PDA

Se fuld version : Regler ang. vhs?

Kokus fugl
11-06-2004, 12:46 AM
Okay jeg har sidet og tænket (ikke for at prale)på om man må kopier sin vhs film over på sin hardisk, og smid sinne vhs bånd ud, da ca 400 vhs bånd fylder utrolig meget.

Og vis nu jeg tager til netparty, som jeg jo gør! og apg vil se min comp, for ulovlige filler. og siger at jeg har 400 film. Skal jeg så kunne dokomenter at jeg har haft de film? og hvordan skal jeg kun gøre det?

Jeg menner selv at det er lovlig at kopier analog til digital. og ulovlig at kopier digital til digital, vis ikke det er til ejet brug.

The Galloping Goose
11-06-2004, 12:49 AM
Jeg menner selv at det er lovlig at kopier analog til digital. og ulovlig at kopier digital til digital, vis ikke det er til ejet brug.

Ja ....så længe du ikke gør det tilgængelig for andre 8)

Tobias
11-06-2004, 02:19 AM
Prøv at se på komas indlæg i denne tråd. Der er også et godt link.

http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1098

Mvh.
Tobias

Kokus fugl
11-06-2004, 10:24 AM
Men det svare jo kun på noget af det, at jeg godt må kopier analog. men det svare ikke på om jeg må smide dem ud, da 400vhs film fylder godt op.

komas
11-06-2004, 04:18 PM
Men det svare jo kun på noget af det, at jeg godt må kopier analog. men det svare ikke på om jeg må smide dem ud, da 400vhs film fylder godt op.

der står på infokiosk, at du IKKE må kopiere dem, da en kopi fra analog -> digital ikke er lovlig.

det er et af de punkter hvor lovgivningen er meget kryptisk(har de brugt pgp?) men hvis man vil være 100% lovlig, så er det altså ikke tilladt

Kokus fugl
11-06-2004, 09:51 PM
Ja. Det stå at du godt må kopier analog til digital. Men der stå ikke noget om at du må smide din vhs film ud, efter du har kopieret dem over på din HD.
Og det er det jeg godt vil have svar på, da som sagt fylder 400 vhs film rigtig meget...!