Se fuld version : Hvordan sparer man plads!?
Insano
11-05-2004, 04:08 PM
Jeg ved godt at der findes .zip og .rar men er der nogen der har et forslag til hvordan man bedst sparer plads... jeg snakker om mange GB der skal klippes ned til så lidt som muligt!
Komprimer alt, hvad du kan, på højeste niveau?
ZuCkZ
11-05-2004, 04:47 PM
husk at defragmenter din HD en gang imellem, hvis det er den der fylder for meget.
The Galloping Goose
11-05-2004, 07:47 PM
Prøv at installere Windows Washer fra Webroot den vil helt sikkert frigøre nogle mb/gb :wink:
-pirat4ever-
11-05-2004, 08:16 PM
tune-up untillities http://www.tune-up.com/download/ kan fjerne mange GB (har fjernet 2GB engang).
Desuden har den en masse gode futures, Ja jeg har været lige ved at købe den :!:
Bemærk, at diskdefragmentere ens harddisk, betyder ikke at man komprimerer/får mere plads. En diskdefragmentation, sætter blot ens harddisk i orden. Fx. hvis ens harddisk ser følgende ud:
10112
Så vil det se sådan her ud, efter en diskdefragmentation:
01112
man kan ik spare splads sådan som jeg opfatter du søger...
eneste måde at spare meget plads på er at holde orden i sagerne og så slette ting efterhånden som du ik skal bruge dem mer. undgår at have gamle filer liggende alle mulige mærkelige steder så du nemt kan finde dem...
defragmentering af harddisken? er det ik bare en billig version af format #: ? :-)
komas
11-05-2004, 10:29 PM
man kan ik spare splads sådan som jeg opfatter du søger...
eneste måde at spare meget plads på er at holde orden i sagerne og så slette ting efterhånden som du ik skal bruge dem mer. undgår at have gamle filer liggende alle mulige mærkelige steder så du nemt kan finde dem...
defragmentering af harddisken? er det ik bare en billig version af format #: ? :-)
øhh... defragmentering, er det modsatte af fragmentering(fragmenter=små stykker)
når windows gemmer noget på din hd, så kaster den det lige der hvor der nu er plads, så kan en stor fil godt komme til at ligge fordelt på rigtig mange forskellige steder på ens hd. det tager lang tid at åbne en fil der ligger 1000 forskellige steder, så der for kan man defragmentere. altså samle alle fragmenterne så filerne kommer til at ligge pænt i rækkefølge.
det vil så kræve kortere tid at åbne samme fil, da der så kun skal søges et sted på hd'en.
det vil derfor ikke give mere plads, men bare ændre rækkefølgen af data der liger på hd'en.
se det er det her jeg hader ved forumer... man kan ik udtrykke sig ironisk uden at man skal gøre det så tydeligt at der intet sjovt i det er... ved skam godt hvad fragmentering er... prøvede bare at sige at defragmentering er noget man gør med format #: (i win)... at defragmentere et raid drev på 600gb.. eller skal vi bare sige en fyldt 80gb hdd er ik noget man bare liiiige gør... det kan hurtigt tage et par dage :)... hvis fragmentering er et problem bør man flytte alt til en tmp hdd og så tilbage igen.. så er den klaret.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.