PDA

Se fuld version : Nyindkøbt x-box jeg skal ha modded, menøhh???

Pedrox
11-26-2004, 10:57 AM
Hej Jeg har købt en xbox mere...
Men den jeg har i forvejen har jeg ikke selv modded.
Så nu har jeg købt en crystal v.1,6 som jeg vil gå ombord i... Men jeg kunne godt bruge noget hjælp...
Jeg står i den situation at jeg får en datter om nogen dage:-) så alt skal gøres så billigt som muligt.
mine mål er at jeg skal ha installeret en 200-250 gb harddisk.

Jeg sidder nu med en aladdin chip som jeg skal ha installeret, men før jeg går i gang kunne jeg godt tænke mig nogle råd, med hensyn til indkøb af værktøj/materialer...
Jeg har torx skruer, men mangler en loddekolbe og ledninger, samt eventuelt tilbehør(ved ikke om man skal bruge loddetin)

Men hvor er det bedst at købe denne kolbe? skal det være sådan en lille en til finelektronik, eller kan man nøjes med en alm.?

hvad med "ledninger"? hvilke ledninger skal det være?

aL
11-26-2004, 11:20 AM
prøv at stil det samme spørgsmål inde på www.konsol-forum.dk ! Derinde er der mange der er speialiseret i netop det du spørger om.. ikke at piratgruppen.org ikke er et godt forum, men dets kompetance område ligger et lidt andet sted..

Pedrox
11-26-2004, 12:31 PM
Jo men der må da være en enkelt herinde der har installeret sin chip selv, som kan hjælpe...?

er ikke registreret bruger på konsolforum...venter bare på min aktiveringsmail:-(

jon1ya
11-26-2004, 05:24 PM
Da der er tale om meget små ledninger kaldet SMD, så skal du have fat i en loddekolbe der kan lodde SMD.

Ledninger skal du selv købe, og du skal sørge for også at have loddetin.

Hvis du ikke har tidligere erfaring med at lodde, så vil jeg anbefale du lader en anden gøre det for dig, for det er eddermaneme småt kan jeg love dig for.

Pedrox
11-26-2004, 05:28 PM
Nice...tak for det...det var lige hvad jeg skulle bruge:-)

hvad så med selve chippen? virker den bare når jeg har sat den i og starter min xbox op?

eller skal der gøres noget ved den før den virker?

aL
11-26-2004, 06:43 PM
Du kan gå ind på www.xbox-scene.com (hvis du ikke allerede kender siden), der er guides til ALT mht xbox! Det er guides der er skåret ud i pap, og tit illustreret med billeder...
Held og lykke med projektet!

Pedrox
11-28-2004, 09:56 AM
Så har jeg fået installeret chippen:-)

Tak for hjælpen begge 2

"Hvis du ikke har tidligere erfaring med at lodde, så vil jeg anbefale du lader en anden gøre det for dig, for det er eddermaneme småt kan jeg love dig for"

Hehe Jo tak, dér må jeg gi dig ret...havde dog ikke regnet med at det var SÅ småt!...

Men nu er det overstået, og jeg står så med næste problem:-)

Jeg går ud fra jeg har gjordt det rigtigt(da jeg startede den op første gang blinkede den orange/grønt i et par sekunder, og startede så normalt op)
Jeg har så læst mig frem til at det skulle være fordi at chippen ikke er pre-flashed(altså ingen bios?)

Hvad gør jeg så nu?
hvilken bios skal jeg installerer og hvordan?

Jeg HAR læst/søgt i fora og guides, men jeg bliver mere og mere forvirret over, hvad jeg skal vælge og hvilken metode jeg skal bruge...

aL
11-28-2004, 10:42 AM
Jeg har også selv overvejet at flashe min egen bios, men det er langt over min forstand og nerver (det kan vist gå helt galt = xbox død!)...

Mit foreslag er at kontakte www.konsol-chips.dk og spørge ham om ikke han kan gøre det for dig.. Han bor i aalborg, og han installerede også min chip/HD..

Alternativet er at poste på konsol-forum.dk der kan de uden tvivl give dig en gennemførelig guide, hvis du spørger pænt :D

Det er flot at du har fået loddet din chip i, det turde jeg heller ikke selv.. (Der er ikke så meget jeg tør, hva?!)

Pedrox
11-28-2004, 12:02 PM
Kan godt forstå at du ikke lige havde nerver til det med chippen...blev fandme også ked af det, da jeg samlede min x-box, og så var den bare HELT død...

Men da jeg adskildte den og samlede den igen, startede den op!...Men det ville være lidt spildt, hvis jeg sendte x-boxen ind til dem nu. så kunne jeg lige så godt ha fået dem til at monterer chippen og harddiske oxo...

Jeg er sku for stædig...nu skal jeg lave ALT selv, også harddisk hehe

Jeg har spurgt inde på konsolforum, men de er mega langsomme om at svare:-(

aL
11-28-2004, 01:39 PM
at installere ny HD er heller ikke så svært, der kan det ikke gå helt galt..

Du skal huske at man skal holde tænd/sluk knappen inde i med Alladin chip, ellers er chippen slukket..

Pedrox
11-28-2004, 02:01 PM
Ja...det er dét der bekymrer mig lidt...For selvom jeg holder den inde starter den normalt op.

Er det fordi jeg ikke har installeret en bios, eller er der noget galt?

jon1ya
12-15-2004, 09:46 AM
Det er nok fordi du ikke har installeret en bios. Den nye bios skal være klar over, at der er en chip tilgængelig, og den skal være klar over at det nye stykke hardware har de og de funktioner.