PDA

Se fuld version : steam holder stand imponert

entvex
11-20-2004, 03:02 PM
det er syget af der ikkke er noge som har kunne Rel Hl 2 som viker i nu :) det steam holder godt nok godt eller va synes i `?

Hydromann
11-20-2004, 03:07 PM
Øhm jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du har skrevet :?:

PackedManiac
11-20-2004, 03:41 PM
EMPORiO har releaset en fungerende version. Det gjorde de i går aftes. Har fået bekræftet at den virker, men har dog selv købt spillet til mig og min bror. Dvs 200 dask hver.. og det er da ikke så ringe endda.

Steam funker udemærket for Valve og jeg tror også de kommer til at tjene på spillet, og muligvis bliver det fremtidens medie hvad angår distribution af spil. Det er faktisk kun Valve der kommer til at tjene på det, da der ingen mellemled er, er jeg blevet fortalt.

Christian
11-20-2004, 03:54 PM
Det skal siges at jeg absolut ingen respekt har for folk som downloader Half-Life 2 af den grund, at spil i denne kaliber burde man støtte økonomisk for at sikre lige så gode, eller endnu bedre produkter i fremtiden.

Det hænger sammen med, at spil generelt er blevet meget dyre at udvikle og producere, og når folk ikke orker at hoste op med sølle 400 kr kan jeg ikke se at spil vil blive bedre når folk er nærige og vil eje det hele :cry:

PackedManiac
11-20-2004, 04:04 PM
Det er jeg ikke enig med dig i, Christian.

Hvis spillet er det værd for folk, så synes jeg bestemt at de skal købe det. Jeg har været med til at købe det, men jeg synes ærlig talt ikke at det var det værd.

Jeg er enig med alle de synspunkter som GameSpot bringer på banen i deres review, ex at det er svært egentlig at finde ud af hvorfor det er at man er på flugt. Jeg synes dog at det fortjener en lavere karatker end de 9.2 det fik af Gamespot.

Uanset.. hvis jeg havde haft chancen for at prøve det, før jeg købte det, jamen så er det sandsynligt at jeg ikke vil have været med til at købe det i virkeligheden, fordi jeg er ærlig talt en smule skuffet.

Uanset, det er en teknologisk bedrift uden tvivl, gameplayet lider dersværre på grund af historien, efter min mening.

Valve vil 100% tjene ind på det her på grund af Steam og på grund af at ingen andre release-groups andre end EMPORiO har beskæftiget sig med det. Og de 2-3 releases de har udgivet har været af dårlig kvalitet. Det er kun deres sidste udgivelse der virker, og selvom den virker, så følger der en bug med; den disabler AI, hvis du dør (det kan man dog rode bod på ved at enable den igen via en konsol kommando). Tænk dog på hvor lang tid der er gået.. releases plejer at komme uger eller dage før et spil bliver udgivet, og det har helt sikkert været til Valves fordel.

De vil tjene på det her spil, det er jeg sikker på.

Christian
11-20-2004, 04:11 PM
Der vil altid være folk som synes (eller er skuffet som i dit tilfælde) over det produkt, som man har anskaffet sig. Det er menneskeligt at føle sådan.

Jeg synes at HL2 burde have fået en højere karekter end den det fik, men det er mit synspunkt, og vi er ikke allesammen ens mht. smag etc. :wink:

z33k
11-20-2004, 04:23 PM
Det skal siges at jeg absolut ingen respekt har for folk som downloader Half-Life 2 af den grund, at spil i denne kaliber burde man støtte økonomisk for at sikre lige så gode, eller endnu bedre produkter i fremtiden.

Det hænger sammen med, at spil generelt er blevet meget dyre at udvikle og producere, og når folk ikke orker at hoste op med sølle 400 kr kan jeg ikke se at spil vil blive bedre når folk er nærige og vil eje det hele :cry:

Så du mener altså at man kun skal købe "store" spil?

Personligt køber jeg ikke ret mange spil.
Og faktisk får jeg Half Life 2 i morgen af en ven, så...

Christian
11-20-2004, 04:27 PM

Ikke helt, men jeg mener man skal støtte danske spil (især) som f.eks. Hitman serien, for at sætte gang i dansk spilindutri, men samtidig også investere i de enkelte spil som byder på nyskabelser såsom HL2 og Doom3...

z33k
11-20-2004, 04:31 PM

Ikke helt, men jeg mener man skal støtte danske spil (især) som f.eks. Hitman serien, for at sætte gang i dansk spilindutri, men samtidig også investere i de enkelte spil som byder på nyskabelser såsom HL2 og Doom3...

