PDA

Se fuld version : Fed dommer

Mollerz
11-05-2004, 01:26 PM
Læs her... Ret fed dommer... :D

http://www.ulydighed.dk/dk/fildeling/fildeling%20lovligt%20i%20canada.htm

Jowls
11-05-2004, 03:08 PM
Læs her... Ret fed dommer... :D

Fed dommer, ja. Men resten af artiklen... :evil: F.eks.

...er den danske lov glasklar, og retspraksis er ved at forme sig ligesådan. Der er slet ingen tvivl om, at en sådan retslig afvisning aldrig vil forekomme i Danmark«, siger Torben Steffensen.

Sikke en gang vrøvl. Retspraksis er i høj grad udefineret, eftersom APG går efter at terrorisere folk til at indgå forlig på basis af lemfældige beviser. Men det skal vi nok få ændret på - bare nok ikke lige i den retning som Torben steffensen regner med.

Prisen ganges så med det antal filer, man har gjort tilgængelig.
»Undersøgelser viser, at man i gennemsnit kopierer sine filer fire-fem gange, men vi har valgt kun at kræve erstatning for en kopiering. Derfor er vores krav meget rimelige«, siger Torben Steffensen.

Rimelige??? Ja, lige så rimelige som hr. Steffensens salær... :P

Vi er startet fra toppen med de største 'pirater', og selv om der selvfølgelig ikke hersker idel lykke og idyl mellem os, ved de godt, at de har gjort noget ulovligt, og de er villige til at betale for det.

Ved vi det? Er vi det? :lol:

I USA har man i løbet af det sidste halve år sagsøgt 2.000 musikpirater, som har brugt ulovlig fildeling. FBI er inde sagerne, og bureauet betragter pladepirater som sin tredje prioritet efter terrorisme og efterretningstjeneste.

Hvor mange uopklarede mord er det nu lige de har pr. uge i USA? Who cares? Vi må stoppe piraterne NU! Hvis det koster menneskeliv, så er det jo bare ærgerligt. De fleste af ofrene har sikkert alligevel ingen penge, men det har pladebranchen.. :roll:

Khain
11-07-2004, 12:21 PM
en ting er at han åbenbart ikke ved hvad der foregår i resten af verden, spm. er vel snarere om han har glemt sin juridiske metode lærer eller bevidst lyver om retsprksis for at skræmme "os"

TNB_Dominic
11-19-2004, 03:09 PM
»Vi tror ikke på undersøgelsen. Den er alt for unuanceret og målt over alt for kort tid, oven i købet lige før jul, hvor pladesalget er størst. Det er en misvisende periode for sådan en undersøgelse, som slet ikke harmonerer med andre rapporter med det stik modsatte indhold«, siger Torben Steffensen fra AntiPiratGruppen.

mon ikke de eventuelt andre undersøglerser(som han forresten ikke siger noget om) er lavet af hans egen BS?... hvis ikke, ville jeg sq gerne vide hvem der har lavet den... og hva er det for noget lort at fyre af? dvs. gælder en måling lavet i December over mængden af indbrud gælder ikke, fordi at der er færre i f.eks. juli måned?... hva sker der så lige for APG?(det sædvanelige :wink: ... kronisk vanvid :twisted: :!: :!: :roll: )

vrenak
01-21-2005, 02:50 PM
»Vi er startet fra toppen med de største 'pirater'

Hvis de virkelig tror de er startet med de største pirater så er de godt nok mere naive end jeg tidligere har troet, og jeg har altid anset dem for uhyre naive. Så enten er manden ubegribeligt naiv, eller også stikker han journalisten en lodret løgn, de går jo bevidst efter de små fisk, dem de kan intimidere, dem der ikke er inde i en sluttet kreds, dem der ikke har adgang til de store hurtige steder, hvor tingene først kommer, men det overstiger jo også langt deres evner at nå dem længere oppe i systemet.

