PDA

Se fuld version : Lange forbindelsetider!

oiv
11-05-2004, 10:26 PM
Heys allesammen..
Når jeg nu en gang bruger Emule, så synes jeg det tager utrolig lang tid før downloadsne begynder! Hvordan kan det skyldes, og hvordan kan des udbedres? På forhånd tak..

The Galloping Goose
11-05-2004, 10:27 PM
Jeg kender intet til Emule ...men vil umidlbart tro du står i "kø"

DarDaNcdEvil
11-06-2004, 12:58 AM
tror at det er noget med at den søger efter nye resourser hele tiden og derfor bruger meget båndbredde på det så derfor ka det ta sin tid før at den connecter.. det er bare mit bud :roll:

birk
11-06-2004, 03:46 PM
Jeg kender intet til Emule ...men vil umidlbart tro du står i "kø"

Sagt simpelt og ganske rigtigt. :D

pantonamia
11-07-2004, 08:39 PM
Jeg havde samme problem, jeg bruger dog stadig overnet og ikke e-mule, men princippet er vist det samme. Når jeg startede overnet stod alle mine filer med: Hashing. Er det det der står ved dig, det jeg fandt ud af var at jeg havde alt for mange porte åbne og det fuckede min linie så jeg ikke kunne finde sources. Men stod der hashing eller kunne du bare ikke finde sources?

birk
11-08-2004, 01:26 PM
Hashing har ikke noget med kilder at gøre. Hashing er det som gøres for at skabe en unik identificeringsmåde til filer. :)

migmigmig
11-08-2004, 10:44 PM
Sæt din upload så højt som internet-forbindelsen kan klare, d.v.s. 15-20% under dens teoretiske max.

eMule er langtsom i nye installationer, fordi din maskine først skal optjene såkaldte credits ved at uploade til andre maskiner, før du rigtig får nogen download.

Overnet bruger ikke et credit system. I stedet er din øjeblikkelige download begrænse af din øjeblikkelige upload, dog ikke hvis du tillader din upload at blive 20 kB/s eller højere.

(Desuden er der selvfølge mange andre begrænsninger på, hvad downloaden kan blive, såsom antallet af kilder og deres upload, den tid programmet har kørt osv.)

Det, der oftes går galt for nye p2p-meneskere, er, at de ikke får åbnet op i firewalls og routers m.m. for de porte deres p2p-program bruger. I Overnet giver det sig udslag i, at der står 'Unreachable' i nederste linie til venstre.

pantonamia
11-09-2004, 08:13 PM
[quote="migmigmig"]
Overnet bruger ikke et credit system. I stedet er din øjeblikkelige download begrænse af din øjeblikkelige upload, dog ikke hvis du tillader din upload at blive 20 kB/s eller højere.

hmm ja i princippet, men hvis du stadig bruger det gamle overnet 0.52 så behøves du kun 10 kb/s i up for at den kan stå på 0 i down som er = MAKS LINIE TIL MIG :wink:

pantonamia
11-10-2004, 05:36 PM
nu har jeg sgu fået problemet igen med at den bare står på hashing i laaang tid før der sker noget, det plejer den sgu ikke!

Nogen ideér?

migmigmig
11-10-2004, 09:48 PM
nu har jeg sgu fået problemet igen med at den bare står på hashing i laaang tid før der sker noget
Hashing betyder jo, at klienten ser nogle nye filer, som den ikke kender, og derfor er nødt til at udregne nye hash-nøgler for, så filerne kan deles.

Er du kommet til at dele din temp-mappe, f.eks. ved at ligge temp-mappe i den mappe, hvor dine delte filer ligger?

Har du ellers problemer med din harddisk?

migmigmig
11-10-2004, 09:52 PM
.hvis du stadig bruger det gamle overnet 0.52 så behøves du kun 10 kb/s i up for at den kan stå på 0 i down som er = MAKS LINIE TIL MIG :wink:
Til gengæld er der sket gode ting i de senere version, som f.eks. bedre håndtering af korrupte databider. Det er således sjældent i nyere versioner, at en download går i baglås, når den er nået et bestemt sted.

pantonamia
11-12-2004, 12:03 PM
Ja der er selvfølgelig lavet nogle ting der er anderledes, men nu har jeg kun 1 gang på 2 år oplevet at der har været korupte filer i det jeg har DL. Så jeg er nu fint tilfreds med at slippe med 10/kb i upload. :D