Se fuld version : Så skete det!
eLGet
11-11-2004, 03:57 PM
Tjaah... EA Games - så skete det, igen! Sidste nye ver. af NFS U2, på "gaden" over 1 uge før den officielle release... Det må da give stof til eftertanke? Umiddelbart har jeg dog en kommentar til det - FRYD! :D
patch 1.1 er også ude.. den er dog ik på deres hjemmeside... rimelig tydeligt at EA ik har helt styr på deres medarbejdere :)
Arrow
11-11-2004, 04:52 PM
Jeg synes ikke det er fryd.
Jeg har intet imod piratkopiering af spil. Jeg gør det absolut selv.
Derimod synes jeg at det at lække spil på nettet før realeasen er den type piratkopiering som (sammen med salg af piratkopieret software) faktisk godt kan betyde et tab for producenten. Og at de faktisk ikke taber noget er absolut et af vores stærkeste argumenter i kampen mod pladeindustrien, det at folk ikke havde købt det alligevel. Chancen for at de taber noget er dog en del større, hvis spillet kommer før tid. Forventelsens glæde er stor, og folk som faktisk havde tænkt sig at købe spillet når det kom, kan let fristes til at downloade spillet i stedet for, fordi at de kan komme til at spille det før i stedet.
Jeg synes ikke pirater bør ødelægge deres eget argument. Det er derfor at vi skal være varsomme med leaks af spil før tid.
Mht. film der kan downloades mens de er i biografen har jeg ingen ting at sige til. Folk tager hellere i biffen og ser den, end de vil downloade den. Derfor er det jo ikke et tab. Men jeg downlaoder så heller ikke film ;)
-pirat4ever-
11-11-2004, 06:06 PM
Det er da ikke piraternes skyld at firmaer ikke har styr på sine folk.
At et firma ikke har sine medarbejders loyalitet skal ikke svines af på andre.
Jeg kan dog følge dit moralske dilemma.
Arrow
11-11-2004, 07:28 PM
Det er selvfølgelig rigtigt nok, men jeg vil under alle omstændigheder ikke støtte at spil leakes før udgivelsesdatoen :wink:
Arrow
komas
11-11-2004, 08:04 PM
Det er selvfølgelig rigtigt nok, men jeg vil under alle omstændigheder ikke støtte at spil leakes før udgivelsesdatoen :wink:
Arrow
på dette område er jeg 100% enig med arrow... det må være meget frustrerende, at se sit spil på nettet, før det bliver solgt i butikkerne.
-pirat4ever-
11-11-2004, 09:15 PM
Må indrømm, at jeg lugter dobbeltmoral her.
Sådan ser sætningen ud for mig :
Man må godt kopiere pirat spil og spille dem, men først efter de er udgiven
Er det kun mig der syntes det lyder morsomt ?
Må indrømm, at jeg lugter dobbeltmoral her.
Ja, du ved hvad man siger,
"Moral er godt, dobbelmoral er dobbelt så godt"
:)
-pirat4ever-
11-12-2004, 07:35 AM
Fiffa football maneger var jo også ude før salgsdato, en god uge mener jeg :D
Der var nogle svenskere eller nordmænd der kom til at sælge spillende før tid, så blev de cracket og lagt ud inden officiel spilledags release, så den blev pludselig fremrykket
B@rney
11-12-2004, 11:05 AM
Hejsa
Ved sq nu ikke rigtigt om det er det med at de har styr på deres medarbejdere, mon ikke det er for at fremme kendskabet til deres spil der gør at lader det "lække", ved fra mig selv af, at hvis jeg har DL'et et spil, og det resulter i at jeg kan sidder MANGE timer foran skærmen, så render jeg ud og køber spillet for evt. at kunne spille online, og at kunne få div. patches som kommer....
Husk, der er oxo band's som ligger deres musik ud på p2p, for at udbrede kendskabet til deres musik, og derved faktisk opnår at sælge flere cd'er... Kender en fra et sådan band, som netop gjorde det, og sangen blev en landeplage her i det bette DK.... Den release, gjorde dem faktisk landekendt.. !!!
komas
11-12-2004, 03:35 PM
Hejsa
Husk, der er oxo band's som ligger deres musik ud på p2p, for at udbrede kendskabet til deres musik, og derved faktisk opnår at sælge flere cd'er... Kender en fra et sådan band, som netop gjorde det, og sangen blev en landeplage her i det bette DK.... Den release, gjorde dem faktisk landekendt.. !!!
Det er jo netop det vi skal have KODA m.m. til at fatte, at p2p ikke er noget fanden har skabt, men noget man kan bruge til at tjene penge på
HereticMind
11-17-2004, 04:38 AM
Ihvertfald kan det godt blive ret "kedeligt" hvis man resolut ikk selv vil downloade spil, som kommer på nettet før det er i butikkerne. Indtil videre er det kun nogle få spil som StarForce protection som ikk er kommet på nettet før deres retail dato... :)
What a pirate life :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.