Se fuld version : Brev fra min internetudbyder - abuse - rettighedskrænkelse
rerok
11-20-2004, 07:52 PM
Hej
Jeg har fået nedenstående mail fra min internetudbyder, og er rimeligt panisk.
JEg har naturligvis stoppet al fildeling, og slettet programmet, som jeg har downloadet.
er det det som de ønsker at opnå - så er det lykkedes for dem. Eller skal jeg regne med at de vil gå videre med sagen ??
Mvh
rerok
Kære Kunde,
Cybercity har modtaget nedenstående e-mail, som omhandler krænkelse af copyright beskyttet software.
Vi har meddelt copyright-indehaveren, at vi mener, at en eventuel overtrædelse af selskabets ophavsrettigheder er en sag for domstolene. Vi har derfor meddelt selskabet, at vi ikke agter at foretage os yderligere i sagen.
Cybercity gør dog opmærksom på, at i det omfang selskabet kan dokumentere, at henvendelsen vedrører en igangværende krænkelse, kan Cybercity være forpligtet til at lukke forbindelsen midlertidigt mhp. at bringe krænkelsen til ophør.
Venlig hilsen
Cybercity A/S
-----Original Besked-----
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1
I am writing on behalf of Symantec Corporation. Symantec owns the trademarks and holds the copyrights for numerous computer software products, including but not limited to a suite of computer utility and antivirus software products under the U.S. registered trademarks NORTON SYSTEMWORKS® and NORTON ANTIVIRUS®, and other software bearing the "Norton" or "Symantec" brand names. Symantec also holds the registered trademark in the U.S. and other countries for its name, SYMANTEC®. Symantec's rights are evidenced by, among other things, registrations of its trademarks and copyrights with the United States Patent and Trademark Office and the United States Copyright Office.
As you know, unauthorized use of Symantec's trademarks, and unauthorized copying and/or distribution of Symantec's copyrighted works, is a violation of federal and state laws. It is illegal to produce, sell or distribute such unauthorized works.
Symantec has been notified that CyberCity POPs in Denmark provides Internet access for the IP address listed below. We have determined that unauthorized copying and distribution of one or more of our products (Please see evidence below), is taking place from that address. Such distribution is not authorized by Symantec, its agents or the law and thus constitutes infringement.
Based on the above, the deliberate and clear infringement of Symantec's protected copyright and trademark rights, and the harm to Symantec's business and goodwill from the infringing use, Symantec demands that you immediately investigate and take action to stop this infringing activity, and inform us of the results of your actions. Symantec believes that the entire Internet community benefits when these matters are resolved cooperatively. Accordingly, we appreciate your efforts toward this common goal.
The information contained in this notification is accurate. Under penalty of perjury, the undersigned is authorized to act on behalf of Symantec with respect to this matter.
Please be advised that this letter is not and is not intended to be a complete statement of the facts or law as they may pertain to this matter or to Symantec's positions, rights or remedies, legal or equitable, all of which are specifically reserved.
Thank you very much for your immediate assistance regarding this matter, and please feel free to contact me with any questions you may have.
Sincerely,
Chansonette Connolly
Manager, Worldwide Brand Protection
Legal Department
Symantec Corporation
20330 Stevens Creek Blvd.
Cupertino, CA 95014
http://www.maxy.dk/soeg.jpg
Der er mange der har fået sådan en mail, jeg mener at man ikke behøver at bekømre sig om det..
Husk at søg
Camilo
11-20-2004, 08:22 PM
Don't worry
Cybercity siger jo selv at de ikke vil gøre yderligere.
Se i øvrigt vores Advokat-sektion for nærmere information
Jeg er selv kunde hos CC og jeg har kigget lidt på kontrakten. Så vidt jeg kan se bliver ulovlig kopiering slet ikke nævnt, så jeg tror umiddelbart at det er ulovligt for dem at lukke for din forbindelse.
I Takt med at flere bruger Bittorrent vil denne type henvendelser blive mere almindelige, da det er det eenste ophavsretshaverne kan gøre. Derfor vil vi fra Piratgruppens side opprioritere dette felt.
- Vi skal finde ud af om det er lovligt for udbyderen at lukke for ens forbindelse i disse tilfælde. Set ud fra et juridisk sysnpunkt er det problematisk, da der jo bare er et firmas påstand og ikke har været prøvet i en retssal.
- Vi kunne evt igangsætte en boykot-kampagne af de ISP'er der smider folk af efter henvendelser fra industrien. ISP'erne er jo afhængige af os - for hvorfor er det lige at folk køber bredbånd ??
Så tag det helt roligt, drop paranoiaen, lad være at slette dine programmer og skriv til os på advokaten(a)piratgruppen,org, hvis der sker mere i sagen.
Sharing is Caring
Camilo
Piratgruppen
Jowls
11-20-2004, 09:10 PM
Hej
Jeg har fået nedenstående mail fra min internetudbyder, og er rimeligt panisk.
JEg har naturligvis stoppet al fildeling, og slettet programmet, som jeg har downloadet.
er det det som de ønsker at opnå - så er det lykkedes for dem. Eller skal jeg regne med at de vil gå videre med sagen ??
