PDA

Se fuld version : Må Jeg Rippe En Netradio ?

WeeMan
11-15-2004, 09:47 PM
Må jeg rippe en netradio ???

Fx. www.di.fm eller en dansk side som www.megamixers.com ???

Eller består svaret ikke kun af et ja eller nej ???

//WeeMan 8)

komas
11-15-2004, 10:19 PM

//WeeMan 8)

er ikke helt sikker, men en netradio må vel betegnes som et digitalt medie, og så må man (desværre) ikke rippe det.

WeeMan
11-15-2004, 10:51 PM

//WeeMan 8)

er ikke helt sikker, men en netradio må vel betegnes som et digitalt medie, og så må man (desværre) ikke rippe det.

Øv =(

komas
11-15-2004, 10:53 PM
jeg tror så aldrig nogensinde man ville blive knaldet for det... men hvis man skal følge loven 100% er det desværre ikke tilladt.

berzerk
11-15-2004, 11:28 PM
Jo jeg mener faktisk at det er tilladt at bruge fek.s station ripper-radio stationen har jo betalt licens når nummeret ryger ud i æteren.

Fugazi
11-17-2004, 05:07 PM
Ifølge PC Planet - 11 21.10-04 (pc-planet.dk,
må man godt ! De har fået grønt lys fra Kulturministeriet :D (Deres site med ophavsret -
infokiosk.dk)
Men!! Det er kun hvis radio stationerne er lovlige!
Det er de hvis de har indgået en aftale med musikkunstnerne og deres pladeselskaber.
Så hvis der er en mistanke om at du streamer fra en pirat station, så hold dig fra den.
Eftersom PC Planet henviser til et Stream program der hedder StationRipper (www.stationripper.com)
Jeg bruger det og det virker perfekt hos mig.
-hurtigt at hente/installere, og man kan søge på mange musik genrer. I den liste der kommer frem, viser også de forskellige stationers bitrate(fil kvalitet)- jeg mener at have set bitrate´s helt op til 320, eller der omkring. Det er dog ikke alle musik genrer der er representeret...jeg hører en del
Progressive Rock (Marillion, Rush, det gamle Genesis, arena osv.) den genre er ikke representeret, men det man kan så bare skrive
"progressive rock" så finder programmet noget. Hvis der altså findes noget under den søgte genre. Hvis du feks. skriver "Øst Mongolsk røv-klaskning" er det ikke sikkert du finder noget :D ...Du kan osse´ bar skrive navnet på en kunstner eller et band...
Fugazi
P.s, Jeg har skrevet et omfattende svar/respons i
en tråd om lovlige mp3-download betalings site´s,
men jeg kan ikke huske hvor den tråd er :evil:
...Men svaret/responsen vil jeg se om jeg kan overføre i en frisk tråd. NB!! i den tråd kan du se alt om bestemmelserne for lovlige sites og en henvisning til en Posetiv liste over rigtig mange og godkendte! betalings sites.

Fugazi