Pest
01-21-2005, 03:16 PM
Prisen ganges så med det antal filer, man har gjort tilgængelig.
»Undersøgelser viser, at man i gennemsnit kopierer sine filer fire-fem gange, men vi har valgt kun at kræve erstatning for en kopiering. Derfor er vores krav meget rimelige«, siger Torben Steffensen.
Dette er løgn.
Jeg skal ikke kunne sige om man når at få kopieret så meget, men de hæfter sandelig ikke bare for en kopiering!
kilde:
http://wyren.dk/

Hvis i kigger på side 3 vil i se at der står:
"Det lægges i beregningen til grund, at De som minimum har foretaget og medvirket til i alt 2 kopieringer."

Efterfulgt af regnestykket:

33.554 * 0,8 * 10 * 2
osv.
Altså hæfter de sandelig ikke bare for en kopiering som der står i den udtalelse.

Hylle
01-28-2005, 05:05 PM
Vi er startet fra toppen med de største 'pirater', og selv om der selvfølgelig ikke hersker idel lykke og idyl mellem os, ved de godt, at de har gjort noget ulovligt, og de er villige til at betale for det.

Jaja, i en anden artikel skriver Torben Steffensen at det er en underskudsforretning :shock:

I samme artikel her på forummet skriver de jo at APG har sagsøgt 500 x 80.000 dvs. 40 millioner kroner.

Og jaja, APG siger at de er villige til at betale.

Jeg kan sgu da godt forstå APG er SÅ vilde med at fange pirater! Er du sindsyg de tjener sgu da godt på det!!

Jowls
01-28-2005, 05:23 PM
Jeg kan sgu da godt forstå APG er SÅ vilde med at fange pirater! Er du sindsyg de tjener sgu da godt på det!!

Der ramte du hovedet på sømmet Hylle. Advokat-firmaer er som våbenindustrien - de tjener ingen penge i "fredstid". Derfor gør de naturligvis alt hvad de kan for at holde gryden i kog. Hvis vi pirater kommer i dialog med musikerne og finder konstruktive løsninger i stedet for strid, så mister Johannes Schlüter Advokatfirma en masse penge.

Og det er langt mere end blot deres salær for at drive APG vi taler om. Hvis du surfer lidt rundt på nettet, så vil du opdage at det firma har pølserne i stort set alle områder af dansk musik og film. Og det hele hænger sammen i et udspekuleret net af selskaber og magtpositioner.

Hvis (når :wink: ) Piratgruppen får vendt den negative udvikling vil det starte en domino-effekt som sikkert vil reducere Johan Schlüter Advokatfirma til halv størrelse eller mindre. Og DET vil de gøre alt for at undgå 8)

NiZ
04-13-2005, 09:56 PM
Det tror jeg desværre ikke du skal regne med, Jowls, jo, hvis (når) vi får vendt det her pjank og pjat til noget konstruktiv debat med musikerne så får vi sikkert nogle vældig gode ideer til hvordan alting kan løses. Det foreslag ryger ind til hr. Ejer af Fona (eller en hver anden pladeconcern) som ser på denne ide og kaster den i skraldespanden og sir til APG at de skal skrue op for sagsanlæggende.
Jeg tror musikbranchen er de, der i virkeligheden står bag, ikke bare "APG"...
Jeg mener personligt at musikbranchen er overflødig og har været det siden radioen. Vi kan sprede musik ud til alle billigt eller næsten gratis over radioen. Alligevel insisterer pladebutikker på at tage 150kr eller mere for en CD med 3 - 5 gode numre på og resten en omgang lort. Ca. 50% ryger til forretningen, 2% ryger til transport, 10% til produktionsudgifter (hvis det er så meget..) og de sidste 38% til pladeproducenten der gir ca. 10 kr til kunstneren (igen - hvis det da er så meget). Summa sumarum: Kunstneren tjener, i princippet, ingen penge på selve pladerne, det gør pladeselvskaberne. Kunstnere tjener penge på tourneér, hvor de spiller musik, får sponsor penge, entré penge, alt muligt pis som pladeindustrien for så vidt ikke tjener så meget på (de tjener jo bare penge på de plader der bliver solgt bagefter)... Så mit foreslag er: SKROT pladeselvskabet, lav musikken gratis (spred den og kunstnerens navn via Internettet eller Radio), turnér når kunstneren lyster/har tid/brug for penge, og så bliver vi i alt fald glade.

