PDA

Se fuld version : Hvad går APG efter?

bong
11-17-2004, 01:42 PM
Jeg er lige startet på DC....men hvad går APG efter. Jeg ved, at de er oppe på beat' efter dem der henter dansk musik og film....men hvad ellers.

Jeg henter en del Bootleg med specielle bands...Er det sikkert???

Jeg "deler" med nogle optagelser fra TV...hvordan har de med det!!!

Jowls
11-17-2004, 04:32 PM
Jeg er lige startet på DC....men hvad går APG efter. Jeg ved, at de er oppe på beat' efter dem der henter dansk musik og film....men hvad ellers.

Jeg henter en del Bootleg med specielle bands...Er det sikkert???

Det er ikke hvad du henter, men hvad du deler, som du bliver busted på. Og angående APG, så er de som en tommelfinger-regel ude efter alt som er omfattet af Koda, Ifpi, Foreningen af Danske Videogramdistributører (FADVD? :roll: ), DAF, DMF samt NCB. Og det er stort set alt - selv Bubbers Børnesange.

Det skal så dertil siges, at de nok går mest efter de populære og nye ting, men nogen absolut sikkerhed har du ikke, med mindre du nøjes med at dele over et privat net....

zub
11-17-2004, 11:07 PM
efter hvad jeg har hørt indeholder samtlige breve mp3 filer... en hel del film.. men ik ret mange spil... som guideline vil jeg sige at man skal passe på med mp3...

Christian
11-17-2004, 11:45 PM
efter hvad jeg har hørt indeholder samtlige breve mp3 filer... en hel del film.. men ik ret mange spil... som guideline vil jeg sige at man skal passe på med mp3...
Jeg er enig. Man skal passe på med at dele mp3 filer pga. at man normalt har en "pæn" sum af disse, og når det så koster 10,- kr pr. stk x 0.80 x 2, så bliver det hurtigt en stor sum at betale tilbage i erstatning (hvis man vælger den udvej, forlig altså).

En film koster derimod 70,- kr pr. stk. x 0.80 x 2, og man deler som regel ikke mange film i sammenligning til musik/mp3.

Til dem som ikke er inviet, så betyder de 0.80 de ganger med at der findes en usikkerhed på 20%. Det betyder at APG mener, at 80% af det som de har set man har delt via. P2P programmer er ophavsbeskyttet. Det næste er de 2 de ganger med, hvilket er at de mener at man minimum har delt en fil med 2 andre personer. Og please, lad være med at diskutere at det er hul i hovedet at gange med 2 og 0.8, fordi det er det, men that's life :roll:

Dette screenshot (fra et erstatsnigsbrev) viser den del hvor de udregner prisen:

http://www.ghosty.dk/billeder/eksempel.png

Pedrox
11-25-2004, 09:14 AM
Christian: Hvis vi nu forstiller os at jeg sætter en (dansk)hub op, fra en server der står i Italien, kan man så ikke være fri fra APG?
Må de efterforske en hub i et andet land?
Altså skal man frygte APG hvis man opholder sig på en udenlandsk hub?