkert, men jeg synes at den her diskution er spild af tid og resourcer....

Copy/Paste
11-29-2004, 06:08 PM
Jeg må indrømme at jeg ikke orker at bruge tid på pirat4ever endnu engang, så snart du har fået svar i en brokketråd, så åbner du en ny, så....sorry.

Vores retningslinier er her:

http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=527

Dem følger admins/redaktører, og vi håber at brugerne også vil gøre det.

Copypaste / Piratgruppen.org

nimarq
11-30-2004, 09:09 AM

Rolig, jeg starter ikke en hetz(:roll:)nu men tror grunden til det er at vedkommende på det sidste har skreget op om det samtlige steder hvor det har været muligt og:
Jeg må indrømme at jeg ikke orker at bruge tid på pirat4ever endnu engang, så snart du har fået svar i en brokketråd, så åbner du en ny, så....sorry.

Dogbert
11-30-2004, 02:28 PM
Nimarq intet med dig, generelt bare alle. (Sikkert også mig selv, med jeg hader sådan et give mig selv skideballe.)

Copy/Paste
Det er retningslinjer for os.

Hva' skal en moderator leve op til?