Se fuld version : Brev fra TDC - Falsk anklage
Jenser
11-20-2004, 10:47 PM
Hejsa
Idag har jeg modtaget et brev fra TDC, hvor de har vedlagt en email som "MGM" har sendt til TDC om at jeg fra min IP-adresse skulle have downloaded 2 film, "Stargate Atlantic" og "Coffee and Cigarettes". Disse 2 film har jeg aldrig downloaded, og faktisk aldrig hørt om, så forstår ikke helt hvad brevet går ud på.
I emailen fra "MGM" er der udskrifter der viser tidspunkter hvor filmene skulle været downloaded på, og at de skulle være downloaded over eDonkey.
TDC skriver så tilbage til "MGM" at de ikke vil blande sig, men at de opfodre til at "MGM" politianmelder mig.
Hvad skal jeg gøre, hvad har jeg at frygte, kender intet til disse film.
Med Venlig Hilsen
Jenser
Jowls
11-20-2004, 10:53 PM
Angående selve brevet fra MGM, så kunne du måske være intereseret i at læse denne tråd....
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1378
Jenser
11-20-2004, 10:56 PM
Har læst det indlæg, men foreskellen er vel at jeg ikke har downloaded filmene, og derfor ikke gjort noget ulovligt, til forskel fra det andet indlæg.
Jowls
11-20-2004, 11:00 PM
Ja, det faktum at TDC tilsyneladende har sendt brevet til den forkerte lyder underligt. Kan du se, om den IP-adresse som MGM påstår tilhører dig faktisk er identisk med din? Det kunne være interessant at se om det er TDC eller MGM som har begået fejlen....
Jenser
11-20-2004, 11:02 PM
"MGM" har sendt TDC oplysninger om at der fra denne IP adresse forekommer ulovligheder, og TDC kontakter defor mig, da IP-adressen tilhører mig.
Jowls
11-20-2004, 11:31 PM
Så det ER din IP? Så kunne noget tyde på, at fejlen ligger hos MGM. Øv. Hvis det havde været TDC som var synderen, kunne det have interesseret de advokater som i øjeblikket kæmper mod APG i retten...
Umiddelbart ville jeg - hvis jeg var i din situation - lade som ingenting og glemme alt om sagen. MGM har i øjeblikket ikke din adresse eller E-mail, for det kan jeg ikke forestille mig at TDC vil udlevere uden en retskendelse. Hvis du derimod skriver til deres advokat og klager, så har de dermed også din adresse og kan lave mere ballade for dig.
Du er sikkert - og med fuld ret - fortørnet over at være blevet beskyldt for noget du ikke har gjort og har lyst til at sætte tingene på plads. Men jeg ville ikke mene at det var besværet værd. Som sagen står i øjeblikket hører du sikkert ikke mere til den.
Hvis du er meget i tvivl kan du også lige kontakte TDC og høre deres bud.
Jenser
11-20-2004, 11:34 PM
Du rammer meget godt plet, vil sku godt have det opklaret, er lidt pissed over at få sådan et ubegrundet brev.
Må tænke lidt over mit næste træk.
Camilo
11-21-2004, 08:58 PM
Jeg synes at du skulle skrive til TDC og sige at du aldrig har hørt om filmnen og at du er stærkt fortørnet over deres videresendelse af ubekræftede og uunderbyggede anklager og evt at du nu kraftigt overvejer at skifte udbyder.
De skal sgu´ikke havelov til at lege domstole
Camilo
Piratgruppen
Tobias
11-22-2004, 09:04 AM
Hvis MGM og APG bruger samme metode til at fastslå IP-adresser og MGM kan tage fejl. Så betyder det vel at APG også kan tage fejl. Og det kan vel være interesant for advokaterne i de verserende sager.
Jeg går her udfra at MGM og AGP bruger de samme metoder til at fastslå IP-adresser.
Mvh.
Tobias
Arrow
11-22-2004, 09:33 AM
Jeg synes at du skulle skrive til TDC og sige at du aldrig har hørt om filmnen og at du er stærkt fortørnet over deres videresendelse af ubekræftede og uunderbyggede anklager og evt at du nu kraftigt overvejer at skifte udbyder.
De skal sgu´ikke havelov til at lege domstole
Camilo
Piratgruppen
Dette er ikke noget jeg ville gøre (har selv TDC).
TDC leger netop IKKE domstole. De gør det de skal: De sender brevene videre. De har højst sansynligt IKKE udleveret hans navn eller addresse, kun sendt brevet videre. Man skal da kun være taknemmelig for at få et tip om at man er under mistanke for at have gjort noget ulovligt, så man derved kan reagere på det.
Mit forslag er at du skriver til TDC og gør dig udforstående over for for anklagen. Desuden er det vigtigt at du understreger at de ikke må udlevere dine oplysninger til firmaet. Når du gør dig uforstående over for anklagen, skal du uddybe at du ikke kender noget til filmene, og spørge om tidspunkt for hvornår MGM mener du har downloadet, og om TDC kan give dig (og kun dig) et bevis for at det var din IP på pgl. tidspunkt. Og lad være med at gøre som Camillo siger og skriv et vredt brev, men du skal da IHVERTFALD brokke dig over at TDC anbefaler at de politiandmelder dig.
Det her er mest til Camillo:
TDC har altid beskyttet deres kunder optimalt mod APG og andre fra plade-, spil- og filmbranchen, men brevet er en standardprocedure som i det mindste advarer folk om at de bliver overvåget. Eneste kritik er som sagt at de anbefaler politianmeldelse. Husk: Du skal ikke bekrige dine allierede. TDC er nok APGs største problem blandt de danske ISP'er :wink:
Ellers så tag den med ro, skal de bevise ngoet skal de banke på din dør. Og sender de et erstatningskrav. Well, 200 kr. er til at overkomme. De tror reelt set bare det er Amerika og de kan sagsøge dig langt ind i helvedet, men nej det kan de ikke. Som sagt de kan højest sende dig 2-300 kr. og med deres sløve bevismateriale skal du bare ignorere dem.
Og skulle de kommer og banke på din dør med en dommerkendelse? Well, lad dem da komme hvis du ikke har filmene (eller andet materiale). Faktisk håber jeg de kommer og besøger dig og får en lang næse. Selvfølgelig, det betyder besvær for dig men bare tænk på at hvis de må skride uden at have fundet noget sidder der over 1000000 mennesker i Danmark alene og griner af dem :D
Ovenstående skal nok tages med et gran salt. De kommer ikke og indtager dit hjem for 2 film som du ikke engang har delt :wink:
Men ærligt talt skriv til TDC eller ignorer lortet. Bare du ikke skriver til firmaet, da de derved får din addresse.
Mvh. Arrow
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.