Se fuld version : edonkey 1.0 hjælp
Mr. dada
11-21-2004, 01:16 AM
hey
jeg har lige fået edonkey 1.0...
og nu vil jeg hente filer fra det men når jeg går ind i søg og søger på et ord kommer der ikke noget frem...hvad skal jeg gøre?...er der noget jeg har glemte at gøre en jeg søgte?
MVH mr. dada
Hydromann
11-21-2004, 02:37 AM
Hej Mr.Data
Hvis jeg var dig ville jeg heller skifte til det gode gamle overnet v0.53. af tre grunde
1. For det første er Edonkey 1.0 fyldt med spyware.
2. Med edonkey tager det en evighed at komme i gang med at downloade, og man når at uploade dobbelt så meget som man når at få downloaded, hvilket kun er godt for os andre der bruger overnet/edonkey beta versioner, men du ville nok ikke synes at det var så fedt.
3. Ved brug af over et er du 99.9999999999999% sikker på ikke at blive busted af Anti Pige Gruppen, da overnet ikke kobler sig op til nogen bestemt server med i stedet til alle emule/overnet/edonkey brugere og det tager ca 1.min før den begynder at downloade.
Men hvis du stadig er overbevidst om at bruge edonkey 1.0 så kan jeg da godt svare på dit spørgsmål.
Der kan være to grunde. som jeg har fundet ud af:
1. Er din firewall tændt hvis ja så sluk den da den kommer i kambolage med Edonkey (Gælder Specielt Norton)
2. Har du husket at connect til en server.
Håber det kunne hjælpe ellers skriv igen. :wink:
migmigmig
11-21-2004, 09:56 PM
Der er meget lidt forskel på at køre Overnet 0.53-og eDonkey2000 v1.0-klienten, hvis man kun bruger Overnet-netværket, hvad langt de fleste eDonkey2000 v1.0-klienter gør. Overnet 0.53-klienten kan kun forbinde til Overnet-netværket.
Man skal ikke forbinde til en server, hvis man kun bruger Overnet-netværket.
Det er et ualmindeligt dårligt råd at køre uden firewall. I stedet skal man åbne en port i firewall'en så klienten kan komme igennem den. Det gælder for alle klienter.
Hydromann
11-21-2004, 10:40 PM
Responds/Rettelse til Migmigmig
Der er meget lidt forskel på at køre Overnet 0.53-og eDonkey2000 v1.0-klienten, hvis man kun bruger Overnet-netværket, hvad langt de fleste eDonkey2000 v1.0-klienter gør. Overnet 0.53-klienten kan kun forbinde til Overnet-netværket.
Det passer så ikke helt det du siger der, Overnet/Edonkey/Emule kører på samme netværk og kan godt connecte til hinanden, så det er en gang fis i en hornlygte det du siger.
Og for det andet så vil du opdage (som jeg allerede har skrevet) at det tager en evighed for edonkey 1.0 at komme i gang med at downloade, der går normalt 30 min før man bare downloader til hvad der svar til en 56k (5-6kbit/s)forbindelse på en god dag, hvor imod for overnet tager det ca. 5-15 at bruge dit båndbredde fuldt ud hos mig 200 kbit/s
Man skal ikke forbinde til en server, hvis man kun bruger Overnet-netværket.
Hvis du nu læser hvad jeg har skrevet siger jeg ikke på noget tidspunkt at man skal connecte til en server hvis man bruger overnet, så...Et råd til dig migmigmig prøv at læse indlægget igennem før du kommentere det :!:
Det er et ualmindeligt dårligt råd at køre uden firewall. I stedet skal man åbne en port i firewall'en så klienten kan komme igennem den. Det gælder for alle klienter.
Det er meget muligt at det ikke er en så god idé at køre uden firewall, men hvis du har fulgt med gennem tiden mht. Overnet/edonkey så ville du ha vidst at der kunne opstå problemer ved brugen a firewall sammen med overnet/edonkey selv om man åbnede disse porte som der nu skulle bruges, det kan resulterde i fx computeren frøs eller downloadsne slet ikke gik i gang mm.(Det gælder bl.a. for norton og zonelab)
Kort sagt
Hvis du ikke ønsker at køre uden firewall så er det ikke edonkey/overnet du skal bruge, da de som sagt kommer i kambolage med hinanden og download hastigheden bliver reduceret kaftigt.
migmigmig
11-22-2004, 07:20 PM
.. Overnet/Edonkey/Emule kører på samme netværk og kan godt connecte til hinanden, så det er en gang fis i en hornlygte det du siger
Overnet-klienter connecter og deler meget lidt med eMule-klienter. Og det er kun blevet dårligere i de senere versioner.
