PDA

Se fuld version : Spørgsmål om fil transport til de skønne folk på dette site

DJ FACE
11-19-2004, 10:23 PM
Hejsa

Jeg har downloaded burnout 3 og er nu i tvivl om hvad jeg stiller op med filerne. Har læst adskillige guides, men synes ikke at kunne finde det jeg leder efter.
Efter download får jeg ca. 30 .rar filer alle på ca. 48Mbyte plus nogle få andre filer. Har fosøgt at få qwis til at lave en .iso fil af dem, og så ftp´e filen samt de andre små filer til xboxen. Men det virker ikke. Har så forsøgt at udpakke en af .rar filerne og det gav en fil på lidt over 2 Gbyte. Denne fil kunne heller ikke afspilles af xbox. Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke? Og hvad gør jeg hvis jeg vil brænde spillet på en dvd?

På forhånd mange tak for hjælpen

Unknown
11-19-2004, 10:44 PM
DEN FIL DU har udpakket er sikkert et dvd-image, som du først skal mounte med deaemon tools og så brænde ned på et dvd-medie

DJ FACE
11-19-2004, 10:48 PM
Arghhh Nu går det da helt galt. Deamon tools har jeg ikke brugt i mange år, og kan ikke lige helt huske hvad det går ud på.... Damn
Kan du fortælle mig hvordan jeg kopieret til xbox via ftp som jeg har beskrevet?

Unknown
11-19-2004, 11:01 PM
Arghhh Nu går det da helt galt. Deamon tools har jeg ikke brugt i mange år, og kan ikke lige helt huske hvad det går ud på.... Damn
Kan du fortælle mig hvordan jeg kopieret til xbox via ftp som jeg har beskrevet?

nej desværre, har ikke forstand på xbox

Ezekiel
11-20-2004, 09:51 PM
De fleste spil som jeg henter er rar filer. dem pakker man ud med winrar kan findes på winrar.com når de er pakket ud, bliver det til en iso fil, hvis ikke kan man som regle omdøbe den til iso.

Når du har denne iso fil, kan den brændes som et image direkt i nero.

Eller pakkes ud i et lille program der hedder xISO v1.15 Kan hentes her http://www.yursoft.com/index.php?pagina=xboxutils.php

Man laver en mappe, man pakker spillet ud i. og den mappe ftp'er man over på xboxen, og vupti så er man klar til at spille.

/Ezekiel

zub
11-21-2004, 12:19 AM
det var da nogle sjove metoder :)

alle releases udgives i rar filer (cd'er pakkes i 15mb filer og dvd'er i 50mb filer)

disse udpakkes med et prog som har rar support, winrar er nok det mest benyttede til dette blandt pirater..

derefter får man:

ved spil: en .bin og en .cue fil. dette er isofiler (.bin indeholder selve dataen og .cue lidt info om hvor på cd'en dataen starter. .cue er ikke livsnødvendig men behold den, ser altså noget pænere ud og den fylder ingenting)

ved dvd (gælder også for dvd-spil) oftest en .img fil, til tider en .iso fil.

samtlige af disse filer kan brændes med nero og man skal ikke omdøbe dem eller gøre noget andet ved dem, dette vil blot gøre det svært for andre som evt henter spillet for en, og for en selv hvis man en dag skifter brænderprogram.

når man skal brænde et image, som ikke er .iso, skal man, når man står og skal vælge sin image-fil vælge at den skal vise alle filer (gør man i drop-down menuen lige under feltet hvor man kan skrive filnavnet)

herefter vælger man simpelthen filen (vælg .cue filen når du arbejder med spil, er den, af uforklarlige årsager ik til stede kan .bin godt brugen)

at bruge deamontools til at brænde cd'er/dvd (dvs at mounte dem og derefter bruge cd/dvd copy programmet) er slet ik nødvendigt... men hvis man er til den slags skal i self. have lov til det =)

Luffen
11-21-2004, 12:41 PM
DU SKAL IKKE BRUGE "DEAMON-TOOLS"!!

Hvis du vil FTP'e skal du bruge et program som det Ezekiel henviser til.
Eller xISO xFER som kan findes her (http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=isotools). Her er også andre lignende programmer til at FTP'e.

Hvis du har DVD-brænder, kan du også brænde ISO-filen med Nero eller Alcohol 120.

Hvis du ikke vil bruge en hel DVD-skive på et enkelt spil,
kan du lave dine egne ISO'er med flere spil på!
Det gør man med f.eks. C-Xbox, Craxtion eller ZXBTools.

DJ FACE
11-21-2004, 03:49 PM
Efter download får jeg ca. 30 .rar filer alle på ca. 48Mbyte plus nogle få andre filer.

