PDA

Se fuld version : Kopibeskyttelse

niQe
11-12-2004, 04:34 PM
Heysan....!!
Jeg har lige været på lejr tur og vi har taget en masse billeder og filmet en masse videoer og bla. bla. bla...
Vi har samlet det hele på en cd som jeg har tænkt mig at sælge til den ringe sum er 10 danske kr. til dem som går i min klasse eller deres forældre..
Dem i min klasse sys det er en unfair pris og har derfor splejset om en enkel cd og så kopiere de den i fællesskab til hinanden..
Nu vil jeg så høre:
Kan man- og hvordan lavar man en kopibeskyttet cd som det ikke er muligt at kopiere filer fra en kopiere i det hele taget uden "rip tools"???

niQe

PS: Der er ikke tale om udnyttelse af venner men det er en fast pris min lærer har sat da hun osse sponsorerer cd'erne...

Jowls
11-12-2004, 04:45 PM
Du kunne f.eks. lægge 5% af billederne på 20 forskellige CD'ere. Så er dine kammerater ikke alene tvunget til at købe alle 20 for at få alle billederne, men det er også en god øvelse i samarbejde og solidaritet for klassen... :wink:

Og prøv at forestille dig deres ansigtsudtryk, når de køber een i den tro, at de har fuppet dig, og du så rejser dig op og siger "De rigtige fede billeder er selvfølgelig på de andre 19 skiver. Hvem køber den næste?"

niQe
11-12-2004, 05:02 PM
heh.. ku man oss gøre.. men tilfældet er at jeg skal bruge kopibeskyttelse..

Christian
11-12-2004, 05:31 PM
Hvis man kunne lave en CD som er umulig at kopiere, tror du så ikke at det ville blive anvendt idag? *stort DOH* :wink:

komas
11-12-2004, 05:33 PM
Hvis man kunne lave en CD som er umulig at kopiere, tror du så ikke at det ville blive anvendt idag? *stort DOH* :wink:

hehe... så fås argumenterne ikke bedre!

-pirat4ever-
11-12-2004, 05:54 PM
Uf, denne sag kan du brænde nallerne på.

For det første kan alle, som er med på billederne kræve at de bliver slettet, HVIS man kan se hvem personen er.

MEN. en 10r for en cd med billeder, er vel sat fordi man ikke gider til at veksle masser af enkroner, og det kræver tid at brænde + slidtage af brænder.

Syntes det er ok at betale de 10 kroner, forstår ikke balladen, men pas på med at lave noget copyright, for digitalebilleder er IKKE det samme som alm. billeder.

z33k
11-12-2004, 06:07 PM
Heysan....!!
Jeg har lige været på lejr tur og vi har taget en masse billeder og filmet en masse videoer og bla. bla. bla...
Vi har samlet det hele på en cd som jeg har tænkt mig at sælge til den ringe sum er 10 danske kr. til dem som går i min klasse eller deres forældre..
Dem i min klasse sys det er en unfair pris og har derfor splejset om en enkel cd og så kopiere de den i fællesskab til hinanden..
Nu vil jeg så høre:
Kan man- og hvordan lavar man en kopibeskyttet cd som det ikke er muligt at kopiere filer fra en kopiere i det hele taget uden "rip tools"???

niQe

PS: Der er ikke tale om udnyttelse af venner men det er en fast pris min lærer har sat da hun osse sponsorerer cd'erne...

Fatter ikke at de synes det er en ringe pris. Men ellers så kan du jo tilbude dem at de så selv kommer med en cd? Det gør jeg fx altid helt gratis.

komas
11-12-2004, 06:09 PM
Fatter ikke at de synes det er en ringe pris. Men ellers så kan du jo tilbude dem at de så selv kommer med en cd? Det gør jeg fx altid helt gratis.

det vil jeg også mene er den bedste løsning i det her tilfælde, så slipper man også for bøvl med folk der brokker sig over at de kunne have sparet 2,75 ved at brænde den selv.

synes dog at det er latterligt at kopier noget man kan få for ti kroner.

niQe
11-12-2004, 08:50 PM
Christian skrev:
Hvis man kunne lave en CD som er umulig at kopiere, tror du så ikke at det ville blive anvendt idag? *stort :wink: DOH*

Jeg mener ikke det skal være helt umuligt men bare at man kan gøre så den er kopibeskyttet.. ligesom med spil..

z33k
11-12-2004, 10:32 PM
Christian skrev:
Hvis man kunne lave en CD som er umulig at kopiere, tror du så ikke at det ville blive anvendt idag? *stort :wink: DOH*

Jeg mener ikke det skal være helt umuligt men bare at man kan gøre så den er kopibeskyttet.. ligesom med spil..

Kopibeskyttede spil kan man også let bryde?

niQe
11-13-2004, 11:41 AM
jaja.. men det kan de ikk finde ud af... så jeg skal have fat i kopibeskyttelse... ved i hvor man kan få det??

niQe

z33k
11-13-2004, 01:49 PM
jaja.. men det kan de ikk finde ud af... så jeg skal have fat i kopibeskyttelse... ved i hvor man kan få det??

niQe

nej, for jeg tror ikke spilfirmaerne vil ligge deres kopibeskyttelse til fri download

niQe
11-13-2004, 07:51 PM
Oka...!

Tak fo det..!

niQe

tek
11-15-2004, 01:32 PM

Erhm, hvis du kiggede lidt rundt omkring i dette forum ville du opdage, at stort set alle kopibeskyttelser kan omgås med software, som alle og enhver kan finde på internettet, så hvor effektivt tror du din beskyttelse ville være??

De eneste cd-beskyttelser, der pt virker er baseret på at indlægge specielle ændringer i softwaren hvis den kan detektere, at cd'en ikke er lovlig. Da dette kan gøres mange steder bliver det meget svært at cracke; men da du har billeder på din cd er den løsning umulig.

Den anden løsning er at benytte specielle metoder under trykningen, som kan genkendes af softwaren når programmet køres (igen kræver den et program, og ikke billeder, og iøvrigt er det umuligt i forbindelse med brændbare skiver).

Med DVD-video kan man købe nogle specielle (dyrere) dvd-medier, med macrovision og css aktiveret fra producenten. Når du brænder på sådan en skive vil man ikke kunne kopiere den, eller man kan kun kopiere en eller to generationer; men igen er det jo ret let at omgå.

I kan da ikke være særlig gode venner?

//michael