Hvorfor skal man så ikke støtte udenlandske "små" spil?
Jeg kan bare ikke helt se din logik.

entvex
11-20-2004, 04:38 PM
tja men tror af steam er godt forde af som jeg har set det har de haft svert ved af en pirat verson og jeg er så dan set lit stolt af steam og imponert for så dan jeg ser steam er af sikker er a man ikke kan nakke folks cd-keys som nemt for når den er bundet til en steam kunto så Kan keyen KUn bruges med den konto det vil sige af det er sikkert for dem alså dem der laver spil til stam. jeg har Fx valgt af købe en anden stor titel Vampire: The Masquerade - Bloodlines http://www.consolegold.com/Reviews/review/293.html
det er lige mig det valg tog jeg også må hl 2 vent for jeg er sikker på af Vampire: The Masquerade - Bloodlines vil vere manget vere ved for mig :)

steam er også godt for nu kan de lave anti chat til hl spilne og cs
Vampire: The Masquerade - Bloodlines rockz :) det får jeg med posten en af dag'ne

Christian
11-20-2004, 04:41 PM

Hvorfor skal man så ikke støtte udenlandske "små" spil?
Jeg kan bare ikke helt se din logik.
Du læser ikke alt hvad jeg skriver og jeg citerer: "men samtidig også investere i de enkelte spil som byder på nyskabelser såsom HL2 og Doom3..."

Det kan være danske og internationale spil, store som små firmaer, som bringer noget nyt ind på markedet mht. innovation og nyskabelser i teknologi.

zub
11-20-2004, 04:46 PM
må give k33z ret... enten så støtter man spil eller også gør man ik... selv køber jeg ik ret mange spil.. oftes fordi jeg først henter en pirat-kopi.. spiller den, når at gennemføre spillet inden det kommer til dk.. og det er desværre ik ret mange spil man gider at gennemføre flere gange...

til sammenligning kan jeg sige at jeg har 3 lovlige kopier af Deus x.. og har gennemført spillet... 13 gange mener jeg...
(spillet kostede 99kr da jeg købte 2. og 3. disk.. disk 1 forsvandt hos en ven og 2'eren døde pga ridser)

om jeg vil købe HL2... dunno.. pt syntes jeg at banen med vandpudebåden er for lang... det er sq ved at blive kedeligt... =)

entvex
11-20-2004, 04:48 PM
Christian du skiver men samtidig også investere i de enkelte spil som byder på nyskabelser såsom HL2 og Doom3...
der er Ikke noget ny-skapelse i hl2 det linder 1'erne doom 3 tja... nu er der 3d i. det er skyde spil dem alll sammen! Majesty: The Fantasy Kingdom var noget nyt og det var Rat sjov vis du ikke kenne er det søge på www.gamespot.com[/quote]

Christian
11-20-2004, 04:58 PM
Christian du skiver men samtidig også investere i de enkelte spil som byder på nyskabelser såsom HL2 og Doom3...
der er Ikke noget ny-skapelse i hl2 det linder 1'erne doom 3 tja... nu er der 3d i. det er skyde spil dem alll sammen! Majesty: The Fantasy Kingdom var noget nyt og det var Rat sjov vis du ikke kenne er det søge på www.gamespot.com
Det er meget tydeligt at du taler om noget som ikke du ikke ved en disse om, desværre. HL2 og Doom3 bruger to helt nye grafikteknologier, som er nyskabende. Jeg er selv datalog, og arbejder til dagligt (næsten) med grafik, og jeg kan love dig at det er ny teknologi som bliver afprøvet!

entvex
11-20-2004, 05:02 PM
ok det kan godt vere jeg ikek ved det men jeg ser det Fra gameplay!. va er en datalog beskive lige den nye teknologi som du siger va kan den da open gl er det 3d som er nemst for en pc af Køre for i Linux kan jeg Køre doom 3 uden lagg og i windows lagger det max

z33k
11-20-2004, 05:32 PM
ok det kan godt vere jeg ikek ved det men jeg ser det Fra gameplay!. va er en datalog beskive lige den nye teknologi som du siger va kan den da open gl er det 3d som er nemst for en pc af Køre for i Linux kan jeg Køre doom 3 uden lagg og i windows lagger det max

