PDA

Se fuld version : Færdigdownloadet film: Nu en mappe med mærkelige filer :S

Unidentified
11-07-2004, 12:30 AM
Nu har jeg prøvet det 2 gange! Jeg har downloadet et film vha. ABC, og da den så er færdig ligger der:

31 .rar filer der hver fylder 14,3 mb
19 .r30 - .48 filer der hver fylder 14,3 mb
1 .SFV fil der fylder 1,09 kb

Alle overstående filer hedder dvp-wcs

Derudover er der en mappe der hedder Sample og i den ligger der et lille klip fra filmen.
Og til sidst ligger der et MSinfo-dokument.

Hva skal man gøre? Jeg har fået afvide, at at man skal ekstrakte den første .rar fil, og så bliver filmen pludselig sammensat og fylder over 700 mb.
Det er også rigtig nok. Men i begge de tilfælde jeg har oplevet, så flakker filmen pokkers meget! I det ene af tilfældene er det så slemt, at lyd og billede ikke altid bliver sykroniseret. Det er kejser nedern!

Det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes at det klip man finder i Sample-mappen er af bedre kvalitet end resten af filmen.. Mærkeligt :?

Andre der har oplevet den type resultat af download af film? Og er der nogen der ved hvordan man undgår at filmen flakker? Og er der så en der kan forklare mig, hvad det smarte er ved at lægge filmen på den måde?? :x

// Supa-Jay

nimarq
11-07-2004, 02:30 AM
Hmm.. Jeg bruger også abc men har ikk oplevet det.. :S Er du sikker på at de alle sammen er rar filer? Troede min kammerat også, men det var fordi den ikke viste filtyper og winrar fattede keine. :)

Håber du får løst problemet. Evt. kan du prøve med en anden player?

Arrow
11-07-2004, 03:29 AM
Pointen er at filmen ligger i alle rar-filerne på en gang.

Jeg ved ikke hvad dette kaldes, men har selv stødt på princippet før. Det handler om at splitte filen og putte hver bid i hver sin RAR fil.

Det eneste du skal gøre er at vælge den første RAR-fil (regner med de hedder 01.rar, 02.rar, 03.rar eller noget lign.) og extracte filmen derfra. Dermed extracter du fra ALLE arkiverne, selv du kun har åbnet et arkiv.

VIGTIGT: Alle RAR-filerne skal ligge i samme mappe ved extract.

Så burde det virke :wink:

Arrow

Unidentified
11-07-2004, 12:16 PM
Hmm.. Jeg bruger også abc men har ikk oplevet det.. :S Er du sikker på at de alle sammen er rar filer? Troede min kammerat også, men det var fordi den ikke viste filtyper og winrar fattede keine. :)

Håber du får løst problemet. Evt. kan du prøve med en anden player?

Pointen er at filmen ligger i alle rar-filerne på en gang.

Jeg ved ikke hvad dette kaldes, men har selv stødt på princippet før. Det handler om at splitte filen og putte hver bid i hver sin RAR fil.

Det eneste du skal gøre er at vælge den første RAR-fil (regner med de hedder 01.rar, 02.rar, 03.rar eller noget lign.) og extracte filmen derfra. Dermed extracter du fra ALLE arkiverne, selv du kun har åbnet et arkiv.

VIGTIGT: Alle RAR-filerne skal ligge i samme mappe ved extract.

Så burde det virke

Arrow

Øhm.. Har I læst hele mit indlæg?

nimarq >> Som jeg skriver, at der er 31 .rar filer og 19 ukendte. De hedder alle sammen dvp-wcs til fornavn. Og jeg kan godt afspille filen, den flakker bare.

Arrow >> Det er jo også det jeg har gjort.. Jeg kan godt finde ud af at åbne filerne, men synes bare at det er bemærkelsesværdigt at i begge mine tilfælde har filmen flakket og være i ret så dårlig kvalitet. Og det er på trods af, at det skulle være et DVD-rip.
For mig virker det som om, at ABC ikke har samlet filerne selv, og at der derfor mangler noget.. Evt. de der ukendter filer, som skulle have en vigtig rolle.. Jeg gætter bare, og søger derfor et konkret svar :wink:

j0ppeman
11-07-2004, 02:30 PM
hent "HKsfv" og dobbeltklik derefter på SFV filen. Den tjekker så dine arkiver om de er "brugbare" - den kommer frem med et rødt ikon hvis nogen af dine filer er dårlige.

Det kan nemt være derfor.

læs evt. mere på http://whyrar.has.it

Unidentified
11-07-2004, 10:50 PM
hent "HKsfv" og dobbeltklik derefter på SFV filen. Den tjekker så dine arkiver om de er "brugbare" - den kommer frem med et rødt ikon hvis nogen af dine filer er dårlige.