Enhver Overnet-netværk-bruger kan selv overbevise sig om dette ved at kigge i statistics/Client Versions, hvor '60' og '61' repræsenterer eMulere.
Og for det andet så vil du opdage ..at det tager en evighed for edonkey 1.0 at komme i gang med at downloade, der går normalt 30 min før man bare downloader til hvad der svar til en 56k (5-6kbit/s)forbindelse på en god dag, hvor imod for overnet tager det ca. 5-15 at bruge dit båndbredde fuldt ud hos mig 200 kbit/s
Sådan er det normalt ikke ved brug af eDonkey v1.0-klienter. Hvorfor det er sådan hos dig skal jeg ikke kunne sige. Måske forkert indstilling af 'Maximums Connections'..
Hvis du nu læser hvad jeg har skrevet siger jeg ikke på noget tidspunkt at man skal connecte til en server hvis man bruger overnet, så...Et råd til dig migmigmig prøv at læse indlægget igennem før du kommentere det :!:
Langt de fleste eDonkey2000 v1.0-klient-brugere connecter udelukkende til Overnet-netværket (og måske BitTorrent). Det er standard opsætningen. Det tror jeg også, den er hos Mr. dada. (Hvordan går forresten med at søge, Mr. dada?)
Det er meget muligt at det ikke er en så god idé at køre uden firewall, men hvis du har fulgt med gennem tiden mht. Overnet/edonkey så ville du ha vidst at der kunne opstå problemer ved brugen a firewall sammen med overnet/edonkey selv om man åbnede disse porte som der nu skulle bruges, det kan resulterde i fx computeren frøs eller downloadsne slet ikke gik i gang mm.(Det gælder bl.a. for norton og zonelab)
Jeg har skam fulgt med, og jeg har, som så mange andre, altid brugt ZoneAlarm sammen med Overnet-klienter uden problemer.
Hvis man bruger filedeling, er meget på Internettet, eller i det hele taget bare er lidt bevidst, så sætter man sig lidt ind i sin firewall, og har den kørende hele tiden.
...ville jeg heller skifte til det gode gamle overnet v0.53. af tre grunde
1. For det første er Edonkey 1.0 fyldt med spyware.
Kan du venligt ikke nøjagtig skrive, hvorfor du mener, at eDonkey2000 v1.0-klienten indeholder mere spyware end Overnet v0.53? Gerne med henvisning til nogle kilder.
Hydromann
11-22-2004, 09:37 PM
Responds Til Migmigmig Vedrørende Edonkey 1.0
Kan du venligt ikke nøjagtig skrive, hvorfor du mener, at eDonkey2000 v1.0-klienten indeholder mere spyware end Overnet v0.53? Gerne med henvisning til nogle kilder.
BEVIS PÅ SPYWARE OG BAGDØRER I EDONKEY 1.0
MHT:Spyware har jeg opdaget at når man installere edonkey 1.0 kan man vælge om man vil installere tredje parts software (Som er spyware)ex eZula og Cashback som bliver installeret på din computer og gør slemme ting. Du kunne jo så sige lad dog være med at installere dem ja har jeg også har haft gjordt men af en eller anden mystisk grund blivr de installeret alligevel
Læs nedstående link og du vil se at de faktisk er trætte inde på edonkeys forum af at modtage mails fra brugere der repotere at der er spyware i deres program, så der er nok nået om snakken. Du vil også kunne læse at gutten der har skrevet indlæget bekræfter min forklaring på spywareproblemet.
Bevis 1: Selv installerende spyware:
http://forum.overnet.com/viewtopic.php?t=68234&sid=18c711a4f5045caaafcf3488e85b3a50
Bevis 2: Et andet bevis på selvinstallerende spyware i Edonkey 1.0
http://forum.overnet.com/viewtopic.php?t=72200&highlight=spy&sid=c1ce93f42c184db1088c2d2be671c6b1
Bevis 3: BACKDOOR/NETBUS v D/ I Edonkey 2000 1.0 exe filen
http://forum.overnet.com/viewtopic.php?t=53551&highlight=spy&sid=c1ce93f42c184db1088c2d2be671c6b1
Tja det var bare nogle af problemer/spyware i Edonkey 1.0, skulle du have lyst at se flere beviser tjek nedstående link.