Sjovt nok lagger Doom3 ikke på min pc, så enten har du en skod pc eller så, ved jeg sgu ikke hvad der er galt :P

Selv køber jeg sjældent spil, det sidste jeg købte var Condition Zero, mens jeg i mellemtiden har fået 5 piratkopiret spil. Synes priserne er alt for høje, for jeg har sgu ikke råd til at betale 500kr. for et spil.

entvex
11-21-2004, 11:52 AM
Liunx Køre jo godt forde man ikke skal ha så dan en mega pc for af Køre windows ved siden af Linux kriver ikke noget af Køre reti også er det open gl og Køre beder en DX 9

HereticMind
11-21-2004, 10:17 PM
Hmm tror jeg er for kræsen til at være moralsk, ihvertfald skal der ekstremt meget til før jeg køber et spil...

imho :

Doom3 : ja ok fedt så det da ud, tja selv en lille forskrækkelse kunne det blive til hist og pist. Men købe det? Hell no, spillet bliver trivielt i SP, og skoder max i MP...

HL2 : tja jo også max pænt også ganske underholdende at smide og smadre næsten alt på en bane. Købe det? Tjaa måske måske ikke, synes ikk det får mig og at køre helt vildt...

Vampire The Masquerade - Bloodlines : Tja det spil har jeg ventet på (for længe takket for valve og deres HL2), ganske vist ikk så fancy som HL2 men helt sikkert et bedre spil i min bog.. Købe det? yea det er røget på min bestillings liste... :)

Skal måske lige kort liste op hvilken slags spil jeg har betalt for indenfor det sidste stykke tid..

Vampire The Masquerade - Bloodlines
Need For Speed : Underground 2
Rome Total War (+ Medieval Total War)
Battlefield 1942 + Secret Weapons
Age of Mythology
Civilizations 3 + Conquest
UnrealTournament (det helt gamle, de andre stinker)

Tja det er så faktisk en liste der går tilbage ca 1999, lige knap et spil pr år lol... :)

Kokus fugl
11-22-2004, 01:30 PM
Okay. Jeg har købt HL2, til sølle 300kr. Kun have valgt at købe en cdkey til 100 kr, men så fik jeg ikke dvden og empaglage. syndes ikke at HL2 er dyr, så der for købt jeg det. Og det fede ved det er at jeg kan køre det på min Geforce MX400, som ikke understøter pixselseter elle hva det nu hedet, som Thif3 og doom3. Og godt nok er HL2 Grfik motor et år gammel nu, men den er pæn. Købt nok også spillet forde jeg kun lide HL og så kun jeg ikke lade være med at købe HL2. Og selv om det ikke tager langtid om at gennem føre HL2 ca 15-timmer på easy, ved mig.
Så kan jeg jo altid gennem føre HL på sorce motor. Eller spille CSS, og snart DODS. Så for 300 kr, så få du jo ikke kun HL2, Men også alle de andre spil med sorce at gøre, og dem der bliver lavet.

tek
11-22-2004, 01:51 PM

Sjovt, for så vidt jeg ved tjenes der flere penge pr computerspil end pr hollywood film. Eg. når en film/et spil lanceres over samme tema, fx. James Bond, er overskuddet langt større for spillet end for filmen.

Jeg tvivler på at HL2 ikke vil give et stort overskud uanset hvor mange der kopierer det.

PS: Jeg mener, og har altid ment, at en fair pris for et hvilket som helst spil ville være omkring 2-300 danske kroner; men det ser aldrig ud til at det nås. Priserne lyder som om de er det samme, som for 10-15 år siden... :(

//michael

Christian
11-22-2004, 02:19 PM
PS: Jeg mener, og har altid ment, at en fair pris for et hvilket som helst spil ville være omkring 2-300 danske kroner; men det ser aldrig ud til at det nås. Priserne lyder som om de er det samme, som for 10-15 år siden... :(

Jamen, nu er priserne for udvikling og produktion af spillene idag MEGET højere end de var for 10-15 år siden.

tek
11-22-2004, 02:21 PM
Jamen, nu er priserne for udvikling og produktion af spillene idag MEGET højere end de var for 10-15 år siden.

Yeps; men det er salget og overskuddet også!