Ok jeg kører lidt i ring. Har lavet en .iso med qwis og når jeg så bruger xISO på den .iso er jeg tilbage hvor jeg startede, ik?
Så har jeg ftp´et hele folderen med alle de filer over på xboxen. Men hvordan starter jeg spillet fra xboxen? Har Slayer og Avalaunch.

Luffen
11-22-2004, 11:00 AM
Efter download får jeg ca. 30 .rar filer alle på ca. 48Mbyte plus nogle få andre filer.

Ok jeg kører lidt i ring. Har lavet en .iso med qwis og når jeg så bruger xISO på den .iso er jeg tilbage hvor jeg startede, ik?
Så har jeg ftp´et hele folderen med alle de filer over på xboxen. Men hvordan starter jeg spillet fra xboxen? Har Slayer og Avalaunch.
De filer som du har overført til Xbox'en kan du godt slette igen.

Helt fra bunden. :wink: :wink:

De ca.30 rar-filer du har, skal pakkes ud med evt. WinRar.

Nu har du så én iso-fil.

1.
Den kan du så vælge at overføre med f.eks. xISO xFER eller et lignede program.
xISO xFER er et udpakke og FTP-program i ét.
Du skal bare vælge, hvor på din Xbox-harddisk, dine spil ligger.
Og så skrive din Xbox's IP og Password. (som regel xbox, med mindre du har ændret det).

2.
Du kan, (hvis du har DVD-brænder), brænde den med Nero.
Vælg "Åben", når Nero starter!! Den skal ikke brændes som DATA!!!Jeg kører selv med Evox som dashboard, men regner med,
at Avalaunch også selv finder spillet, når du har genstartet Xbox'en.

DJ FACE
11-22-2004, 07:28 PM

Nu har du så én iso-fil.

Udpakning af bare én fil giver en fil på lidt over to Gbyte! Så jeg har da slet ikke plads på min HD til at pakke alle filerne ud.Det giver 2*30 = 60GByte. Misforstår jeg?

Tak for den udviste tålmodighed. :roll:

Luffen
11-23-2004, 04:08 PM

Nu har du så én iso-fil.

Udpakning af bare én fil giver en fil på lidt over to Gbyte! Så jeg har da slet ikke plads på min HD til at pakke alle filerne ud.Det giver 2*30 = 60GByte. Misforstår jeg?
Ja, du misforstår. :wink:

De 30 RAR-filer, bliver udpakket til én ISO-fil.

Det vil sige, at den originale ISO-fil, er blevet komprimeret og delt op i 30 RAR-filer.

Er det til at forstå?
Ellers skriv igen, så kan det måske formuleres anderledes. PIR2

MaXy
11-23-2004, 05:35 PM
Man kan også sige det på den her måde. Et franskbrød er skåret over i 30 dele. Hver del er pakket ned i en plastik pose. Du skal åbne plastikposerne og du har hele franskbrødet

DJ FACE
11-23-2004, 06:20 PM
Jo ok. Bare fordi du skrev at de ca 30 filer skulle pakkes ud med WINRAR! Det skulle så give én .iso fil. Men Winrar kan da ikke flette de 30 udpakkede filer sammen til én .iso fil. Det har jeg derimod gjort med Qwix. Er vi enige nu? :)

Luffen
11-24-2004, 08:05 AM
Jo ok. Bare fordi du skrev at de ca 30 filer skulle pakkes ud med WINRAR! Det skulle så give én .iso fil. Men Winrar kan da ikke flette de 30 udpakkede filer sammen til én .iso fil. Det har jeg derimod gjort med Qwix. Er vi enige nu? :)Jo, Winrar laver de 30 rar-filer om til én iso!!

Jeg vidste ikke at Qwix også kunne pakke ud. :oops:

Nu skal du så have udpakket din Iso-fil til Xbox'en.

Det kan Qwix også.
Her er en guide til Qwix: http://home.neo.rr.com/avalaunch/qwixmain.html

DJ FACE
11-24-2004, 08:32 PM
Ha Så virker lortet sgu. Super cool. Og tak til jer alle :D for den gode hjælp. yeehhaaaaa :twisted:

Luffen
11-24-2004, 09:03 PM
Problemet ligger i at jeg ikke ved hvordan jeg får winrar til at pakke de ca 30 filer ud til én ISO fil. Tror simpelthen at det er det eneste jeg har problemer med.Højreklik og vælg "Udpak her".

Eller dobbeltklik på en af dem og træk Iso-filen over til den mappe på computeren du vil have den i.

DJ FACE
11-24-2004, 09:36 PM
Jeps. Nu jar jeg sgu styr på det hele :-Tak for det, Luffen!