http://forum.overnet.com/search.php?sid=c1ce93f42c184db1088c2d2be671c6b1
Bevis 4: Og lige endnu et bevis:
Da jeg kørte edonkey 1.0 kunne jeg se min CPU-forbrug konstandt lå på 99% hvilket jeg fandt lidt underligt. jeg fjernede alt hvad der hed edonkey 1.0 + trejdepart programmer permanent fra min computer og installeret min ovetnet v0.53 og mit cpu forbrug faldt til under det halve. hmmm tænker man ved sig selv gad vide om der var spyware i det program :!:
MHT LANGSOM EDONKEY I FORHOLD TIL OVERNET
Sådan er det normalt ikke ved brug af eDonkey v1.0-klienter. Hvorfor det er sådan hos dig skal jeg ikke kunne sige. Måske forkert indstilling af 'Maximums Connections'..
Det skal lige siges at jeg har ikke rørt connections i hverken Overnet eller Edonkey og begge steder er download og upload sat til 200/20 så det har vist intet med det at gøre. Nææ jeg tror at det er spywaren der f...er ens computer og gør den langsom og derved også download hastigheden i edonkey 1.0 langsommere
MIN KONKLUTION:
Lige Pt. ville jeg ikke anbefale Edonkey 1.0 da beviserne mod prommet er overvældende, men jeg er da åben over for en evt. ny spyware/hacker fri edonkey :) men indtil da vil jeg råde alle til at bruge overnet i stedet fot edonkey. :!:
Håber det var svar nok :wink:
Hydromann PIR2
migmigmig
11-22-2004, 11:15 PM
Jeg har også læst nogle af "spyware-indlægene" på forum.edonkey.com.
Installation af rent spyware (bevis 3) tror jeg ikke på. Det ville jo ramme alle, som installerede programmet :wink:
Fejlagtig installation af de 4 adwares, selvom de er fravalgt under installationen, eksisterer åbenbart (bevis 1 og 2). Men for det første er det sjældent at det sker, og for det andet er der jo ikke programmer, som prøver at gemme sig, så man kan jo bare afinstallerer dem efter installationen af eDonkey2000 v1.0.
Jeg mindes i øvrigt et indlæg, som påstod at risikoen for at ramme denne fejl i installationsprogrammet formindskes ved at vælge en anden installation-mappe, end en der tidligere er blev brugt af en klient.
Da jeg kørte edonkey 1.0 kunne jeg se min CPU-forbrug konstandt lå på 99% hvilket jeg fandt lidt underligt. jeg fjernede alt hvad der hed edonkey 1.0 + trejdepart programmer permanent fra min computer og installeret min ovetnet v0.53 og mit cpu forbrug faldt til under det halve. hmmm tænker man ved sig selv gad vide om der var spyware i det program :!:
Det lyder underligt, med mindre v1.0-klienten var ved at generere hash-kode til dine filer. Det tager meget CPU-kraft. Har du en meget gammel maskine, som måske har problemer med at levere meget CPU-kraft?
Det kunne have været spændende, hvis du havde kørt Spybot (program til at finde spy- og ad-ware), mens v1.0-klienten var installeret.
v1.0-klienten bruger normalt færre resource, specielt harddisk-aktivitet og hukommelse, end v0.53-klienten.
Det skal lige siges at jeg har ikke rørt connections i hverken Overnet eller Edonkey og begge steder er download og upload sat til 200/20 så det har vist intet med det at gøre.
Jeg har ikke nogen erfaring med så asymetriske forbindelser (stor download, lille upload). Teoretisk set skal der sendes bekræftigelser tilbage fra klienten på downloadede pakker. En lille upload kunne således være en begrænsning. Men hvorfor v0.53 skulle være bedre til det end v1.0, tja... :?
Hydromann
11-23-2004, 02:44 AM
AFINSTALLATION AF SPYWARE:
Fejlagtig installation af de 4 adwares, selvom de er fravalgt under installationen, eksisterer åbenbart (bevis 1 og 2). Men for det første er det sjældent at det sker, og for det andet er der jo ikke programmer, som prøver at gemme sig, så man kan jo bare afinstallerer dem efter installationen af eDonkey2000 v1.0.
Det er meget muligt at man kan afinstallere adwarene men hvem siger ikke at den ligger en eller anden for for spyware et eller andet sted som man aldrig nogenside kommer fx. c:\windows\system32\bla bla langt ude sti. de er sku blevett mere snu til det lort som ødelægger vores computere.
