PDA

Se fuld version : XP formatering

sas
11-26-2004, 11:56 PM
Jeg kan ikke formatere min com :?

Når den skal til at boote op på cden, siger den noget med "Protection fail" - og så en masse ting som jeg ikke forstår. "ex -10" og alt mulig andet.:( Har prøvet med flere forskellige cd/dvd-drev. Og det virker bare ikke. Jeg kan heldigvis godt boote fra hardisken hvor mit gamle xp ligger, men det bliver dårligere og dårligere pga spam og mal-ware..

hvad kan det være ? ..

komas
11-27-2004, 12:06 AM
Jeg kan ikke formatere min com :?

Når den skal til at boote op på cden, siger den noget med "Protection fail" - og så en masse ting som jeg ikke forstår. "ex -10" og alt mulig andet.:( Har prøvet med flere forskellige cd/dvd-drev. Og det virker bare ikke. Jeg kan heldigvis godt boote fra hardisken hvor mit gamle xp ligger, men det bliver dårligere og dårligere pga spam og mal-ware..

hvad kan det være ? ..

kan du uddybe lidt mere hvad det er for en fejl du får?

sas
11-27-2004, 12:10 AM
nej, det er sku svært. :(

når den skal til at boote, lyder cdrom-drevet underligt. Ligesomom at den gør det halvt, og SÅ stopper. Og så kommer den op med "Protection failure" .. Kan det være noget med windows har opdaget at det er en cracked version ?

hmm

komas
11-27-2004, 12:16 AM
nej, det er sku svært. :(

når den skal til at boote, lyder cdrom-drevet underligt. Ligesomom at den gør det halvt, og SÅ stopper. Og så kommer den op med "Protection failure" .. Kan det være noget med windows har opdaget at det er en cracked version ?

hmm

kommer det før installationsprogrammet går i gang, eller efter?

sas
11-27-2004, 09:50 AM
første gang jeg satte cden i, gik den ind i den blå menu, men den gik ned inden jeg kunne nå at gøre noget. Og nu går det hel gal bare ved booting. Den skriver også "no emulation" ved boot. Det har den ikke gjort før

-pirat4ever-
11-27-2004, 09:52 AM
Min kammerat havde lignende problem, da han forsøgte at indstallere windows XP.

Hans fejl, ja underlig som det lyder, var en bios opdatering.

COmputeren, altså selve bundkortet understøttede ikke cd rommer som ikke havde ide 66 eller var det ide 100 kan jeg ikke huske, men pinten var at ældre cd rom dreve kunne den ikke håndtere.

Det var et ASUS bundkort, med AMD processor.

komas
11-27-2004, 10:46 AM
det kan også godt være at virus kontrol er slået til i bios, det kan godt give problemer nogle gange.

Jowls
11-27-2004, 12:46 PM
Ja, den fejl som Komas nævner er i hvert fald klassisk - den har jeg også lavet en gang. Og eftersom den siger noget med "protection failure" kunne det godt lyde som om det er problemet. Så ind i BIOS og slå den boot-sekter virus protection fra.

En hurtig måde at checke det som Pirate4ever nævner på er, at åbne PC'en og flytte fladkablet fra CD'en over på den sekundære IDE. Den understøtter som regel kun IDE-66.

Kokus fugl
11-28-2004, 12:32 AM
Eller du kan hente Windows xp boot disk på microsoft. Fylder lige godt 6 diskketer menner jeg..