//michael

Christian
11-22-2004, 02:24 PM

//michael
Nej det er jo gået ned af bakke pga. fildeling af spil, fordi folk mener, at 400 kr er for meget for et spil som tager flere måneder at udvikle.

HereticMind
11-22-2004, 04:17 PM
Det er bestemt ikke gavner salg af spil, kunne jo evt være at nogle butikker aldrig sætter prisen ned på de spil de har..

Har i flere butikker set år gamle spil, som de stadigvæk vil ha' fuld pris for. Ganske vist kan disse sikkert købes billigere online, men den almene køber tjekker stadigvæk ikke så meget online som i butikkerne..

Bonux
11-22-2004, 04:53 PM

//michael
Nej det er jo gået ned af bakke pga. fildeling af spil, fordi folk mener, at 400 kr er for meget for et spil som tager flere måneder at udvikle.

Det passer ikke, spil industrien har overgået filmindustrien, målt i penge. Det var den ikke for 10-15 år siden. Langt fra.
Så jo salget og overskuddet er steget. Grunden til at folk ikke gidder at købe spil, er at de simpelthen er for ringe.
Tag doom 3. Hvilken hype, Ok flot grafik, men det skoder jo heeelt vildt i gameplay. Det er så linært som det overhovedt kan blive. De har skudt helt ved siden af i disse tider hvor folk vil ha bevægelsesfrihed.
Og det der med at det går ned af bakke pga fildeling giver jeg ikke meget for.

Christian
11-22-2004, 06:40 PM
Det passer ikke, spil industrien har overgået filmindustrien, målt i penge. Det var den ikke for 10-15 år siden. Langt fra.
Når nu du vover at sige at dette passer, så vil jeg se de links du bruger til at understøtte din påstand. Ellers er det påstand mod påstand. :wink:

tek
11-23-2004, 02:49 PM
Når nu du vover at sige at dette passer, så vil jeg se de links du bruger til at understøtte din påstand. Ellers er det påstand mod påstand. :wink:

Så vidt jeg kan finde oplysninger på nettet regner man med at spil som Half-Life 2 og Halo 2 har kostet USD 20-40 millioner i udvikling; mens de generer salg på flere hundrede millioner:

The anticipated release of Halo 2, the sequel to Microsoft's best-selling 2000 game, is the latest and perhaps the best indication of how the blockbuster mentality of Hollywood has pervaded the video game industry. As development budgets for the most advanced games approach US$20 million, the stakes for producers have risen accordingly. According to Microsoft, the marketing budget for Halo 2 is "tens of millions of dollars," perhaps more than the cost of developing the game itself (which the company will not divulge).

And just as a splashy Hollywood premiere attracts attention for a film, a video game's first-week sales can be critical to winning shelf space and retailer support. More than 1.5 million people preordered a US$50 copy of Halo 2, if all of them pick it up the first few days, the game's opening gross will be US$75 million, almost US$5 million more than the animated film The Incredibles did this weekend.

"For the first 24 hours, Halo 2 will blow past anything Hollywood has put out there," said Peter Moore, a marketing vice president for Microsoft's Xbox division. "I'm eager for the comparison."
http://www.taipeitimes.com/News/feat/archives/2004/11/09/2003210377

Men bl.a. Microsoft har jo også meget de skal tjene hjem i tab på deres xbox.

Men faktisk ser det ud til, at spil-industrien overgik film-industrien længe før: "Tron video game produced more profit than the movie." http://www.hut.fi/~eye/videogames/arcade.html

Iøvrigt ser det ud til, at spilpriserne steg fra 2001 til 2002: http://www.geek.com/news/geeknews/2002Dec/bga20021213017757.htm

//michael

Smiley
11-23-2004, 04:23 PM
My 2 cents:

Jeg synes *ikke* HL2 var pengene værd, teknologi eller ej. Hvis de ikke kan diske en god historie op, er spillet ligegyldigt for mig.
Deus Ex slår HL2 ud af banen så hårdt, mht gameplay og historie!

Det er min erfaring er spil er kraftigt forringet de sidste par år!

Fra Command & Conquer har vi fået Generals som ærlig talt ikke er andet end en warcraft efterligning i fremtiden. Men grafikken er fed.

Fra Dune og Dune 2 kom 2000 og Emperor battle for dune, som har de samme kampagner på alle 3 fronter, men fed grafik.

