PDA

Se fuld version : kryptere med linux

CODAY
11-06-2004, 07:37 PM
jeg har hørt at man kan kryptere med linux.

så kom jeg til at tænke på om man ikke kan boote igennem linux og ind i windows. sådan at både linux og windows drevet var krypteret. så ville det være meget svære at finde ud af at man overhovedet har windows.

(det er ikke alle der har en lovlig windows)

ps. håber i kan forstå mig da jeg synes at det var svært at formulere mig :oops:

Jowls
11-06-2004, 07:50 PM
Du mener, at du vil køre Windows under Linux? Det har jeg ikke hørt om før, men det kunne muligvis godt gøres - noget i retning af at læsse en Lada ind i en Porche :wink:

Det ville nok være langt nemmere og mere praktisk bare at kryptere i Windows. Se evt. Piratgruppens krypteringsguide. APG går ikke efter din ulovlige Windowser... kun de film og MP3'ere du har downloadet med den.

FakeNick
11-06-2004, 07:56 PM
Det er ikke nødvendig, da man (ihvertfald med DriveCrypt.Plus.Pack) ikke kan se noget på harddisken hvis den er krypteret... det eneste man kan se på harddisken, er et login system, som kommer frem ved bootup... og det skal man igennem for at kunne se om der ligger xp eller linux på harddisken..

CODAY
11-06-2004, 07:59 PM
Du mener, at du vil køre Windows under Linux? Det har jeg ikke hørt om før, men det kunne muligvis godt gøres - noget i retning af at læsse en Lada ind i en Porche :wink:

Det ville nok være langt nemmere og mere praktisk bare at kryptere i Windows. Se evt. Piratgruppens krypteringsguide. APG går ikke efter din ulovlige Windowser... kun de film og MP3'ere du har downloadet med den.
ikke helt det jeg mene er at jeg vil start windows fra linux. dvs. at jeg for eks. skriver "boot windows" i konsolen og så køre den et program der dekryptere hardiscen i ram´en og så lukker linux og går i gang med at boote windows(det program der dekryptere bliver ved
med at køre)

CODAY
11-06-2004, 08:06 PM
Det er ikke nødvendig, da man (ihvertfald med DriveCrypt.Plus.Pack) ikke kan se noget på harddisken hvis den er krypteret... det eneste man kan se på harddisken, er et login system, som kommer frem ved bootup... og det skal man igennem for at kunne se om der ligger xp eller linux på harddisken..
ved det godt (har det selv) men det kan ikke også kryptere linux diske

Jusutsu
01-08-2005, 11:19 AM

Det er da ikke umuligt, man kan da bruge VMware til det.

Mega dyrt program, men ret så nyttigt program, man kan hente en 30-day trial.

Jowls
01-08-2005, 12:52 PM
Mega dyrt program....

Ja, hvis man ikke lige er pirat.... :wink:

Twaize
01-21-2005, 09:22 PM
Undskyld min formulering men:

DEN SAD (hentyder til Jowls kommentar)