PDA

Se fuld version : Anonymitet på nettet - en guide.

Gamadeuz
11-11-2004, 12:33 AM
Et lille forord:

Vi kan alle blive enige om at chancerne for at blive fanget af APG ved at benytte sig af div. P2P programmer er ekstremt stor (ihvertfald større end den burde være!). Derfor har jeg valgt at skrive lidt om IP spoofing, hvordan du opsætter dit P2P program til at skjule din IP osv.

1. IP Spoofing - hvad er det?

Kort sagt er IP Spoofing at få din IP til at ligne en anden end den som at den virkeligt er. Altså IP spoofing er at skjule din IP for omverdenen.

2. Hvordan gør jeg det så?

Faktisk er det ekstremt nemt, det eneste du skal gøre er at tage en lille søgning på Google efter feks: "anonymous proxy list", ok der var der vidst noget vi ikke fik fat i? Hvad er en proxy så? Ja, en proxy er server som du forbinder dig til ved lidt specielle internet udbydere, eller det er den du får til at få skiftet din IP hver gang du logger på internettet (som feks katastrofanet), eller noget helt andet, men hvad det er er egenligt ligegyldigt, vi skal bare lære hvordan vi logger på en proxy :D

Lad os starte i det små, åbn Internet Explorer op, og gå ind i følgende:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Forbindelser -> LAN-indstillinger -> Marker feltet hvor der står "proxyserver"

Ok, nu er vi jo inde og pille ved IE's indstillinger, så tag et screenshot af hvordan de så ud før du legede med dem hvis du ikke har forstand på computere ;)

Nu kan du tage en af de første svar du fik da du søgte på google hvilket feks er Denne her (http://www.multiproxy.org/cgi-bin/rd.pl?1) nu ser du feks en tekst hvor der står 155.55.55.555:80 .. og hvis du ikke har forstand på det så spørger du sikkert dig selv om hvad i alle helvede det er :P

men en hurtig forklaring:
155.55.55.555 er proxy'ens IP, den samme som du vil tilegne dig hvis du vælger den proxy server ;)

:80 er porten (til en lille anden oplysning bliver port 80 normalt brugt som den du surfer med)

ok dvs at inde i IE skal vi skrive

Adresse: 155.55.55.555 Port: 80

ok?

Ok.. hvis du så klikke ok nu så skal du blot klikke ok og derefter lukke IE ned, og derefter starte det op igen. Nu har du konfigureret din IP til en anden, og du er meget mere anonym end du var før (om det virker kan evt. tjekkes på www.minip.dk )

Bemærking: vi valgte en anonym proxy fordi at vi gerne vil være mest sikre på at vi er så anonyme som muligt ;)

3. Ja smart, men hvad fanden har det med fildeling at gøre?

Meget, nu kan du ihvertfald downloade mp3'er der ligger på div. hjemmesider helt anonymt nu.

Men nu skal det lige siges at jeg ikke bruger P2P programmer, så dette er kun en formodning jeg har, så du skal ikke begynde at whine op over at det ikke virker ;)

Men lad os sige at du benytter dig af kaZaA, nu skal du stortset gøre det samme som du gjorde i IE, du skal ind i indstillinger og påstå at du bruger en proxy osv. Efter at du har indtastet alt det som den gerne ville vide så har du faktisk lavet din IP om, og når APG sidder med deres fine jakkesæt, smørede grin og snæversynede (og højreorienterede) tankegang og leder efter danske statsborgere der blot vil dele og sprede sin kultur med og mellem andre, som de kan give uhørte store bøder. Din IP vil sikkert ikke falde i deres interesse og og hvis den gjorde så ville det være ca én ud af 100x10000000000000 gang de faktisk fandt frem til din rigtige IP... (disse oplysninger er på ingen måde dokumenterede). Men chancerne ville være meget små.

Det var stortset det, hvis der er spørgsmål så til dem her i debatten, hvis der er rettelser så skriv dem her i debatten og det samme gælder tilføjelser.

Desuden vil jeg gerne gøre alle fildelere opmærksomme på at Google er deres ven, både når de skal sikre deres anonymitet, finde andre ligesindede og finde steder hvor de kan uploade og downloade deres kultur.

torrent_lover
11-22-2004, 09:26 AM
Efter at have søgt lidt rundt på nettet fandt jeg en der virkede.. Så nu er jeg sq anonym 8)

Det er ihvertfald en sjov ip jeg har fået :lol:

oiv
11-23-2004, 02:40 PM
Tja, hvis man skal jo også tænke på at proxy'en fører log, og hvis der bliver rapporteret noget til proxy'en om ulovlig filhentning/deling (fra f.eks. RIAA, eller APG), så skal de nok udlevere de ip'er, som kører over proxy'en..

Christian
11-23-2004, 04:18 PM
Tja, hvis man skal jo også tænke på at proxy'en fører log, og hvis der bliver rapporteret noget til proxy'en om ulovlig filhentning/deling (fra f.eks. RIAA, eller APG), så skal de nok udlevere de ip'er, som kører over proxy'en..
Ikke hvis den er anonym, da disse proxier ikke holder log.

Stanger
11-24-2004, 02:19 PM
jeg har lige et spørgsmål som måske er lidt dumt :oops: men vil det påvirke ens hastighed på nettet??

