Se fuld version : Direct Connect DK Site
Hej.
Kom til at sidde og tænke på om Danmark ikke mangler en side dedikeret til Direct Connect som fx. DirectConnect.se (med guides og andre former for hjælp).
lidt lige som Piratgruppen.org bare hvor det kun er 100 % DC.
men så kom jeg til at tænke på om det overhovdet er lovligt at lave sådan en side i danmark, er der nogen som ved det her inde på dette Fourm?
Christian
12-01-2004, 01:33 AM
Det ville være 100% lovligt at have en sådan side, og jeg synes det ville være et fedt initiativ! En hel side om DC hvordan det virker etc., cool ide :wink:
FakeNick
12-01-2004, 01:43 PM
Jeg synes det er en dårlig ide... der er ingen grund til at lære folk at bruge DC..
ikke fordi det ikke er et godt program, fordi det er det, vil faktisk sige at det er det bedste.. men også det farligeste og usikkerest
APG lever af at skræmme, og deres sidste kampage var virkelig en susses... send erstatningskræv ud til 150mennesker (eller var det 300??) på mellem 10.000 - 1.5mio kr... det skal ikke have lov at ske igen..!
Men det kommer til at ske igen, hvis vi ikke holder op med at bruge så usikkere programmer...
Meget bedre at lave en side omkring bittorrent, mIRC eller oget andet... bare ikke omkring dc og kazaa
Vi gør det for nemt for dem ved at bruge DC
Jeg er meget tryg ved at bruge DC++, jeg tror ikke der er mindre chance end på de andre (bortset fra BT, og mirc). Men hvis man passer på, på DC bliver man ikke nakket..
*EDIT*
Et andet indlæg jeg har skrevet
Der er ikke stor chance for at blive nakket på DC++?
Hvis vi siger at der er 1000 forekellige hubs. På hver hub er er 2000 brugere. Det vil sige at chance for at blive nakket er 1-2000000! Jeg går ud fra at APG ikke befinder sig på store udenlanske hubs, der imod de danske, for det vil være meget lettere for dem (og hvis man kikker på brevene, kan man se det er danske hubs).
Jeg føler mig tryg ved at bruge DC++...
KlAdc__
12-01-2004, 04:43 PM
helt klart....det lyder som en god ide... :D
Hydromann
12-01-2004, 05:56 PM
Tja det ku da være en fed idé, men det skulle være en hvor man fik uddelt et password + nickname så man kunne forhindre APG i at komme ind.!!!!
Men så kan man jo så tænke, at enhver af os kunne jo være fra APG (EHWWW) :D tja muligvis men så kunne man jo lave en slags ordning, så når man var 110% sikker på at personen ikke var fra APG kunne man så give Ham/hende adgang :!:
Ellers tror jeg at den hurtigt ville blive lukket!!!
komas
12-01-2004, 06:02 PM
Tja det ku da være en fed idé, men det skulle være en hvor man fik uddelt et password + nickname så man kunne forhindre APG i at komme ind.!!!!
Men så kan man jo så tænke, at enhver af os kunne jo være fra APG (EHWWW) :D tja muligvis men så kunne man jo lave en slags ordning, så når man var 110% sikker på at personen ikke var fra APG kunne man så give Ham/hende adgang :!:
de kan ikke lukke den hvis den ikke er ulovlig. de prøver, men de kan ikke.
SuperDuck
12-01-2004, 06:47 PM
Jeg synes altid at det er en god ide med nye sider angående brug af diverse fildelings-programmer. Stemmer helt klart for en DC / DC++ DK side. Jeg skal nok bidrage med min viden om programmet hvis det bliver aktuelt. Cool! :D
Hvis det var muligt at forhindre APG 100% ikke kom ind på siden, så tror jeg der ville være mange flere store FTP servere.. Den eneste måde man kan sikre sig det på er ved at møde personen IRL, og undersøge hvor han arbejder, hvor han bor osv.
Desværre bliver det nok aldrig muligt at holde APG ude..
Nu glemmer i jeres DC-spirit :D
det skal være frit for alle, også måske med et lukket forum (skrev jeg ikke :D )
Men med guiudes til hvordan man sætter et DChub op (med forskellige programmer), blive aktiv på DC bag routere (ved godt der er en her på piratgruppen.org, men den virker ikke for mig :( ), måske et DC hub, i stædet for en IRC channel hvor man ikke behøver at dele noget hvor man kan snakke og udveksle erfrainger (men bliver nok over IRC) etc. etc.
FakeNick Jeg synes det er en dårlig ide... der er ingen grund til at lære folk
Er jeg ikke enig med dig i, syntes alle skulle have en version af DC++/oDC/FulDC eller hvad version folk nu vil bruge, da det ikke kun er "ulovlige" ting som er på DC... har været inde på Hubs som var 100 % dedikeret til Linux og OpenSource med Dump users (users med mindre share og støre Upload) som delte ud af de nyeste versioner af linux og andet Open Source).
Syntes det er synd at så snart man siger Direct Connect i det virkelige liv, så gisper folk efter vejret for det er farligt at bruge Direct Connect hvilket det IKKE er, så længe man tænke over man deler.
Det jeg vil med den side som jeg tænker på at lave er at jeg vil fjerne den sorte sky som hænger over Direct Connect og p2p i sin hel hed (som Piragruppen.org er igang med, men mener stadig der er meget som ikke er sagt og gjort og vil jeg nok blive ved med til min computer brænder sammen, men skal nok komme tilbage et andet tidspunkt så ^_^)
VIVA LA DC AND P2P! VIVA! VIVA!
Jeg er enig tildels enig med FakeNick. Jeg synes ikke der mangler guides/instruktioner til DC++ på dansk, da de eneste der ikke kan bruge de, der eksisterer, er 10-årige mini-pirater eller noget i den stil, og de er alligevel bare leeches, som der ikke er ret meget brug for på DC++... Der er brug for aktive chattere og delere. Selvfølgelig skal alt være tilgængeligt for alle, men det kommer med et ansvar for at dele og ikke at leeche som mange andre programmer gør.
Har du ret i NiZ, da danmark har et ret dårligt lyd inden for DC i de andre nordiske lande.
De mener vi bruger det som FTP og ikke har nogen DC spirit (hvor man seeder og ikke leecher).
Nok også en af de ting som Dirrectconnect.dk (eller hvad det nu kommer til at hedde) skal lære den danske befolkning.
Og så også at man ikke pakker RAR-Realse ud :) men kan altid komme senere.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.