Du kan tage det helt roligt Rerok - vi er mange som har fået lignende breve. Hvis du vil se mit, kan du kigge i disse to tråde, hvor emnet også behandles...
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1050&highlight=cybercity
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=310&highlight=cybercity
Angående Cybercity så har jeg hørt - bl.a. fra en ven som arbejder for dem - at det er standard-politik at blot sende brevene videre til kunden. De ser sig selv som en slags teleselskab uden ansvar for, hvad kunderne bruger deres forbindelser til. Indtil den amerikanske advokat møder op med en dommerkendelse (hvilket ville være helt uden fortilfælde og yderst usandsynligt) giver Cybercity ikke din adresse videre.
I de tilfælde hvor der kommer en flod af klager over en enkelt kunde kan Cybercity sikkert godt finde på at lukke forbindelsen, men her taler vi om professionelle spammere og den slags. Ikke en enkelt fil i ny og næ.
Med hensyn til mailen fra den amerikanske advokat, så har jeg hørt at der er tale om bots - dvs. programmer som afsøger fildelingstjenester efter specifikke filer og automatisk afsender disse mails til udbyderens "abuse" adresse. Jeg har ikke kunnet få dette verificeret, men det lyder faktisk ikke usandsynligt. I så tilfælde er brevet ikke engang fra en advokat, men fra et program - og formålet er at skræmme dig.
Så tag du det bare roligt og nyd dine nye Symantec programmer :wink:
rerok
11-23-2004, 08:48 AM
Hej alle.
Tak for jeres svar.
Jeg håber ikke at der sker mere i denne sag, men skulle der alligevel gøre det, så skal jeg nok lade jer vide det her i forumet.
Rerok
du er ikke den eneste jeg har lige modtaget denne mail.
jeg der skal mere til for at stoppe mig..
i kan lige få mailen, og hvis der er flere som har fået magen til mail, så skriv..
skal jeg stoppe mit fildelings program ?
Kære Kunde,
Cybercity har modtaget nedenstående e-mail, som omhandler krænkelse af copyright beskyttet software.
Vi har meddelt copyright-indehaveren, at vi mener, at en eventuel overtrædelse af selskabets ophavsrettigheder er en sag for domstolene. Vi har derfor meddelt selskabet, at vi ikke agter at foretage os yderligere i sagen.
Cybercity gør dog opmærksom på, at i det omfang selskabet kan dokumentere, at henvendelsen vedrører en igangværende krænkelse, kan Cybercity være forpligtet til at lukke forbindelsen midlertidigt mhp. at bringe krænkelsen til ophør.
Venlig hilsen
Cybercity A/S
Please note that this message may contain confidential information. If you have received this message by mistake, please inform the sender of the mistake by sending a reply, then delete the message from your system without making, distributing or retaining any copies of it.
Although we believe that the message and any attachments are free from viruses and other errors that might affect the computer or IT system where it is received and read, the recipient opens the message at his or her own risk. We assume no responsibility for any loss or damage arising from the receipt or use of this message.
------------------------------------------------------------
-----Original Besked-----
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1
Re: Unauthorized Use of Universal Motion Pictures
Notice ID: 1698145
24 Nov 2004 20:18:05 GMT
Universal City Studios Productions LLLP and its affiliated companies (collectively, "Universal") are the exclusive owners of copyrights in many motion pictures, including the motion pictures listed below.
It has come to our attention that CyberCity POPs in Denmark is the service provider for the IP address listed below, from which unauthorized copying and distribution (downloading, uploading, file serving, file "swapping" or other similar activities) of Universal's motion picture(s) listed below is taking place. We believe that the Internet access of the user engaging in this infringement is provided by CyberCity POPs in Denmark or a downstream service provider who purchases this connectivity from CyberCity POPs in Denmark.
This unauthorized copying and distribution constitutes copyright infringement under applicable national laws and international treaties. Although various legal and equitable remedies may be available to Universal as a result of such infringement, Universal believes that the entire Internet community benefits when these matters are resolved cooperatively. We urge you to take immediate action to stop this infringing activity and inform us of the results of your actions. We appreciate your efforts toward this common goal.
Please be advised that this letter is not and is not intended to be a complete statement of the facts or law as they may pertain to this matter or of Universal's positions, rights or remedies, legal or equitable, all of which are specifically reserved.
Very truly yours,
Internet Anti-Piracy Team,
Worldwide Anti-Piracy Operations
VIVENDI UNIVERSAL ENTERTAINMENT.
100 Universal City Plaza
Universal City, CA 91608
tel. (818) 777-3111
fax (818) 866-6339
antipiracy@unistudios.com
*pgp public key is available on the key server at ldap://keyserver.pgp.com
** For any correspondence regarding this case, please send your emails to antipiracy@unistudios.com and refer to Notice ID: 1698145. If you need immediate assistance or if you have general questions please call the number listed above.