TRO PÅ DET ELLER LAD VÆRE:
Installation af rent spyware (bevis 3) tror jeg ikke på. Det ville jo ramme alle, som installerede programmet :wink:
Tja. man kan så vægle og tro på det eller ej. jeg vælger så at gøre det, skal squ ikke ha at der er nogen der læser min bank konto
Jeg mindes i øvrigt et indlæg, som påstod at risikoen for at ramme denne fejl i installationsprogrammet formindskes ved at vælge en anden installation-mappe, end en der tidligere er blev brugt af en klient.
Lille eller Stor, så er risikoen der alligevel
CPU-KRAFT
Det lyder underligt, med mindre v1.0-klienten var ved at generere hash-kode til dine filer. Det tager meget CPU-kraft. Har du en meget gammel maskine, som måske har problemer med at levere meget CPU-kraft?
Min Computer Fejler squ ikke noget: hvis du vil vide hvad det er for en så se her
Min PC:
AMD ThoughtBred B Xp-2700
Asus A7n8x-Deluxe
Radeon x800 pro
1 GB Samsung pc-3200 ram
-------------
Harddiske
-------------
Hoveddisken:Wd Raptor 74gb 10000 rpm 8mb cache
+ Nogle ekstre harddiske.
Så nej jeg tror heller ikke at det er der ptoblemet ligger, og nej den var heller ikke i gang med at hashe.
OVERNET V0.53 VS. EDONKEY 1.0
Men hvorfor v0.53 skulle være bedre til det end v1.0, tja... :?
Tja der kan jo være delte meninger hvad der er bedst men jeg har i hvert fald kommet frem til er at overnet v0.53 er den bedste(for mig :D ).
Du skal så ha lov at have din mening :wink: , men nu var mine råd bygget på mine egne erfaringer i praksis og hvad jeg har læst på de forskellige sider og det er de råd jeg kan give videre til andre.
Men det er jo helt op til Mr. Data at tro/lytte til hvem han vil.
migmigmig
11-23-2004, 08:44 AM
Men det er jo helt op til Mr. Data at tro/lytte til hvem han vil.
Apropos: Hvordan går det med at søge Mr. dada?
migmigmig
11-23-2004, 01:59 PM
..men jeg har i hvert fald kommet frem til er at overnet v0.53 er den bedste(for mig :D )
Lige en tanke: Har du prøvet eDonkey2000 v1.0.3 på http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=72119 . Det er en beta, men den virker godt for mig :D
Hydromann
11-23-2004, 03:08 PM
..men jeg har i hvert fald kommet frem til er at overnet v0.53 er den bedste(for mig :D )
Lige en tanke: Har du prøvet eDonkey2000 v1.0.3 på http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=72119 . Det er en beta, men den virker godt for mig :D
Var lige inde og kigge i deres forum og det ser ud til at der stadig er en del problemer med edonkey også i version 1.03 så holder mig sku til Overnet v0.53.
Prøv evt. at kigge på dette link:
http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=72119&postdays=0&postorder=asc&start=25&sid=5c61345cf53e2673d107abd89987ceee
migmigmig
11-23-2004, 03:50 PM
Var lige inde og kigge i deres forum og det ser ud til at der stadig er en del problemer med edonkey også i version 1.03 så holder mig sku til Overnet v0.53.
Prøv evt. at kigge på dette link:
http://forum.edonkey.com/viewtopic.php?t=72119&postdays=0&postorder=asc&start=25&sid=5c61345cf53e2673d107abd89987ceee
Som vi lige er blevet enig om, så er det svært at sige, hvad der vil virke for hvem.
Hjælpe-tråden fra forum.edonkey.com om v1.0.3 indeholder, for mig at se, ikke noget afskrækkende. Men jeg er også vant til at læse mere eller mindre hysteriske indlæg på det forum :)
pantonamia
11-23-2004, 08:17 PM
kæmpe LOL herinde!
I har da gang i den vilde stjernekrig, ville godt selv ha skrevt et par kommentarer da jeg er enig i flere ting med begge af jer men jeg læste og læste og læste og læste og konkludere til sidst! :shock: :shock: :shock: :shock:
Der er sgu lidt for meget at svare på. :D
Men til sidst, der vil altid være mange delte meninger om fil-deling om det er lovligt eller ulovligt, hvilken klient der er bedst osv. det handler vel igen om at vi er forskellige mennesker med forskellige behov og lyster! :D
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.