PDA

Se fuld version : Portskift - Hvorfor?

pedro11
11-13-2004, 03:12 AM
Jeg har klikket rundt på de forskellige tråde for at forstå "problemet" med BT-standardportene fra 6881 til 6999.
Resultatet har været forvirring i mit lille hovede.

Hvorfor skifte? - til hvad?

Jeg synes ikke, at jeg har haft problemer med 6881-6999.

Min firewall (Norton) har dog flere gange blokeret "unused ports" 6882-6885 når der har været kontaktforsøg udefra (Inbound TCP connection). Jeg har flere gange disablet min firewall uden den store effekt.

PS: Jeg er ikke dum. Jeg skal bare hjælpes.

PackedManiac
11-13-2004, 01:06 PM
Du behøver heller ikke at skifte porte, men der er enkelte sites, som har dem som blacklistet. Det er fordi at i de store lande, især USA, der trottler man fil-delings portene, dvs man gør downstream og upstream hastigheden meget langsom.

Derfor, for at hjælpe alle, så har man blacklistet de porte der bruges af forskellige fildelingsprogrammer (Kazaa, Emule, DC, BitTorrent...).

Du skal kun skifte porte, hvis du har tænkt dig at bruge et site, som kører med blacklistet porte. DOG kan det være en god ide at gøre det alligevel (hvis du har en ISP, der trottler sine porte), selvom du kun bruger public sites. Netop fordi at hvis du boede i USA (lad os sige det) og downloadede fra en anden i USA og hans upstream er trottled (og du ligeså), så vil i jo kun få ganske lidt data fra hinanden.

Håber det forklare noget..

pedro11
11-13-2004, 03:26 PM
Er der nogle forslag til andre porte?

Hvis jeg sætter min ABC til at bruge andre porte end standard-portene, hvordan finder andre peers så ud af at det er blevet ændret?

PackedManiac
11-13-2004, 06:16 PM
Det betyder ikke noget når du bruger BitTorrent. Din klient forbinder, og du bliver forbundet til folk og de til dig.

Det er lige meget hvilken port du bruger.