PDA

Se fuld version : Er optagede koncerter ulovlige?

mulden
11-19-2004, 01:25 PM
Før jeg giver mig ifærd med at nappe en ordenlig dvd .torrent fil på knapt 5 GB, syntes jeg det var på sin plads, at vide om det egentligt er ulovligt eller ikke.

Det gælder både audio og video. Hvem har rettighederne? Er det noget andet når det er f.eks. er BBC eller MTV der har optaget? Fordi sider som etree.org er da, såvidt jeg ved ganske lovlige, og der er masser af BBC koncerter.

Christian
11-20-2004, 04:06 PM
Før jeg giver mig ifærd med at nappe en ordenlig dvd .torrent fil på knapt 5 GB, syntes jeg det var på sin plads, at vide om det egentligt er ulovligt eller ikke.
Når det er en DVD med en koncert som du vil downloade er svaret meget simpelt: Det er ulovligt

Hvis du er i tvivl om noget, så spørg dig selv dette spørgsmål: "Har jeg set DVD'en i en forretning til 399,- kr, så er den skam ulovlig at downloade".

Prøv også at søge på google.dk og se, om DVD'en koster penge andetsteds.

mulden
11-20-2004, 11:36 PM
Nej nej. Jeg mener ikke sådan nogen som er udgivet officielt. Selvfølgelig er de ulovlige. Jeg mener ting som denne: http://www.easytree.org/torrents-details.php?id=9622

Det er en koncert, som er optaget af en TV station, men ikke udgivet officielt på DVD. Er det ulovligt fordi tv stationen har optaget det? Og hvis det nu var en amatør optagelse, var det så også ulovligt?

Khain
11-22-2004, 12:57 AM
hvis det er en privatoptagelse, en bootleg, ja det er ulovligt.. du har jo ikke rettighederne.. en tv station... de har nok betalt, men det er deres rettigheder, så hvis du downæloader det er det stadigt ulovligt...

mulden
11-22-2004, 03:44 PM
hvis det er en privatoptagelse, en bootleg, ja det er ulovligt.. du har jo ikke rettighederne.. en tv station... de har nok betalt, men det er deres rettigheder, så hvis du downæloader det er det stadigt ulovligt...
Ja, sådan har jeg også tænkt. Men tvivler på om det er sådan. Sider som easytree.org og bt.etree.org ville jo have været lukket for længst så. Der er jo flere tusinede bootlegs..

Khain
11-22-2004, 11:46 PM
herzeleid.com anbefales til rammstein fans...

selvom det er ulovligt gider pladeselskaberne sjældent at gøre noget ved det.