PDA

Se fuld version : Hashing i Overnet 0.52

pantonamia
11-24-2004, 08:03 PM
Jeg har fået et problem med mit overnet, når jeg starter det op står alle filerne på hashing i meget lang tid før der sker noget, jeg er connected og open næsten med det samme. Jeg har en 2560/128 linie og har min upload til at stå på 10. Min hastighed er osse stærkt foringet kører med hastigheder helt ned til 50 kbs men generelt ca. 70-80 stykker. Jeg har prøvet at geninstallere og så selvfølgelig installere igen, men intet synes at hjælpe. Før dette problem startede alle mine filer som looking og ikke hashing. Jeg har formateret mit ene drev pga. virus og gemt mine temp filer på mit andet drev også lagt dem ind igen for ikke at miste dem.
Nogen forslag til hvordan jeg kommer op på mine normale hastigheder igen (ca. 220 til 280)?

migmigmig
11-24-2004, 10:50 PM
Hvor mange filer downloader du ad gangen? Hvis det er mange (det vil vel sige over 100) kunne det være et problem.
Tilføjelse:
Ja, for du har vel ikke et antivirus-program kørende mod din temp-mappe? Eller bruger 'Old Style Partial Files'? Eller har en stor korrupt known.met-fil (flere MB)? Eller en known.met-fil, som er skrivebeskyttet?
Endnu en tilføjelse:
Måske noget med Window Media-player, se http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=54394

pantonamia
11-25-2004, 09:40 AM
lige nu har jeg kun 30 igang, men er nogen gange op på over 100 har somsagt aldrig haft problemet for osse selvom jeg havde 150 igang.
Jeg kører med old part style og har altid gjort det, men kan da prøve at tage det af.
Ja jeg har et antivirus prog. Mcafee 2005 den kører on acces scan. Hvordan finder man ud af om man har en korrupt fil? mine filer bliver jo færdige hele tiden, det tager bare længere tid.

migmigmig
11-25-2004, 07:27 PM
..Mcafee 2005 den kører on acces scan.
Men skanner den også på temp-mappen? Det kunne være grunden til hashing'en.

I givet fald giver det heller ikke nogen mening at virus-skanne temp-mappen, da den jo kun indeholder brudstykker af noget, og derfor ikke kan vold skade (endnu).

Hvordan finder man ud af om man har en korrupt fil?
Hvis du tænker på known.met og known.met.bak-filerne, så finder man ud af det ved at slette begge filer, hvilket betyder at klienten ikke længere ved hvilke mapper, der må deles. Derfor starter man klienten og genvælger de mapper, som må deles under 'shared'-knappen.

Hvis du tænker på en korrupt download, som jo ganske rigtigt også kunne være grunden til hash-problemet, så er der vist ikke andet at gøre end at flytte indholdet af temp-mappen, og derefter enkeltvis kopier de enkelte undermapper (=downloads) tilbage til temp-mappen, indtil det går galt, og man derved har stedfæstet hvilken download, der er korrupt.

Måske kan en korrupt download reddes med værktøjet fra http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=57072 . Personligt ville jeg ikke gide..
Jeg kører med old part style og har altid gjort det, men kan da prøve at tage det af.
Ups..Old part style bruger vist ikke known.met filerne. Old part style hash'er ved startup, mens 'new' part style gemmer det i known.met filen.
'New' part style kunne således være en ide for dig.

pantonamia
11-26-2004, 09:14 AM
hmmm on acces scan kører alle de filer der er i brug igennem, hele tiden. Men afinstallerede det også min firewall igår intet hjalp. Geninstallere overnet, no result! Prøvede det med media player, nothing! Prøvede det med old style..... det hjalp heller ikke.
Nogen andre ideér? :cry:

migmigmig
11-26-2004, 06:37 PM
Min mistillid gik ellers til McAfee. Den er notorisk glad for at æde CPU-kraft, når der sker det mindste på harddisken.
Nogen andre ideér? :cry:
Ikke mange udover at skifte porte, det er jo altid godt. Og selvfølgelig installere i en ny mappe hver gang...Og ikke bruge Windows Service Pack 2 uden at bruge patchen.... :?

pantonamia
11-27-2004, 08:52 PM
okay, men har godt nok ikke haft problemer med Mcafee, men synes deriomod at norton æder for hårdt!
Nevermind.
Det kan sgu godt være noget med service pack 2, det vist nok omkring den tid den begyndte med det pis der, hvad er det for en patch du snakker om? Link evt.
Hvor mange porte har du åbne? lige nu kører jeg med standard porte 4662 og så har jeg ca. 7000 åbne.

migmigmig
11-27-2004, 10:54 PM
Det kan sgu godt være noget med service pack 2, det vist nok omkring den tid den begyndte med det pis der, hvad er det for en patch du snakker om? Link evt.
http://www.lvllord.de/
Jeg er bruger ikke sp2, så jeg er ikke meget inde i det...
Hvor mange porte har du åbne? lige nu kører jeg med standard porte 4662 og så har jeg ca. 7000 åbne.
Jeg forstår nok ikke helt, hvad du mener her :? . Men i.f.m. min Overnet-klient har jeg to porte åbne (en til tcp og en til udp, se option/Network/Ports). (Desuden har en port åben til BitTorrent-plugin'et, men det er en anden sag).
Jeg skifter en gang imellem porte for en ordens skyld, og fordi det er let med en software firewall.

Hvis du er på kabel-, bynet-net eller lignende ville jeg nok gøre det ofte, da sådanne udbydere efter sigende kan finde på at genere trafik på bestemte porte.

PS: Og du er 100% sikker på, at temp-mappen ikke virusskannes?...Ja, ja jeg ved det godt, jeg er mistroisk..

pantonamia
11-27-2004, 11:16 PM
altså jeg mener jeg har port 4662 åben og port ja lad os sige 11289, fik vist sagt det lidt kryptisk.
Ja jeg er sikker på den ikke tjekker temp mappen problemet er opstået før jeg fik denne version.

Prøver det med porte og patch, så vender jeg tilbage.

pantonamia
12-07-2004, 09:53 PM
min com fuckede helt op, jeg tror sgu jeg havde virus, til sidst kunne jge ikke lukke ie op uden min gik kold. Så nu har jeg formateret :cry: :cry:
130 film, 2000 musik filer, og en masse andet godt! :D gik tabt. Damn jeg havde det skidt da jeg så formaterings-stregerne ryge hen over skærmen.
Nu prøver jeg og installere dte hele forfra og satser på det kommer til at virke, ellers må der sgu være et eller andet rivende galt.

Tak for svarene

Hydromann
12-07-2004, 10:11 PM
Det er lidt for sent at komme med en måske løsning men så til en anden gang det sker....

Jeg har haft samme problem......Problemet bestod i at nogle temp filer fra en film havde på mystisk vis lagt sig uden for dens mappe og den ville ikke begynde at downloade (stod bare på hashing) jeg flyttede disse filer fra Overnet mappen og vupti så forsvandt hasing problemet og jeg kunne downloade igen :D

NB!!! Prøv som sagt at se om der skulle være nogle temp filer uden for dens mappe i temp folder hvis der er flyt dem til en anden folder eller slet dem....så skulle det gerne kører igen!!!!!

pantonamia
12-08-2004, 09:43 PM
ja okay det er lidt for sent men så ved jeg det til en anden gang, jeg har nemlig haft problemet i laaaang tid, og var egentlig ved at hoppe over til noget andet.
Er ret sikker på at det var problemet, jeg havde jo selv flyttet temp filerne rundt fordi jeg skulle formatere mit andet drev. Men tak for svarene