Fra Daggerfall har vi fået Morrowind som er langt mindre. Men grafikken er fed.

Fra Unreal, fik vi Unreal 2! (Ikke UT for det er en anden genre!)
Kortere historie, men fed grafik.

Fra No one lives forever til 2'eren, blev grafikken bedre, men historien kortere. (lidt ekstra point-buy system, men det er ret ringe implementeret)

Fra Deus Ex, til Deus Ex 2 som har über fed grafik. Men ikke historien værd i forhold til 1'eren. Eller våben og layout, og inventory og....

Fra BALDUR'S GATE 1/2 til NEVERWINTER NIGHTS!
Helt ærligt! Nok er NWN er ok spil, men der kan man da vidst tale om underholdnings-forringelse...!

Fra Half-Life til Half-Life 2, halvering af våben, halvering af historien, halvering af underholdningsværdien(for mange), men fordobling af prisen? og 4-dobling af besværet?

Er der andre end mig der kan se et system i det her?

og mht Steam synes jeg det er dejligt at Valve får penge direkte ind, frem for butikkerne vi køber det i. Men... at jeg skal bruge 4 timer på at få det til at virke pga diverse authentications når jeg bare kan downloade det, og så virker det!??

Spil-branchen skal til at tage et valg... og det bliver nok ikke for det bedre for os, og i sidste ende i hvert fald ikke dem.

HereticMind
11-27-2004, 05:30 AM
Hehe det der passer sq meget godt, trist men sandt.... Så er det tilgengæld rart når man så får en 2'er som Sid Meier's Pirates! mellen hænderne, for det er satme en 2'er som holder hele vejen igennem hos en gammel pirates fan som mig... :P

Smiley
11-27-2004, 02:27 PM
Hehe... det er langt fra alle 2'ere den er gal med... det er lige såvel 1'ere i dag tror jeg =/

Jeg havde det lidt på samme måde med Farcry, jeg blev ikke synderlig imponeret af det, på trods af grafik osv.. der var ikke meget kvalitet i det synes jeg =/

Fedt nok med Pirates =)

Der er faktisk *et* spil jeg er ret imponeret af, og det er WoW, de har tilsidesat grafikken i forhold til gameplay, og det er fandeme skønt at se! =)

TNB_Dominic
11-28-2004, 09:24 PM
jeg bliver nødt til at forsvare NWN, personligt kan jeg godt lide serien, er lidt kedeligt efter at være gået gennem trædemøllen for 3 gang, men stadig et fedt spil, min. en slant gange bedre end diablo 2 serien... men skal vi ikke osse passe på ikke at kritisere alle spil for at være dårlige?... hvis vi siger at alle spil der er nye er dålige, så vil vi synes at de er det, og måske ødelægge det for nogle mennesker... :roll:

Smiley
12-03-2004, 12:26 PM
NWN har en nogenlunde historie, men der var mange mangler i det spil, og det var ikke et man havde forventet efter at ha' fået spil som Baldur's Gate serien.

mht at det er bedre end D2, så er der jo en markant forskel i spil-oplevelsen af de to spil...
NWN var for dem til hang for historie, og Diablo 2 var for dem til... ja, Diablo 2! =)

Jeg er ikke ude på at kritisere *alle* nye spil, men du får mig ikke til at indrømme, at spil-oplevelserne fra dengang er blevet bedre i dag.

et eksempel, Half-Life 2 deathmatch.
Ud over at man har en smule svært ved at få øje på folk(synes textures i det spil er mega-grumsede og næsten alle sammen grå), så skal der ikke mange skud til at man dør, i øvrigt starter med man en SMG og resten af våbene er bare ikke hvad de var i HL...

spiloplevelse i forhold til almindelig half-life deathmatch = hverken imponerende, eller særlig interessant. Så hellere gå tilbage til HL.

Jeg sad og prøvede at finde på et spil som jeg har synes har været pengene værd her indenfor i år..
Og jeg synes ikke der har været noget. ret sørgeligt egentlig =/

nimarq
12-03-2004, 01:28 PM
Jeg synes altid NBA er godt - altså til konsol. For hold kæft hvor er PC versionen af 2005 ringe. DOH! Prøv "Slam dunk school." Ved et af dunkene(som er umuligt) siger den: "Turn left analog stick faster to quicken rotation", da spilleren drejer rundt om sig selv. Men hvor sidder left analog stick på mit tastatur? :? :P