PDA

Se fuld version : spørgsmål ang. emne lukning !

-pirat4ever-
11-06-2004, 06:53 PM
Ofte når et emne er diskuteret eller andet, kan der efter et stykke tid, være at en helt anden person har en kommentar eller rettelse.

Se denne tråd http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1094

hvor der skrivesHvis det er det rigtige, så skriv lige tilbage for så vil jeg lukke emnet.

Lige før det skulle lukkes, komme der en kommentar, som måske kan hjælpe andre som er Hvis du kører Gentoo Linux så prøve med "emerge freenet" i stedet for at downloade det. Så får du også alle dependencies, startup scripts osv. med....

Min pointe er, hvorfor skynde sig at lukke emner ??
Alle emner bør være åbne for diskutioner eller kommentare.

Christian
11-06-2004, 06:56 PM
Jaja, men på et tidspunkt er der ikke mere at diskutere. I dette tilfælde spurgte Lindits meget konkret om "Tja... Har èt enklet spørgsmål.... Hvor får jeg freenet!?" og jeg fandt det som han skulle bruge, bingo, end of story vel?

Det er selvf. rigtigt hvis vedkommende får problemer med Freenet, men så skal man rette spørgsmålet til sektionen "anonym fildeling". Han spurgte efter en konkret ting i off-topic sektionen, og det blev besvaret. Diskutioner vedrørende Freenet (anonomym fildeling) skal tages op i den sektion, og ingen anden.

Det var ikke for at træde nogen som helst over fødderne.

-pirat4ever-
11-06-2004, 09:38 PM
Det var ikke for at træde nogen som helst over fødderne.
Du har skam ikke trådt nogle over fødderne :o

Men, er det ikke meningen du skal lukke emnet hvis nogle bliver "framet" eller lignende, eller emnet er helt hen i vejret ?

Mener personligt, at man ikke skal lukke emne, fordi du mener emnet er slut.

FakeNick
11-07-2004, 09:15 PM
Er enig med -pirat4ever-..

Min erfaring, som admin / tidligere admin på 3forskellige forums, har også fortalt mig, at man kun skal lukke, slette og redigere i andre indlæg i situationer hvor der bliver overtrådt regeler eller folk bliver chikaneret..

altså bare fordi man ikke er enig med personen, eller men selv føler at debatten er slut, skal man ikke gøre noget ved indlæget..

Christian
11-07-2004, 09:22 PM
altså bare fordi man ikke er enig med personen, eller men selv føler at debatten er slut, skal man ikke gøre noget ved indlæget..

Det er din mening, men nu er det sådan at emnet var færdigt. Hvis man havde problemer med Freenet, eller spørgsmål skal det foregå i den korrekte sektion og ikke "off-topic". Og ja, det er da fint at du har erfaring som admin på andre boards, det har jeg i midlertid også i snart 7 år nu. Jeg ved hvad jeg gør.

Lad nu mig bekymre mig om modereringen af forummets sektioner, det er mit problem og arbejde. Alle handlingerne, uanset kontekst, er nøje gennemtænkt. :wink:

-pirat4ever-
11-07-2004, 11:32 PM
Det er din mening, men nu er det sådan at emnet var færdigt

Lyder som diktatur

Christian
11-07-2004, 11:44 PM
Det er din mening, men nu er det sådan at emnet var færdigt

Lyder som diktatur
Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan forstå, at da der blev spurgt om Freenet (hvor det kunne skaffes) blev spørgsmålet besvaret! Hvis vedkommende, eller andre personer havde efterfølgende spørgsmål til emnet, skal de stille det i en anden sektion (anonym fildeling), og ikke starte en debat i off-topic sektionen.

Nu har jeg gentaget mig for døve ører 3 gange nu, og der ikke mere at sige. TOPIC closed.

Et venligt råd til næste gang: lad være med at tage enkelt stående citater fra indlæg, og dermed bruger det UDENFOR kontekst. Det fordrejer sagen.

Hvis du agter at fortsætte denne tåbelige diskussion, er jeg villig til at skrive med dig via. PM's til en vis grad, for ærgeligt talt, jeg har sq ikke lyst til at sidde her og gentage mig selv gang på gang igen, hvis du forstår.

Infant Prodigy
11-08-2004, 02:17 AM
Man kan sige mange ting om denne tråd;

Jeg kan godt forstå Pirat4evers frustration/irritation over at en tråd blev lukket - efter P4Es mening - for hurtigt og at de stillede spørgsmål ikke fik lov at blive besvaret.

På den anden side kan jeg også godt forstå Christians ønske om at køre forummet lidt mere "stramt", da der har været virkelig mange tråde der er startet med at handle om en ting og endt i en helt anden diskussion.
Jeg er sikker på at Christians arbejde i den tråd ikke var med den hensigt at ødelægge noget for nogen i forummet, men nærmere at lette læsningen for alle der er interesserede i de pågældende emner.

Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor stramt man skal moderere et forum, og jeg mener ikke at man skal slette og låse tråde for et godt ord - men igen, så er det, i mine øjne, heller ikke det Christian har gjort.

I fremtiden kan problemet jo løses ved at folk istedet for at stille nye spørgsmål midt i en tråd opretter en ny tråd om emnet, ved mindre det er opklarende spørgsmål etc.

Derudover vil jeg opfordre til at folk forsøger at imødekomme hinanden istedet for at lege skyttegravskrig. Det er ikke bestemt myntet på denne tråd, mere bare en opfordring til alle debattører.

Elsk hinanden - had APG!