Se fuld version : Tilslutte PC til anlæg?
Kan jeg på nogen måde tilslutte min computer til mit anlæg? Evt. via et jack-stik?
Altså gennem lydkortet?
Unknown
11-27-2004, 01:08 PM
ja da sagtens du skal bruge et jackstik ig et phono-kabel og så sætte phono kablet i din forstærker og jackstikket med phono-kablet i din computers lydkort
ja da sagtens du skal bruge et jackstik ig et phono-kabel og så sætte phono kablet i din forstærker og jackstikket med phono-kablet i din computers lydkort
Jeg fatter ikke så meget elektronik, så kan du være venlig at forklare nærmere? Tak.
Altså i mit anlæg hvor jeg har tilsluttet mine to højtalere der tager jeg de stik ud, og putter den røde og grå i hullerne hvor de andre sad i, og sætter selve "jack-stikket" i lydkortet?
http://www.analog2cd.co.uk/images/cable.jpg
komas
11-27-2004, 01:42 PM
Jeg fatter ikke så meget elektronik, så kan du være venlig at forklare nærmere? Tak.
Altså i mit anlæg hvor jeg har tilsluttet mine to højtalere der tager jeg de stik ud, og putter den røde og grå i hullerne hvor de andre sad i, og sætter selve "jack-stikket" i lydkortet?
der burde være en phono ingang på dit anlæg, der skal de to stik i. og jackstikket skal bare i dit lyd kort.
berzerk
11-27-2004, 01:53 PM
Du skal ikke køre det gennem phono indgangen (nogle forstærkere skal også bruge en riaa del for at kunne forstærke signalet)Kør det hellere gennem aux indgangen.(så behøves du heller ikke at tage din cd,gramofon eller tuner fra).
En helt anden ting er at,lyden heller ikke er den bedste-og så vil nogen nok sige:jo den er for jeg har et godt*/dyrt lydkort-men nej det er ikke rigtigt.Ligesom en dvd heller ikke er den stærkeste løsning når man skal lytte til cd.
Men er man ikke hifi freak og sagtens kan leve med mindre dybde i lyden, kan det da sagtens bruges.
Fugazi
11-27-2004, 03:52 PM
Det er da rigtigt at pc lyd over stereoanlæget ikke har samme dybde og kvalitet som en cd afspiller. Jeg har en 2000 kroner`s Sony forstærker og 2x Jamo Classic til ca 7000kr ialt og med mit Creative Audigy2 ex incl breakout boks, behøver jeg kun at rippe mine cd´er i 192(eller 196) kbit, for at jeg ikke kan høre nogen foringelse, så jeg slet ikke behøver at rippe i højere bitrater. Så det´ er båre dejle´ :P
Fugazi
p.s. Breakout boksen har selvfølgelig intet med lydkort og lydkvalitet at gøre, medmindre at nogle lydkort er inbygget i breakout bokse :?:
Du skal ikke køre det gennem phono indgangen (nogle forstærkere skal også bruge en riaa del for at kunne forstærke signalet)Kør det hellere gennem aux indgangen.(så behøves du heller ikke at tage din cd,gramofon eller tuner fra).
En helt anden ting er at,lyden heller ikke er den bedste-og så vil nogen nok sige:jo den er for jeg har et godt*/dyrt lydkort-men nej det er ikke rigtigt.Ligesom en dvd heller ikke er den stærkeste løsning når man skal lytte til cd.
Men er man ikke hifi freak og sagtens kan leve med mindre dybde i lyden, kan det da sagtens bruges.
Kan jeg gøre noget for at gøre lyden bedre?
komas
11-27-2004, 07:01 PM
min erfarring er, at man skal skrue så langt ned så muligt for lyden på sin pc, og så skrue op og ned på anlæget efter behag...
min erfarring er, at man skal skrue så langt ned så muligt for lyden på sin pc, og så skrue op og ned på anlæget efter behag...
Ok, tak for svarene - så skal jeg bare ud og købe et jack-stik :)
berzerk
11-28-2004, 11:36 AM
Ja skrug så langt ned for lyden som muligt.
Ellers kan du spendere nogle kroner på bedre kabler,men så er vi også ovre i den dyere ende.
Prøv at spørge i en hifi klub-og IKKE i hverken fona,merlin eller deslige,de fatter ikke en skid af noget når det kommer til lyd/kvalitet.
Men løsningen med pc til anlæget vil altid blive en "lappe løsning".
BeatPirate
11-28-2004, 11:48 AM
Men løsningen med pc til anlæget vil altid blive en "lappe løsning".
Det er ikke korrekt. Jeg har selv et Maya MK-II lydkort. Det er beregnet til "rigtig lyd" og ikke til "spille-lyd".
Bl.a. har jeg balancerede ind- og udgange, alle med 8 mm. jack-stik (De store, som kan holde til noget), og den lyd er sgu bare i orden!!
Lydkortet er ikke dyrere end et godt "spille-kort". Det koster ca. 1.200,- og er designet til lydproduktion og det kan sgu' høres...
berzerk
11-28-2004, 12:34 PM
Ikke korrekt???
Jeg bruger et anlæg til over 35000 kr fra hifi klubben-med dertil specielt købte kabler.-Jeg har sgu prøvet at køre pc´en derover og lyden er IKKE god,kan dog høres men intet at råbe hurra for-Mangler tyngde og nuance.
Så der er ingen der skal komme og fortælle mig at en printplade fra elektronic city eller komputergiganten kan følge med rigtig kvalitet...