Jeg er klar over at det vil betyde massiv omkonstruktioner i vores system, mistede arbejdspladser, tabt indkomst, færre penge i eksport og pis og papir... Men jeg synes det er forkert af pladeselvskaberne at sidde og hoarde pengene som en slags grisk mellemmand.

//Edit:
Og netop FORDI pladeselskaberne tjener så mange penge på pladerne vil de ikke høre tale om fornyelse eller nedsættelse eller noget i den stil, nej, det havde de chancen for, og det har de stadig. I stedet kører de den forretning der hedder APG i stedet...

HamSlam
04-14-2005, 12:51 AM
Nu bliver det lidt off-topic, men hvad. Prøv lige at høre her.

Det forholder sig vel i virkeligheden sådan, at pladeindustrien netop er hvad ordet siger: En industri der laver plader.
Små runde skiver af ploy-karbonat, med sølvpapir på den ene side og med et hul i midten.
Denne fremstillingsproces har man forfinet i en sådan grad, at stykprisen pr. skive blot ligger på et par kroner eller sådan.

Nu er problemet så bare, at der ikke er nogen der vil give 160 slag for en blank skive plastic, så for at kunne retfærdiggøre denne samlede fortjeneste på 7900 % (skriver - syvtusindenihundrede) må der opfindes noget smertelindrende indhold at fylde på.
Det er her 'kunstnerne' kommer ind i billedet. Mod lovord om snarlig berømmelse, leverer de så et par dråber af deres hjerteblod, eller også lirrer de bare noget af sig, til at fylde på de tomme plader.

Denne kreative proces med tilblivelse af indhold, er pladeindustrien som sådan totalt ligeglad med. De skal bare ha' fyldt deres plasticskiver op med digital information af en sådan beskaffenhed, at nogle blandt publikum er dumme nok til, at gå ind i en forretning og yde dem en samlet fortjeneste på 7900 % for deres plasticbras.

I dette lys er det mig en gåde - at kunstnerne ikke for længst har fundet en mere tidssvarende industri at slå sig sammen med, for at komme ud med budskabet.
En industri der lå lidt mere til tidsånden, og ikke fortsat kogte suppe på en simpel viderudvikling af Edisons fonograf fra 1800-og-grøn-hvidkål..

Hvad f.eks. med elektronikindustrien, eller medieindustrien ?!

Så kunne man måske i stedet stille i udsigt, at man fik en platin MP3-afspiller, når der var downloadet 1.000.000 kopier :wink:

NiZ
04-14-2005, 01:12 AM
Vi er fuldstændig enige der, HamSlam, alt hvad pladeindustrien tænker på er penge. Penge penge penge. Men når en ung kunstner som du siger "giver af sit hjerteblod" skriver han/hun også under på et lille stykke papir der betyder at firmaet næsten ejer kunstneren i de næste x antal år, og alt hvad kunstneren laver.. Bondefangeri!
Men det er netop derfor jeg betvivler at hvis piraterne kommer i dialog med musikerne vil det ændre noget overhovedet, fordi musikerne er bundet af kontrakt til pladeselskaberne :/

Bemærk i øvrigt: Alle de "smarte" kunstnere inden for musikbranchen har deres eget pladeselskab... Hvorfor mon? :)

The Tasty Orange
04-14-2005, 05:16 PM
hehe, hvad med at vi pirater bare gik sammen om at lave "DET MODERNE PLADESELSKAB"? :P
Så kan vi da kæmpe mod dem på deres egne betingelser, og hugge alle de gode kunstnere for næsen af dem :D