PDA

Se fuld version : Ny på Emule!!!

bong
11-11-2004, 03:22 PM
Jeg er lige startet på Emule...og det er jo helt fantastisk. Nu ved jeg, hvordan børn har det, når de kommer ind i en Fætter BR butik!!!!!
Men jeg er lidt bekømret for sikkerheden på Emule. Kan jeg på nogen måde, gøre mig anonym på Emule,mht. APG, uden at det påvirker min deling med andre!!!!
Desuden har jeg en lavID...hvad gør jeg ved det.

Bong

ZuCkZ
11-11-2004, 03:44 PM
eMule er meget sikkert i forhold til DC++. Man kan selvfølgelig lave en proxy, men det er meget besværligt og langsomt. Grunden til at du har Lavt ID kan skyldes mange ting. Denne side giver svar på de fleste muligheder http://emuleguides.dk/

berzerk
11-11-2004, 04:12 PM
Når jeg nogle få gange har brugt emule,går det også MEGET langsomt...-
Så spørgsmålet er vel om det stadigvæk ikke går lige så langsomt når man kører gennem en proxy?-men så er sikkerheden da højnet.
PS.hvis man på emule sætter sin upload så lavt som muligt fx. til 1 er det så ikke mere sikkert da der jo ikke er ret mange (næste ingen),der kan hente fra mig,eller har jeg misforstået noget?

migmigmig
11-11-2004, 08:38 PM
hvis man på emule sætter sin upload så lavt som muligt fx. til 1 er det så ikke mere sikkert da der jo ikke er ret mange (næste ingen),der kan hente fra mig,eller har jeg misforstået noget?
En ting er, at du så heller ikke får nogen download, da din klient så ikke optjener nogle credits hos andre klienter.

Noget andet er, at det sandsynligvis heller ikke er mere sikkert. Det forhindre nemlig ikke fjen1delige klienter i at forespørge, om du har bestemte filer. Det tager ganske få sekunder, at forspørge din klient om de 200 mest almindelige danske film og musikudgivelser.

Det er på nuværende tidspunkt nærmest umuligt at vide, om en dansk domstol vil godkende sådanne forespørgsler som inkriminerede bevismateriale.

migmigmig
11-11-2004, 08:44 PM
Så spørgsmålet er vel om det stadigvæk ikke går lige så langsomt når man kører gennem en proxy?-men så er sikkerheden da højnet.

Jeg har fået fortalt, at man også skal være beredt på at betale ca. $10 pr. måned for at få fat i en proxy, som rent faktisk fungere.

Iøvrigt: Hvis du nu var en antipirat-organisation. Ville det så ikke være fristende at opstille en gratis proxy, sådan at piraterne automatisk kom til dig?

Christian
11-11-2004, 08:55 PM
Iøvrigt: Hvis du nu var en antipirat-organisation. Ville det så ikke være fristende at opstille en gratis proxy, sådan at piraterne automatisk kom til dig?
Det er kompliceret og dyrt, men hvis du hoster op med pengene, kan det godt komme på tale :wink:

berzerk
11-11-2004, 11:05 PM
Men hvis en anti pirat org. opsatte en proxy for at få pirater til at gå i fælden-ville det ikke være ulovligt?-Det er vel det samme som at "glemme"nøglen i døren og derefter ringe til en bunke tyveknægte(står sikkert på de gule sider-findes de findes de der) :twisted:

migmigmig
11-12-2004, 07:30 AM
Hvem ved! Der er jo ikke noget retspraksis endnu...