Se fuld version : hjælp til opsætning af port (igen-igen-igen)
maxell
11-26-2004, 11:06 AM
Hej venner!
Jeg har for første gang vovet mig ud i BT.
Jeg har netop installeret Azureus versionen.
Inde i opsætingen er der noget der hedder "bind til lokal ip-adresse"..Hvad er det?Skal jeg bruge det til noget?
Jeg har en Zyxel router. Og jeg skal åbenbart bruge portne 6881. Så når jeg er inde i min web-config undet NAT, hvad skal jeg så skrive under "Start Port No.", "End Port No." og "Ipadresse"?
Når dette er sat op, er jeg så klar tilat hente?
PS.Jeg har en 2MB forbindelse, hvis det har noget at sige! :D
På forhånd tak
Du skalikke bruge bind til loka ip add til noget!
Brugdenne guide til din router: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/
så skal du åbne for en enkelt port (den som azureus er sat op til at bruge, port 6881 som du selv nævner!)
Du skal altså åbne 6881 TCP som den eneste! Håber at det hjælper..
Alle disse spørgsmål omkring portforwarding og at få BT til at downloade hurtigere, burde få en eller anden til at lave en komplet guide (man kan selvfølgelig ændre og tilføje) til dette emne! Jeg har først tid om en uges tid, så hvis der ikke er andre der har lavet en guide til den tid, så skal jeg nok kaste mig ud i det.. -ellers vil jeg gerne give min støtte andre er eventuelt har lyst (i form af rettelser og tilføjelser)!
maxell
11-26-2004, 03:52 PM
hey og tak for dit svar! :D
Nu køre jeg også emule, ved du om man kan køre emule på port 6881?
nimarq
11-26-2004, 04:11 PM
Det er måske en god idé at bruge en anden port, da nogle trackere blokerer for default port, så DL bliver langsommere.
maxell
11-26-2004, 10:40 PM
Hej!
Hvilke andre porte findes der?? :? :D
FakeNick
11-26-2004, 10:50 PM
Hej!
Hvilke andre porte findes der?? :? :D
fra 1 til 65000 8):lol:
bare læg mærke til at mange fra 1 til 100 bliver brugt af andre programmer :wink:
maxell
11-26-2004, 10:57 PM
SÅ jeg kan i teorien bare vælge hvilken som helst port?
Er der nogen du kan anbefale?
FakeNick
11-27-2004, 11:43 AM
Det er ligemeget... f.eks. 6995 eller 7669... bare huske at åbne porten i din router eller firewall..
maxell
11-27-2004, 02:16 PM
Hey og tak for dit svar, FakeNick!
Nu har jeg tilladt port 6995 igennem XP's firewall. Skal jeg så også skrive "6995" i rammen "Listen port" under indstillinger i Bitcomet?
Så lige sidste spørgsmål:
Skal jeg så også skrive den nye port i min router? For du skrev nemlig :"bare huske at åbne porten i din router eller firewall.." så er det enten eller, eller begge steder?
På forhånd mange tak! :D
du skal gøre det begge steder...
maxell
11-27-2004, 05:44 PM
du skal gøre det begge steder...
og så også skrive det i Listen port i indstillinger?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.