Det kan nemt være derfor.

læs evt. mere på http://whyrar.has.it

Jeg kunne ik lige finde nogle brugbare oplysninger på din henviste side, men jeg fandt da programmet på google.

Job's done.. Ingen fejl. Hva kan jeg så bruge det til? Filmen flakker stadig.. Det kan da godt være, at det bare er dårlig kvalitet, men det er bare underligt, når jeg fik torrent-filen af en respekteret bruger herinde fra, som sagde at det var DVD-kvalitet... Har desværre ik kunne fange ham på msn.

Stampe
11-09-2004, 09:41 AM
Hvis du kan pakke filmen ud og den hakker, så er det filmen eller din player der er problemet. Hvis der er noget galt med rar.filerne (en/flere rar-filer mangler eller er beskadiget) vil du få en fejlmeddelse under udpakning.

Der findes flere måde at verificere at rar-filerne er komplette og ok. Den metoden der bruges ved dvd-post i nyhedsgrupperne er Par2-filer eller Quickpar. Nu kan jeg så forstå at der er brugt en anden metode med din film.

Scalpel
11-09-2004, 04:18 PM
Det som du siger oplever jeg tit på irc, da jeg henter mine ting der. grunden til dette er at de gruppe som der udgiver det, udgiver det i små pakker sådan så at hvis en eller 2 af pakkerne er i uorden kan de hurtigt udskiftes istedet for at hele pakken skal nukes.

Idet at du kan pakke den ud uden at winrar siger noget om problemer burde den være ok, at den hakker kan jo være fordi det er crappie framerate filmen har.

en film skal helst have 24 fps eller over for at se ud som om de ikke hakker, mange optages i dag dog med 30 bare fordi de kan.
Hvis det er en lille film fil 350 eller 700 mb kan det ske at en undergruppe har valgt at lave en "lite" udgave af filmen og udgivet den med det halve framerate af originalen til "fri masseleech"
Når du omtaler et sådant problem burde du nævne hvor stor filen er og hvor mange cder den kom på, om den var pakket som ren avi fil eller ej, samt om man KAN få den i en større udgave. (the more details the merrier)

Hvis den var pakket som avi og ikke som dvd skive kan avi let være blevet korruptet (hvilket tyder på en gruppe har taget en større gruppes film ført den fra dvd format til avi og pakket den igen)

Unidentified
11-09-2004, 07:58 PM
Okay, kan da godt komme med dokumentinfoen:

Billede

Bredde: 592 pixel
Højde: 320 pixel

Lydenheder

Varighed: 01:48:44
Bithastighed: 131kbps
Lydformat: MPEG Layer-3

Video

Billedhastighed: 23 billeder/sekund
Datahastighed: 110kbps
Størrelse på videosampling: 12 bit
Videokomprimering: XVID

Acid Burn
11-14-2004, 02:53 AM
Problemet kan jo også ligge i at det evt. var en amerikansk kodet film du har fået fingre i... Det er jo noget med at de har en linie mere på deres system end på vores. Har prøvet det et par gange med VHS jeg har fået tilsendt fra US, hvor det også flimrede, da det var NTSC i stedet for det europæriske system PAL.... (eller omvendt....) Aner ikke så meget om det, men siger bare at det er en mulighed.....

Unidentified
11-14-2004, 01:39 PM
Problemet kan jo også ligge i at det evt. var en amerikansk kodet film du har fået fingre i... Det er jo noget med at de har en linie mere på deres system end på vores. Har prøvet det et par gange med VHS jeg har fået tilsendt fra US, hvor det også flimrede, da det var NTSC i stedet for det europæriske system PAL.... (eller omvendt....) Aner ikke så meget om det, men siger bare at det er en mulighed.....

Det skal jeg ik kunne sige.. Men jeg tror det ik.
For min computer kan både afspille NTSC og PAL. Men tv/dvd-afspiller kan dog kun afspille PAL. Eller, det kan godt afspille NTSC, men så bliver det i sort/hvid.

komas
11-14-2004, 01:44 PM

Det skal jeg ik kunne sige.. Men jeg tror det ik.
For min computer kan både afspille NTSC og PAL. Men tv/dvd-afspiller kan dog kun afspille PAL. Eller, det kan godt afspille NTSC, men så bliver det i sort/hvid.

jeg mener heller ikke at det har noget at sige på¨computere, det er først når man kommer i nærheden af et tvapperat det begynder at gå galt.

webzone
01-05-2005, 02:14 PM
Hmm med hensyn til de mange filer, kan jeg ikke hjælpe, da jeg aldrig selv har oplevet det.

men jeg downloadede en film for nyligt, og den hoppede og daansede også og lyden var også underlig.

jeg downloadede så en codexpakke ved navn:
----- ACE mega codex pack 601PRO ----
det løste mit problem

du kan finde den på DC++ på hubben:Dansk VIP

håber du får løst dit problem.