Se fuld version : Pirater i kødet på antipirater
Fuldt hus til debat om ulovlig kopiering af musik og film, da Retskritisk Forum i tirsdags havde inviteret studerende til møde med pirater og antipirater i det nye Søauditorium på Århus Universitet. Læs et referat her: http://www.jp.dk/aar/studarhus/artikel:aid=2701050/ og her: http://multigraphic.dk/lounge/weblog/weblog.php?id=P1425
Christian
11-06-2004, 07:03 PM
Jeg glæder mig til at et ligende arrangement kan komme til Københavns Universitetet engang. Gerne ved Datalogisk Institut hvor jeg er :wink:
Jowls
11-06-2004, 07:33 PM
Det lyder som om, det var en god debat :D Det var også en sjov lille historie som Niels Bo Jørgensen fyrede af...
Gruppen er ifølge ham oppe mod forhærdede pirater. Et eksempel: En lejlighed på 2. sal på Vesterbro i København, forsøger de med fogedens hjælp at trænge ind hos to unge. Da de kommer ind, kan de se op mod 20 computere linet op i lejligheden...
Hvor mange af dem som er blevet busted denne gang er "forhærdede pirater med 20 computere i lejligheden"? Så er det da klart at vi har et PR problem, hvis det er DET billede som folk har af den typiske pirat. Alle dem som jeg kender har 1 (een) computer. Ok, jeg har selv to, men jeg er også en nørd... :roll:
Mike|dk
11-06-2004, 08:34 PM
Eller som Hanne Deichmann, lektor i ophavsret på Handelshøjskolen og ekstern underviser på universitetet, formulerede det:
»Det handler om at få opdraget børnene og deres ubegavede forældre.«
Nice nok. Så vi er allesammen ubegavede, fordi vi ikke er enige med de såkaldte "kloge" hoveder :)
Det lyder som en god måde at føre debat på, og bemærkninger som den, skal da nok helt sikkert få os allesammen til at overveje om det nu også er så smart det vi gør. /EndSarcasm
techie
11-08-2004, 02:06 PM
Gruppen er ifølge ham oppe mod forhærdede pirater. Et eksempel: En lejlighed på 2. sal på Vesterbro i København, forsøger de med fogedens hjælp at trænge ind hos to unge. Da de kommer ind, kan de se op mod 20 computere linet op i lejligheden...
Det må da være ekstremt ulovligt at have hele 20 computere i en lejlighed.
Suk.
Godt man kun har 7 computere.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.