PDA

Se fuld version : Kryptering

netsat
11-18-2004, 08:26 PM
Hvilken krypterings algoritme er den stærkeste: triple DES, AES 256 bit eller CAST5. ?

Det eneste jeg lige kunne finde var, at AES 256 bit. har 10 i 77 mulige kombinationer, hvilket må siges, at være MANGE :D

HamSlam
01-02-2005, 01:36 PM
Så længe det ikke er militære hemmeligheder du ligger inde med, er alle moderne algoritmer mere end stærke nok.

I forhold til åndspygmæerne hos APG, har de hverken knowhow eller ressourcer til at give sig i kast med at brække selv en svag kryptering op.

Men husk - hele sikkerheden ligger i styrken i din passphrase. Læg mærke til, at vi kalder det en passphrase, ikke et password.

Brug en vrøvlesætning der kun giver mening for dig (og ikke står at finde i en ordbog). Lad være med at skrive den ned, og brug den ikke andre steder (til webmail etc.).

Så skulle du være på den sikre side.

Khain
01-02-2005, 01:45 PM
et godt trick, hvis man kører linux så sæt så vidt muligt sikkerheden til "paranoid"...
ellers vil jeg anbefale at bruge eks. skotsk eller keltisk til kodeord, eller oldægyptisk hvis man kan den slags...

selv bruger jeg kodeord (altid brug mere end et) på prækristen keltisk (slang for at det ikke skal være løgn) og "huskesætningen" giver absolut ingen mening......

IWillRipYou
01-02-2005, 01:54 PM
et godt trick, hvis man kører linux så sæt så vidt muligt sikkerheden til "paranoid"...
ellers vil jeg anbefale at bruge eks. skotsk eller keltisk til kodeord, eller oldægyptisk hvis man kan den slags...

selv bruger jeg kodeord (altid brug mere end et) på prækristen keltisk (slang for at det ikke skal være løgn) og "huskesætningen" giver absolut ingen mening......

Prøv lige at være paranoid ? Du tror ikke at hvis APG kommer hjem til dig og vil have noget ud af din pc, at de så ikke får det? På den ene eller den anden måde...

komas
01-02-2005, 08:06 PM

Prøv lige at være paranoid ? Du tror ikke at hvis APG kommer hjem til dig og vil have noget ud af din pc, at de så ikke får det? På den ene eller den anden måde...

hvis en er krypteret, og de har 200år. så skal de da nok få hevet noget ud af den...

HamSlam
01-02-2005, 09:15 PM
..selv bruger jeg kodeord (altid brug mere end et) på prækristen keltisk......
Øhh - det her er godt nok totalt off-topic, men kan du læse oldpersisk / Keltisk ?
Hed din far ikke Enki SamaEl - Cain ?

Khain
01-02-2005, 10:51 PM
jeg skal da lige tilføje at det ikke er apg,
men (h)eksen jeg er bange for.... :lol:

Jowls
01-02-2005, 11:59 PM
jeg skal da lige tilføje at det ikke er apg,
men (h)eksen jeg er bange for.... :lol:

Skift låsen på døren - det virkede for mig :wink: