PDA

Se fuld version : Parental Control

Nemeton
11-19-2004, 11:10 AM
Er der andre der har hentet dette vidunderlige program fra APG's hjemmeside??

Jeg hentede det i går for at kontrollere om der gemte sig filer på min computer som ikke skulle være der og jeg kan kun sige en ting om det program.

DET STINKER!!!

Ikke nok med at min computer gik død fire ud af fem gange hvor jeg kørte programmet men de fleste filer som programmet fandt var lyd og video filer fra diverse programmer og spil jeg har installeret. Det eneste ulovlige jeg fandt var to album som min lillebror havde gemt i en mappe under hans navn.

Men hvordan fanden kan de forvente at blive taget seriøse hvis deres møj program fryser computeren så man bliver nød til at bruge power knappen på kabinettet for at lukke den det er mig uforståeligt.

Og hvordan programmet "finder" de ulovlige filer ved jeg hellere ikke. Der var adskillige video clips som den ikke fandt men på den anden side fandt den jo lydfiler som hører til Windows og 4-5 af de spil jeg har installeret og klassificerede dem som ulovlige.

/me tager hatten af for APG's programører - det har I sgu klaret godt, jeg håber ikke at der er nogle forældre som downloader jeres program og derefter giver deres børn en skideballe fordi de har nogle spil installeret - eller de pragtfulde lydfiler som der gemmer sig i WinXP.

GO APG!!!

Note: Det kan være at programmet ikke kunne klarer at jeg havde disablet min netforbindelse inden jeg installerede programmet og først enablede den igen efter jeg havde kørt det fem gange og afinstalleret det igen!

Jowls
11-19-2004, 11:44 AM
Og hvordan programmet "finder" de ulovlige filer ved jeg hellere ikke. Der var adskillige video clips som den ikke fandt men på den anden side fandt den jo lydfiler som hører til Windows...

Man kan jo også bruge Windows egen "find filer" menu med argumentet *.mp3, *.mpg og *.avi....

tager hatten af for APG's programører - det har I sgu klaret godt

APG har nogle af landets skrappeste jurister, men IT-mæssigt er de ca. på højde med en sæk pottemuld fra Aldi. Heldigvis for os da... :D

Det kan være at programmet ikke kunne klarer at jeg havde disablet min netforbindelse inden jeg installerede programmet og først enablede den igen efter jeg havde kørt det fem gange og afinstalleret det igen!

Det var en udmærket sikkerhedsforanstaltning. Efter hvad jeg har set i dette forum, vil jeg hellere stille min nye mountainbike ulåst på Københavns Hovedbanegård end stole på noget som helst APG siger.

Pest
11-19-2004, 11:53 AM
Hehe. Det lyder sjovt.
Tror jeg vil prøve at se om programmet rent faktisk sender nogle pakker ud fra computeren når det kører.
Vil køre det på en neutral pc :)

Jowls
11-19-2004, 12:22 PM
Det ville godtnok være lidt af en politisk gevinst for os, hvis det kunne påvises at programmet sender oplysninger tilbage til APG :D

Men skønt APG med al ønskelig tydelighed har vist sig som en særdeles utroværdig organisation hvis overordnede filosofi er, at målet helliger midlerne, så tror jeg simpelthen ikke at deres in-house systemudviklingskompetence ville række til at udvikle et ordentligt spyware program.

Brogaard
11-19-2004, 08:25 PM
Det ville godtnok være lidt af en politisk gevinst for os, hvis det kunne påvises at programmet sender oplysninger tilbage til APG :D

Men skønt APG med al ønskelig tydelighed har vist sig som en særdeles utroværdig organisation hvis overordnede filosofi er, at målet helliger midlerne, så tror jeg simpelthen ikke at deres in-house systemudviklingskompetence ville række til at udvikle et ordentligt spyware program.

Nu har jeg kun prøvet programmet et par gange, men kan se at det ligger sig resident i hukommelsen? Hvad gør det lige der, hvis man kun kan bruge det til at chekke efter filer og p2p programmer?

HereticMind
11-19-2004, 10:05 PM
Lyder lidt skummelt, men kan jo tænkes at det er en bug at programmet bare ikk bliver lukket ordentligt..

Men nogen der har tjekket om det sender nogle packets afsted ? :)

Brogaard
11-19-2004, 10:15 PM
Lyder lidt skummelt, men kan jo tænkes at det er en bug at programmet bare ikk bliver lukket ordentligt..

Men nogen der har tjekket om det sender nogle packets afsted ? :)

Nope... Når den bliver installeret ligger den sig i registrerings databasen og starter op sammen med windows.

MaXy
11-19-2004, 11:17 PM
Der var engang debat på newz.dk om dette program, og der var en professionel programør der undersøgte programmet, og fandt ud af at det ikke sendte oplysninger til APG. Det eneste den gør er at tjecke for updates, og det køre i baggrunden for at blocke P2P programmer.

Med hensyn til hvor latterligt det er, kunne de LET have lavet det bedre. Det kunne søge i søge i mapper som hed for eksempel Downloads\mp3, og undlade at finde musik der ikke hedder "soundfx01" altså sange uden mellemrum. Det kunne også lave points fra 1-10, over hvor ulovligt chancen for at filen er ulovlig. Det skulle heller ikke søge i musik der ligger i "C:\programmer\en-mappe-der-ikke-hedder-det-samme-som-et-p2p-program". Selvfølgelig heller ikke musik der ligger i "dokumenter\musik" da det nok er rippet lovligt med mediplayer.

Det er kun et par idéer der kunne gør APG's program lidt bedre end windows ejen søge funktion.

Jowls
11-19-2004, 11:24 PM
Med hensyn til hvor latterligt det er, kunne de LET have lavet det bedre....

:shock: Hey! Nu skal du ikke give dem gode ideer. APG læser jo også det her. :wink:

TNB_Dominic
11-19-2004, 11:39 PM
gør de :shock: (oh shit :!: jeg har vist talt ikke så pænt om dem... :twisted: )

hvis de ikke kan lide hvad de læser, så må de jo vælge et andet arbejde!!!

MaXy
11-19-2004, 11:39 PM
:shock: Hey! Nu skal du ikke give dem gode ideer. APG læser jo også det her. :wink:

Vi må huske at hjælpe de små fremad, endag bliver de lige så store som os, og indser at fildeling støtter kulturen :D

Det er ærgeligt at reglen er at de store ikke må slå på de små.. Ellers ville jeg have banket APG for længe siden :lol: