PDA

Se fuld version : mp3 og Analog

B@rney
11-05-2004, 10:38 PM
Kom lige til at tænke på noget
Øhh ved ikke lige hvilket forum det skulle smides i

Hvis jeg har overspillet musik til pc'en analogt, kan jeg ski da godt gemme det i en mp3 fil, men hva med deling af dem, det er jo en analog -> digi(analog) kopi....

Underligt spørgs nok, men bare en tanke

The Galloping Goose
11-05-2004, 10:40 PM
En kopi er en kopi er en kopi. Så med mindre du har "retighederne" til musiken tror jeg det er fy fy

komas
11-05-2004, 11:13 PM
følgende er taget fra http://www.infokiosk.dk

Spørgsmål og svar

Hvad er forskellen på analog og digital kopiering?

Svar:
Analog kopiering er kopiering fra et analogt eller digitalt medie til et analogt medie, hvorimod digital kopiering er kopiering fra et analogt eller digitalt medie til et andet digitalt medie.

Det betyder, at det er analog kopiering, når du fx optager en cd eller en lp over på et kassettebånd eller en dvd-film over på et vhs-bånd, mens det er digital kopiering, hvis du kopierer din cd eller lp over på en cd, ligesom det er digital kopiering, hvis du kopierer en dvd til en anden dvd.

Det er også digital kopiering, når du konverterer eller komprimerer fra et format til et andet, fx fra cd til mp3 – også selvom dette resulterer i kvalitetstab. Det afgørende er, at slutproduktet er digitalt.

Spørgsmål og svar

Er analog kopiering altid tilladt?

Svar:
Analog kopiering er tilladt til privat brug, hvilket betyder, at du må kopiere til dig selv, din familie og din omgangskreds. Analog kopiering kan ske på grundlag af egne eller lånte eksemplarer, ligesom det kan ske på grundlag af en original eller en kopi; afgørende er, at det, man kopierer fra, er lovligt.