PDA

Se fuld version : Div spørgsmål ang eDonkey.

nobody
11-09-2004, 09:43 AM
Hejsa alle "pirater"

Jeg har lidt forskellige spørgsmål ang eDonkey som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1) Hvordan ser man hvilket id man har ?

2) Hvordan kan man se hvilke ting folk de deler ?

3) Hvordan kan antipiratgruppen se hvilken ip man kører med ?

4) Hvordan kan det være at ens temp mappe fylder så meget når man ikke har hentet så meget af en fil ?

Mvh nobody :)

Stanger
11-09-2004, 04:16 PM
Jeg kan hjælpe dig med én ting. Og det er hvordan man ser hvad folk de deler (#2)

du finder en person enten en der henter fra dig eller en du henter fra så tilføjer du personen til dine friends og så går du ind i det der hedder friends og trykker "view folders". de fleste viser dog ikke deres filer af gode grunde.

migmigmig
11-09-2004, 09:52 PM
Hejsa alle "pirater"
1) Hvordan ser man hvilket id man har ?

Nu kommer det lidt an på, hvad du mener med id.

I options/Genereal/Username, kan du selv bestemme det id, som man andre brugere af netværket umiddelbart vil kunne se dig under.

Bemærk, at du kan slette indholdet af Username-feltet.

Hvis det er dit ip-nr, så vil det som regle stå i options/Advanced/Force IP.

Endelig har man et 'userhash'-id, som bruges på maskinniveau. Jeg ved ikke, om man kan se sit eget 'userhash'-id i klienten. Men v.h.a. et lille omregningsprogram kan man omregne det til ens ip-nr (aldrig selv prøvet, synes det er noget pjat at banne ip-nr osv.).

2) Hvordan kan man se hvilke ting folk de deler ?
Udover som Stanger skriver, finder programmet jo selv frem til kilderne på eDonkey. Det kan du følge med nederst i tranfers-skærmbilledet.
3) Hvordan kan antipiratgruppen se hvilken ip man kører med ?
Meget let. Du udstiller næsten altid dit ip-nr, når du er Internet. Selv administator på denne hjemmeside kan sikkert se dit (og mit) ip-nr.
4) Hvordan kan det være at ens temp mappe fylder så meget når man ikke har hentet så meget af en fil ?
Ved det ikke. Sådan er det bare lavet.

nobody
11-09-2004, 11:06 PM
Ang id så tænker jeg på hvordan man tjekker om man har et lavt eller højt id så det kan gå lidt hurtiger :)

Og ellers tak for alle jeres svar.

migmigmig
11-10-2004, 09:33 PM
[quote="nobody"]Ang id så tænker jeg på hvordan man tjekker om man har et lavt eller højt id så det kan gå lidt hurtiger :)
quote]
Okey det slags id...

I eDonkey2000-klienten kalder man det ikke lavt og højt id. Istedet står der i nederste linie til venster enten 'Reachable' eller 'Unreachable', altså på dansk noget i retning af 'Har forbindelse' og 'Har ikke forbindelse'.

Efter min mening er eDonkey2000-klientens udtryk noget mere sigende.