Christian
11-24-2004, 07:28 PM
jeg har lige et spørgsmål som måske er lidt dumt :oops: men vil det påvirke ens hastighed på nettet??
Ja, og i nogle tilfælde vil dit internet virke som modem.

oiv
11-24-2004, 08:07 PM
Og hvor ved du fra, om den holder log eller ej? Det kan jeg også være en "forklædt" antipiratgruppe, som vil ogge brugere i baghold :wink:

komas
11-24-2004, 08:10 PM
Og hvor ved du fra, om den holder log eller ej? Det kan jeg også være en "forklædt" antipiratgruppe, som vil ogge brugere i baghold :wink:

sansynligheden for det er stort set ikke til stede, da det vil kræve for meget arbejde, plus at de ville få en masse andre der ville bruge den af andre grunde end piratkopiering.

urin
11-25-2004, 08:52 AM
komas: Det kan han se på: http://www.samair.ru/proxy/ ... Dem som hedder elite-proxy laver så lidt log så mulig, dem som hedder anonymius laver lidt mere log, og dem som hedder transparent laver meget.

Til linux brugere: Hent yaph og proxychains, hent så denne .sh fil til at lave proxier: https://fri-adgang.dk/?type=file&id=1163 og i bør være sikret...

paradoxx
11-30-2004, 09:16 PM
Hvis jeg bruger bittorrnet, som bruger portene 6881-6999, vil min ip så også blive skjult der også eller er det kun når jeg anvender port 80 ?

jefutte
12-16-2004, 08:00 PM
ja unskyld spørgsmålet men..

når nu jeg sidder på netværk med to andre computere og det kører igennem en router - som jo sørger for min IP ik? - vil der så ikke gå koks i det :?:

millionkongen
03-05-2005, 02:33 AM
Hvis man nu har forbindelse igennem et hjemmenetværk.. hvordan klares det problem..? er det kun ip'en ved min computer der behøves ændret?? og til sidst, er det ikke alle proxy servere der virker, for jeg prøvede en og den virkede ikke..?

Jowls
03-05-2005, 08:21 AM
Hvis man nu har forbindelse igennem et hjemmenetværk.. hvordan klares det problem..? er det kun ip'en ved min computer der behøves ændret??

Om du sidder på et hjemmenetværk eller direkte på internettet betyder ikke noget - der er så bare to "proxy'er" i kæden.

Den ene er din router, som er sat op som standard gateway og oversætter din LAN-IP til routerens WAN-IP (som APG kan spore dig ud fra, og som du kan se her... http://www.myip.dk/ ).

Den anden er den anonyme gateway som oversætter dit WAN-IP til et eller andet anonymt IP som APG ikke kan forbinde med dig.

Med hensyn til routeren, så er den som sagt sat op som standard gateway i TCP/IP properties ("egenskaber", hvis din Windows er dansk), så du skal bare følge Gamadeuz' guide. Der skal normalt ikke gøres noget specielt fordi man er bag ved en router.

og til sidst, er det ikke alle proxy servere der virker, for jeg prøvede en og den virkede ikke..?

Hvorfor det ikke virkede for dig kan jeg ikke lige overskue. Måske var proxy'en nede... du kan jo prøve nogle andre. Nogle gange betaler det sig at være stædig :wink:

Julefanden
03-05-2005, 09:10 AM
Man kan så også bruge et lille program der hedder Complete anonymous websurfing. Det finder en masse proxier og skifter så rundt mellem dem alt efter hvilken der kører hurtigst.

Malfunction
03-09-2005, 11:51 PM
Jeg har lige prøvet et par anonymius og elite-proxy'er. Det virkede fint og ændrede min IP.
Men jeg fik lidt nederen over at kunne konstatere at min 1Mbit forbindelse herefter kørte i samme hastighed som et 56k modem.

imo
03-10-2005, 06:36 AM
anonymous proxy list hvad skal man bruge den til og
hvad fox skal man gøre hvis man har firefox¨

eller tror jeg lad det ligge hvis det er rigtigt det Malfunction siger

FFF
03-10-2005, 12:51 PM
Jeg har lige prøvet et par anonymius og elite-proxy'er. Det virkede fint og ændrede min IP.
Men jeg fik lidt nederen over at kunne konstatere at min 1Mbit forbindelse herefter kørte i samme hastighed som et 56k modem.

det er derfor offenlige proxy er ikke beregnet til at kunne browse sider "hjemmeligt" eller irc :lol:
men vis du vil kunne downloade hurtigt så skal du have en privat

FFF

imo
03-10-2005, 02:58 PM
har sq ikke nogle privat proxy serveR:D

Malfunction
03-13-2005, 11:33 PM
FFF: Ja det var også det jeg regnede med :wink:

Men hvis nogen er interesserede tilbyder bl.a.
www.findnot.com denne service -også til P2P- til 8-10 USD pr måned :twisted:

Anarkium
03-20-2005, 10:03 PM
Er der nogen der har en proxy der virker om som ved giver en god hastighed? Og som selvfølgelig er anonym.
Jeg har meget svært ved at finde en proxy der virker

Why.King
05-03-2005, 01:49 PM
Efter at have søgt lidt rundt på nettet fandt jeg en der virkede.. Så nu er jeg sq anonym 8)

Det er ihvertfald en sjov ip jeg har fået :lol:

:lol: kunne du eventuelt offentliggøre den :lol:

illuzioN
09-06-2005, 06:01 PM
http://www.proxy4free.com/index.html
Lige en anden side med en masse proxys :).

birk
09-17-2005, 06:36 PM
http://www.emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&rm=show_topic&topic_id=110

Giver ikke meget for den annonnymitet man eventuelt får ud af det her. 99% vil opleve flere problemer med det end man vil have positive oplevelser. ;)