Se fuld version : film/musik mister 500 millioner?
Kokus fugl
11-12-2004, 03:57 PM
Hvordan kan de miste 500 millioner kr?
Det er jo penge de aldri har haft!
så, de har jo ikke lige miste dem? eller har de? Så hvordan kan Anti pirat gruppen skriv i en af ders nyheder at de har miste 500 millioner?
Det jeg gør er at købe en film nå de er på udsalg. og ikke før. og jeg regner da med at der er mange som mig, der ikke køber filmmen før de er på udsalg, da vi ikke har så mang penge!
Christian
11-12-2004, 04:05 PM
Deres forventede regnskaber viste 500 millioner mere end hvad det endelige regnskab blev til.
Der er skam logik i tallene, men det er alt sammen forudsete indkomster.
Kokus fugl
11-12-2004, 11:21 PM
nåå på den måde. Men jeg syndes selv det er dumt at regne med noget man ikke har fået i nu!
The Galloping Goose
11-12-2004, 11:22 PM
Tjaa jeg har også mistet et par millioner ..jeg budgeterede med en 7 i lotto :wink:
Problemet er jo bare at de ikke kan se hvor meget de mister på piratkopiering, da en kopi i de fleste tilfælde ikke bliver erstattet af et køb.
Bare fordi du får noget er det ikke sikkert du ville have købt det for 149,95,- hvis ikke fik det gratis vel?
Derfor tror jeg ikke helt APG's tal holder stik.
Jeg har ca. 6000 mp3 filer, og jeg tror ikke at jeg ville have købt 500 af dem..
Jowls
11-13-2004, 01:53 AM
Musikbranchens financielle forudsigelser er baserede på demografiske studier og avancerede statistiske modeller, og er sikkert meget præcise under normale omstændigheder. Problemet er bare, at det har været umuligt for dem at forudsige de virkninger som internet-teknologien har haft på deres forretning. Så når de påstår, at piraterne er skyld i at deres forventede omsætning falder med 500 millioner, så har de sikkert ret.
Men desværre ignorerer de det faktum, at den reelle årsag til deres omsætningsfald er, at de har været uvillige til at arbejde med de nye teknologier og tilpasse deres forretningsmodel.
Piraterne er et symptom - musikbranchens snævertsynethed er selve sygdommen.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.