Se fuld version : lanparty arrangør
zeneka
11-19-2004, 08:38 PM
nu er jeg sammen med 3 andre arrangør af et lanparty i Give og jeg vil i den forbindelse høre hvad jeg/vi kan gøre for ikke at få for mange problemer med APG osv. altså det er kun tilmeldte og deres pårørende der har adgang, så kan vi bare sige at de ikke må komme ind eller?
håber på nogle gode svar..
Zeneka
j0ppeman
11-19-2004, 09:12 PM
hvis ikke de har en dommerkendelse kan de ingenting gøre.
zeneka
11-19-2004, 09:13 PM
jeg mener der skal være begrundet mistanke for at de kan få en dommerkendelse, og begrundet mistanke er ikke "bare fordi vi afholder et lanparty" eller er jeg helt forkert på den?
Christian
11-19-2004, 09:51 PM
På APG's hjemmeside mener jeg, at der findes en slags guide for LAN arrangementer, hvad man må og ikke må etc.
Her er hvad du skal gøre for at holde det
http://www.antipirat.dk/Default.asp?id=302
og her er noget du skal give til de deltagende
http://www.antipirat.dk/Default.asp?id=303
Ps. har dette emne ikke været oppe før? husk at søg..
Jowls
11-19-2004, 11:18 PM
Er det bare mig, eller er de to dokumenter fra APG ikke en smule uforskammede?
"Vi kalder dig ikke forbryder, men vil da lige for en ordensskyld gøre dig opmærksom på at du ikke må bla. bla. bla........... ellers falder der brænde ned! Underskrift....."
Tænk hvis hr. Johan Schlüter en dag kom hen i børnehaven for at besøge sit barnebarn og blev tvunget til at skrive under på flg:
"Undertegnede verificerer ved sin signatur at være blevet gjort opmærksom på, at kønslig omgang med personer under 15 år straffes efter paragraf... bla. bla. bla... Dette gælder også anden kønslig omgang end bla.bla. bla... et hvert brud på ovenstående anmeldes ufortøvet til politiet.! Underskrift....."
Bagefter skal han så et smut til købmanden og købe lidt ind. Ved indgangen får han flg. at skrive under på:
"Det gøres hermed opmærksom på, at butikstyveri er strafbart. Ejeren vil kontrollere alle lommer og bæreposer, og overtrædelser af ejendomsretten meldes ufortøvet til politiet. Underskrift...."
Så skal han til en lille komsammen med vennerne senere på aftenen. Naturligvis skal han underskrive flg. for at komme ind:
"Undertegnede erklærer hermed at være bevidst om, at hash, amfetamin (speed) samt kokain er regulerede substanser under narkotikaloven. Disse må følgeligt IKKE indtages ved dette arrangement. Arrangøren vil kræve urinprøver for at sikre, at loven overholdes. Skulle dette ikke være tilfældet, accepterer undertegnede ved sin signatur at blive anmeldt og efterfølgende tvangsindlagt til afgiftning på en godkendt klinik. Underskrift.....
Selvfølgelig er de to dokumenter i praksis en lille pris for at holde APG fra dørene, men på en måde støder de mig altså alligevel.... :?
heh Jowls fedt indlæg, god måde at sammenligne på. Jeg tror bare de gør det for at vise at de er "aktive". Hellere lave mange dumme ting, istedet for ingen ting. APG valgte den første...
IWillRipYou
12-01-2004, 04:31 PM
Er det bare mig, eller er de to dokumenter fra APG ikke en smule uforskammede?
"Vi kalder dig ikke forbryder, men vil da lige for en ordensskyld gøre dig opmærksom på at du ikke må bla. bla. bla........... ellers falder der brænde ned! Underskrift....."
Tænk hvis hr. Johan Schlüter en dag kom hen i børnehaven for at besøge sit barnebarn og blev tvunget til at skrive under på flg:
"Undertegnede verificerer ved sin signatur at være blevet gjort opmærksom på, at kønslig omgang med personer under 15 år straffes efter paragraf... bla. bla. bla... Dette gælder også anden kønslig omgang end bla.bla. bla... et hvert brud på ovenstående anmeldes ufortøvet til politiet.! Underskrift....."
Bagefter skal han så et smut til købmanden og købe lidt ind. Ved indgangen får han flg. at skrive under på:
"Det gøres hermed opmærksom på, at butikstyveri er strafbart. Ejeren vil kontrollere alle lommer og bæreposer, og overtrædelser af ejendomsretten meldes ufortøvet til politiet. Underskrift...."
Så skal han til en lille komsammen med vennerne senere på aftenen. Naturligvis skal han underskrive flg. for at komme ind:
"Undertegnede erklærer hermed at være bevidst om, at hash, amfetamin (speed) samt kokain er regulerede substanser under narkotikaloven. Disse må følgeligt IKKE indtages ved dette arrangement. Arrangøren vil kræve urinprøver for at sikre, at loven overholdes. Skulle dette ikke være tilfældet, accepterer undertegnede ved sin signatur at blive anmeldt og efterfølgende tvangsindlagt til afgiftning på en godkendt klinik. Underskrift.....
Selvfølgelig er de to dokumenter i praksis en lille pris for at holde APG fra dørene, men på en måde støder de mig altså alligevel.... :?
Max respekt for sammenligningen! Du har helt ret, i deres øjne er vi ikke andet end forbrydere. Den indstilling skal stoppes for som Goebbels sagde: "Hvis man gentager en nok gange, kommer den til at representere sandheden." - på tysk.
APG kan jo ik stille krav til noget som helst... det de kan gøre er at sætte ekstra høj fokus på netpartys som de ved ikke overholder deres guide-lines.
I kan sagtens sige at de ikke må komme ind (og hvis de er tilmeldte og i halvvejs under lan'et finder ud af et par gutter er APG har i al ret til at smide dem ud. (giv dem lige pengene tilbage så de ik kan brokke sig over den del)
evt få folk til at skrive under på et regel sæt hvor der står
"jeg er indforstået med at al brug af ip scannere, port scannere, og en hver anden form for netværk scanning er forbeholdt crewet og en hver brug af sådanne programmer vil føre til omgående udsmidning"
- i kan evt nederst skrive at det er 100% op til crewet (som vidst nok skal hede arrangørene i sådan et dok.) hvor vidt en person skal have sine penge tilbage efter at være blevet smidt ud pga regelbrud.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.