PDA

Se fuld version : Gad vide om jeg kan tage patent på dette:

FlyingJay
11-12-2004, 03:12 PM
Gad vide om jeg kan tage patent på dette:

abcdefghijklmnopqrstuvxyzæøååøæzyxvutsrqponmlkjihgfedcbaabcdefghijklmnopqrstuvxyzæøååøæzyxvutsrqponmlkjihg

Patent streng slut.
Et andet patent jeg gerne vil have er :

...

Hvis så du skriver ligesom jeg valgte at gøre, så skal du betale mig 28 millioner dollars i bøde og sidde i fængsel
dine næste 3 liv.
Hvis du ikke tror på liv efter døden, så finder vi på noget andet.

Evt. kunne jeg stoppe dit hjerte og få dig genoplivet 3 gange. ?!?!?

er ovenstående patent? Nej vel... men det er idag virkelighed. Folk tager/laver patenter på idioti og for dømt den
almindelige
bruger vidende som uvidende i at bryde deres griskhed, misundelighed eller hvad det er som driver deres værk.
Patent loven burde
afskaffes, selvom jeg syntes godt om et historisk arkiv over menneskehedens sjove opfindelser.

Jowls
11-12-2004, 03:49 PM
:lol: Good point.

Christian
11-12-2004, 03:52 PM
Nu er det sådan at et patentkontor skal godkende det som du vil tage patent på. Derfor kan nonsens som det du skrev
logisk ikke tages patent på ;)

Jeg har tilladt mig at skære ned på størrelse af din tråd da min skærm gik agurk og skulle scolle i et stykke tid for at se det hele, men nu ser alt sammen funny ud! :roll:

MaXy
11-12-2004, 06:02 PM
jeg tror ikke man kan få patent på "...". eller "acb", men er det ikke noget med, at der er patent på farven, på the golden bridte i USA?

Så vil jeg have patent på den blå farve, som er på APG's hjemmeside, og få dem lukket..

lollypork
11-12-2004, 08:55 PM
Dette du henviser til formoder jeg at være det ulogiske i softwarepatenter?

For i så fald er jeg fuldstændig enig i at det er helt og aldeles ulogisk! Jeg kunne godt tænke mig at starte en diskussion herinde om det. Det er nemlig et enormt interessant emne som kan komme til at
berøre mange mennesker, ikke kun programmørerne til freeware-programmer, open source som Linux og lignende, men også slutbrugere, der bliver nødt til at bruge de store patent-ansøgeres programmer efterhånden som de små software-firmaer, open source miljøet osv. dør ud.

Vidste du fx at der er blevet taget patent på noget så simpelt som scrollbaren, der er i enhver browser?

I USA er det allerede en realitet, mens EU-parlamentet stadig overvejer situationen.

Hvad mener du?

Se evt. http://www.sslug.dk/bestyrelsen/swpat.html eller http://www.softwarepatenter.dk/ for info.

Geeko
11-14-2004, 03:07 AM
De patenter er så patetiske og ca ligeså latterlige som det eksempel du kom med. Har fx hørt om nogen der har patenteret 3d grafik og nu prøver at få patentet ophævet (!). Tror jeg vil patentere textures og Ohms lov.

Khain
11-14-2004, 09:25 PM
nope.. almindelige ting kan der ikke tages patent på...

microsoft forsøgte eks. at tage patent på ordet windows.....

komas
11-14-2004, 09:51 PM
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?p=288875#post288875

IWillRipYou
11-15-2004, 06:38 PM
Patent har jo også en mening ikke?

Hvis du nu har opfundet en banebrydene fildelings klient som feks uanset din egen forbindelses hastighed altid hentede med 100mb/s så ville du jo godt have at du selv kunne tjene penge på det ikke?
Og ikke at andre bare kom og snuppede dine source koder.

Jowls
11-15-2004, 07:10 PM
Problemet er, at en mikrosopisk andel af den samlede IP patentmasse har noget som helst med "banebrydende" at gøre endsige kan siges at indeholde noget teknologisk nyskabende.

Det meste er lalle-patenter som (ud over at holde en masse advokater ude af arbejdsløshedskøen) primært har til formål at styre udviklingen og kontrollere markedet for de få som har ressourcer til at være med. I Danmark er det ingen.... hvilket gør Bendt Bendtsens støtte til IP pantenter i EU komplet uforståelig.

Geeko
11-20-2004, 10:35 PM
IWillRipYou problemet er jo ikke angående programmer, men 'intellektuel ejendomsret' hvor man kan tage patent på de mest latterlige ting. Som det er PT vil du i danmark kunne patentere din fildelings klient mens du i USA teoretisk set ville kunne patentere fildelings klienter generelt.

jake73
02-24-2005, 01:31 AM
angående patenter på farver har "pantone" i mange år haft en ret pæn indtægt fra langt de fleste firmaer der laver grafisk software.....
så som sådan kan man ikke sige at farven blå er patenteret, men algoritmen bag er kassen....

Snoozer
02-24-2005, 08:38 AM
Problemet er, at en mikrosopisk andel af den samlede IP patentmasse har noget som helst med "banebrydende" at gøre endsige kan siges at indeholde noget teknologisk nyskabende.
Det er også derfor man aldrig ser sager om disse patenter, deres eneste formål er at bruge dem til at bytte eller til at true små virksomheder med. Firmaerne er klar over at de sandsynligvis ikke vil holde i en retsag.
Det meste er lalle-patenter som (ud over at holde en masse advokater ude af arbejdsløshedskøen) primært har til formål at styre udviklingen og kontrollere markedet for de få som har ressourcer til at være med. I Danmark er det ingen.... hvilket gør Bendt Bendtsens støtte til IP pantenter i EU komplet uforståelig.
Der er faktisk nogle få danske firmaer der har udtaget sw-patenter, men de er ikke rettet mod et bredt marked.

Bortset fra det er jeg fuldstændig enig.

darth raven
02-24-2005, 02:40 PM
faktisk har jeg fundet ud af hvis man finder et unikt nicknavn på nettet kan man registrere det tage patent på det og få copyright på det osse her i dk sjovt ik?

Spiri
02-24-2005, 04:26 PM
Darth Raven tvivler på, du kan tage patent på et nickname i DK :wink:

Lille hurtig overfladisk miniguide over immaterielret

* Patent
- Beskyttelse af et produkts tekniske funktion og ikke dets udseende
- Beskyttelse sker ved registrering
- Kræver at opfindelsen er ny og har opfindelseshøjde

* Varemærke
- Beskyttelse af et produktnavn eller en identitet
- Beskyttelse kræver ikke registrering i Danmark
- Beskyttelse kræver at varemærket er særpræget (skal ikke være nyt)
- Og ikke kan forveksles med ældre rettigheder

* Ophavsret
- Beskyttelse af kunstneriske frembringelser som har værkshøjde
- Hertil hører også edb-programmer