Title: Chronicles of Riddick, The
Infringement Source: BitTorrent
Initial Infringement Timestamp: 23 Nov 2004 07:35:40 GMT
Recent Infringment Timestamp: 23 Nov 2004 07:35:40 GMT
Infringer Username:
Infringing Filename: The.Chronicles.of.Riddick.DVDRip.XviD-DVL
Infringing Filesize: 1498063749
Infringers IP Address: ***.***.***.***
Infringers DNS Name: *.cybercity.dk
Infringing URL: 217.157.179.245:7000/The.Chronicles.of.Riddick.DVDRip.XviD-DVL
- ---Start ACNS XML
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<Infringement xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="http://mpto.unistudios.com/xml/Infringement_schema.xsd">
<Case>
<ID>8611006</ID>
<Status>New</Status>
</Case>
<Complainant>
<Entity>Universal Studios</Entity>
<Contact>Aaron Markham</Contact>
<Address>100 Universal City Plaza (1280/6)</Address>
<Phone>818-777-3111</Phone>
<Email>antipiracy1@unistudios.com</Email>
</Complainant>
<Service_Provider>
<Entity>CyberCity POPs in Denmark</Entity>
<Contact></Contact>
<Address></Address>
<Email>abuse@cybercity.dk</Email>
</Service_Provider>
<Source>
<TimeStamp>2004-11-23T07:35:40Z</TimeStamp>
<IP_Address>***.***.***.***</IP_Address>
<DNS_Name>*.cybercity.dk</DNS_Name>
<Type>BitTorrent</Type>
<UserName></UserName>
<Number_Files>1</Number_Files>
<Deja_Vu>No</Deja_Vu>
</Source>
<Content>
<Item>
<Title>Chronicles of Riddick, The</Title>
<FileName>The.Chronicles.of.Riddick.DVDRip.XviD-DVL</FileName>
<FileSize>1498063749</FileSize>
<URL>***.***.***.***:7000/The.Chronicles.of.Riddick.DVDRip.XviD-DVL</URL>
<Type>Video</Type>
</Item>
</Content>
</Infringement>
- ---End ACNS XML
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: 8.0
iD8DBQFBpp0oxl2Hb7//WT8RArYkAJ4+B3vXjiU/aog4yhJnpkDOhsyPRgCfaqO4
e4jPmL8mVY6qd/E1j0TajmI=
=jKNJ
-----END PGP SIGNATURE-----
.
komas
11-27-2004, 07:32 PM
du kan tage det helt roligt, jeg kender flere der har modtaget sådan et brev, og der er ikke sket noget siden. det kan man også se i de andre tråde der er henvist til, samt længere oppe i den her.
cool takker for svaret, det vil jeg så gøre ;)
Har modtaget den samme fra cybercity..
Sendt fra universal pictures
Phyxsius
02-10-2005, 09:55 PM
Osse mig.. tror jeg har modtaget 5 styks efterhånden... men kun éen efter at jeg er begyndt at bruge BT... "so keep on Leeching og glem ikke at seede"
Håber det kan berolige nogen.... :wink:
Jimmi
02-16-2005, 08:24 AM
Hej, jeg har for kort tid siden fået et brev fra TDC adsl om at en eller anden port er blevet set i brug på min computer osv og jeg bedes stoppe med at bruge den. Jeg kan ikke lige huske hvad porten hed, men det var på 4 cifre. De skrev i brevet at det var muligvis virus eller spyware der gjorde det. Jeg troede det var fildeling, de skrev jeg skulle få noget antivirus og firewall og installere alle updates fra windows update... Min computer er nu ny formateret med alt opdateret... Nu håber jeg så det er iorden igen. Hvad tror i det var ?
Er det kun folk fra Cybercity der har fået de der breve ? Hvorfor bliver man ikke nakket når de kan se det ?
cielorosso
02-16-2005, 02:52 PM
fordi de omkostninger der er forbundet ved at forfølge et krav i forbindelse med 1 fil, slet ikke står mål med, hvad de kan forvente at kræve ind.
Jowls
02-16-2005, 04:38 PM
Er det kun folk fra Cybercity der har fået de der breve ?
Nej - hvis du gransker forum'et grundigt vil du finde lignende breve fra TDC og StofaNet.
jesper-lk
05-15-2005, 04:33 PM
jeg har fået et brev sådan ca. ens med de ovenover.
brevet gjorde mig mega bange og jeg fik hurtigt slettet mine 4 ulovlige spil og 15 film, dog ikke mine 2 Gb musik.
men nu er jeg mere rolig...
mit brev var nærmere en advarsel og det blev ikke nævnt at det skulle i retten eller lign. bare at det ikke måtte forekomme igen.
min bøde ville se således ud:
- enkelte numre = 20 x 400 = 8000 kr.
- hele albums = 0 x 60 = 0 kr.
- film = 200 x 10 = 2000 kr.
- spil = 300 x 3 = 900 kr.
I alt: 10.900 kr.
tror i 10.900 kr. ville være nok til en retsag?
og ville folk herinde fraråde at downloade mere nu? jeg har kun downloaded i 2 måneder og brugte Azureus
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.