I bund og grund er lyd og anlæg nåje forbundet med fysik-og der er altså mange begrænsninger for hvad en printplade eller deslige kan formidle af strøm i forhold til diverse ringkernetrafoer og specielt oxyderede kabler til mange tusinde kroner.
Men hvis du er glad for den lyd du har-ja så er det jo godt-man kan nemlig sparer en masse penge ved ikke at have en "HIFI" last/trang.
BeatPirate
11-28-2004, 01:53 PM
Du kan have ret i, at det ikke kan hamle op med et anlæg til 35.000 kr., men det er jo heller ikke det vi snakker om her. Du kan sagtens få en lyd ud af din PC som snildt kan hamle op med et "forbruger" anlæg.
Mit udstyr hører også til i den tunge ende. Jeg laver speak til reklamer, både i radio og TV, samt speak til features i TV.
Indrømmet, jeg har ikke brugt 35.000 kr., men lyden kan snildt overgår de fleste "forbruger"-anlæg...
Men en lappeløsning....dét er det bestemt ikke.
Du kan have ret i, at det ikke kan hamle op med et anlæg til 35.000 kr., men det er jo heller ikke det vi snakker om her. Du kan sagtens få en lyd ud af din PC som snildt kan hamle op med et "forbruger" anlæg.
Mit udstyr hører også til i den tunge ende. Jeg laver speak til reklamer, både i radio og TV, samt speak til features i TV.
Indrømmet, jeg har ikke brugt 35.000 kr., men lyden kan snildt overgår de fleste "forbruger"-anlæg...
Men en lappeløsning....dét er det bestemt ikke.
Nu er jeg blevet forvirret - Hvad skal jeg så gøre for at få god lyd, uden at bruge 30-40.000kr. på anlæg?
berzerk
11-28-2004, 04:16 PM
Nu ingen stress...
Den rigtig gode lyd får du ikke uden.
Men gør som tidligere beskrevet-men IKKE gennem phono indgangen,kør det gennem din aux da den indgang er mere "beregnet" til forskellige signal typer.
Du vil snildt kunne høre musik på den måde og sikkert være tilfreds med lyden.
At der er nogen (undertegnet inc.)der sætter RIGTIG god lyd højt,er jo ikke ens betydende med at andet ikke kan høres.
Køb evt. et signal kabel-pris 20-150 kr alt efter længde-Slut det til fra din pc og over i din AUX indgang på anlæget.
Skrug derefter ned for din slave (pc)dog så der er lyd og derefter tilpas lydstyrken på dit anlæg.
God fornøjelse og spørg hvis du er i tvivl om noget. :D
Nu ingen stress...
Den rigtig gode lyd får du ikke uden.
Men gør som tidligere beskrevet-men IKKE gennem phono indgangen,kør det gennem din aux da den indgang er mere "beregnet" til forskellige signal typer.
Du vil snildt kunne høre musik på den måde og sikkert være tilfreds med lyden.
At der er nogen (undertegnet inc.)der sætter RIGTIG god lyd højt,er jo ikke ens betydende med at andet ikke kan høres.
Køb evt. et signal kabel-pris 20-150 kr alt efter længde-Slut det til fra din pc og over i din AUX indgang på anlæget.
Skrug derefter ned for din slave (pc)dog så der er lyd og derefter tilpas lydstyrken på dit anlæg.
God fornøjelse og spørg hvis du er i tvivl om noget. :D
Der er noget der hedder Video/AUX, så det må vel være der.
Så jeg skal bare have et jackstik, og sætte i lydkortet i pc'en og AUX'en i anlægget.
komas
11-28-2004, 04:27 PM
Der er noget der hedder Video/AUX, så det må vel være der.
Så jeg skal bare have et jackstik, og sætte i lydkortet i pc'en og AUX'en i anlægget.
det er korrekt.
berzerk
11-28-2004, 04:28 PM
Ja
berzerk
11-28-2004, 04:30 PM
NEJ foresten.
Kun jack i den ene ende af kablet,den anden ende skal være et japaner stik (2 stik med sort og rød ende.).
NEJ foresten.
Kun jack i den ene ende af kablet,den anden ende skal være et japaner stik (2 stik med sort og rød ende.).
Ja, det ved jeg :)
Men kan man egentlig tilslutte på andre måder, altså uden et jackstik?
berzerk
11-28-2004, 04:40 PM
Hmm det kan man vel sagtens-men det er nok den mest simple løsning.
Du er ovre i noget jeg ikke er så stærk i (computer opbygning).
Er ikke den skarpeste i pc´er-men før omtalte måde virker ihvertfalde.
komas
11-28-2004, 04:48 PM
Ja, det ved jeg :)
Men kan man egentlig tilslutte på andre måder, altså uden et jackstik?
nogle lydkort har også en optisk udgang, men det kræver vel at der er en magen til på anlæget.
Fugazi
11-28-2004, 07:13 PM
Det vil jeg mene :?
Optisk, er det ikke noget lysleder halløj :?:
...På min breakout boks, har jeg optical in/out til
SPDIF(Sony Philips Digital Interface) til bla, Mini Disc og DAT, men har aldrig brugt interfacet...
Fugazi
komas
11-28-2004, 08:13 PM
Det vil jeg mene :?
Optisk, er det ikke noget lysleder halløj :?:
...På min breakout boks, har jeg optical in/out til
SPDIF(Sony Philips Digital Interface) til bla, Mini Disc og DAT, men har aldrig brugt interfacet...
Fugazi
det ernoget "lysleder halløj". men jeg ved ikke rigtig noget om det, da jeg aldrig har prøvet at bruge det.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.