Se fuld version : sletter alt hvad man har
enigma
11-04-2004, 06:37 PM
Jeg sad og tænkte på om der findes et program der kan gå ind og slettet ens disk fuldstændig så de ikke kan spore noget.. jeg har et værktøj der hedder "s0kill" hvis der er nogen der kender det..
så vidt jeg ved skulle det være en tysk hacker der har udviklet det..
malkde
11-04-2004, 08:02 PM
prøv east-tec eraser 2004 Super-slette værktøj - overholder 3+7+3 DoD´s standard - dvs. den sletter og overskriver data 13 gange med forskellige datamønstre - anbefalet iflg. US Department of Defense Orange papers om data sikkerhed
30 dages prøveversion:
http://www.east-tec.com/eraser/
Jeg tror det virker...
Ellers hent et program der hedder recover my files til at tjekke det med :D
Gondor_2k
11-04-2004, 09:12 PM
vis du har/havde NTSF fil system ville jeg nok prøve med "Get Data Back For NTFS" (og for dem der skal hjælpes lidt GetDataBack.For.NTFS.v2.31.WinALL.CRACKED-ViCTORY)
det bliver blandandet brugt af Drivesavers ( http://www.drivesavers.com/ ) godt nok for dem = godt nok for mig
FakeNick
11-04-2004, 09:42 PM
Vil altså sige, at krytpere den vil være nemere... hvis du kryptere den, er du 99,9% sikker på at ingen kan se noget data på den (hvis altså du vælger et godt password)
techie
11-05-2004, 11:48 AM
Vil altså sige, at krytpere den vil være nemere... hvis du kryptere den, er du 99,9% sikker på at ingen kan se noget data på den (hvis altså du vælger et godt password)
Artikler om full disk encryption:
http://www.hedberg-jensen.dk/artikler.html
Smiley_Carpe_Diem
11-05-2004, 03:36 PM
angående kryptering, en meget klog mr. expert damatatiker har regnet ud at det ville tage 280 millioner computeret, 12 gange universets levetid at bryde en PGP kryptering
det er fint nok for mig ;-)
notme2
11-05-2004, 04:29 PM
angående kryptering, en meget klog mr. expert damatatiker har regnet ud at det ville tage 280 millioner computeret, 12 gange universets levetid at bryde en PGP kryptering
LooooL...dæleme også for mig...så bliver dem der vil prøve at bryde koden sgu da godt nok blive lidt vindtørret inden det ville lykkedes :-)
enigma
11-05-2004, 04:50 PM
jamen så kan de jo stadig se det X antal diske jeg har i min computer imodsætning til hvis jeg kun har 1 siddende i hvor der er kun ligger lovlige ting med licens :)
Christian
11-05-2004, 06:19 PM
Jeg har ihvert fald hørt at det tager lang tid. En af verdenens hurtigste computere som var den hurtigste indtil en månede siden,NEC: Earth Simulator (http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/) ville være ca. 1 år om at knække en PGP kryptering, og det er der ingen som er villige til at betale for. Vi snakker altså om 40 Tflops/s som er ca. 1.000.000.000.000 x 40 = 40.000.000.000.000 beregninger pr. sekund (40 trillioner flydende tal beregninger) døgnet rundt i 365 dage.
Flydende tal = decimaltal.
Det er fandeme noget som rykker!
enigma
11-05-2004, 08:45 PM
det i siger er så at jeg skal kryptere min diske istedet for at pille dem ud og lade en sidde i??
FakeNick
11-05-2004, 08:47 PM
ja det er det vi siger...
notme2
11-05-2004, 09:12 PM
det i siger er så at jeg skal kryptere min diske istedet for at pille dem ud og lade en sidde i??
hehe...ingen dårlig kunklution Enigma :-)
Smiley_Carpe_Diem
11-06-2004, 02:09 PM
hehe ja det er sgu en hård nød at knække. Men husk lige at have en vis forklaring til, hvorfor i lige pludselig har krypteret 200 gb ;-)
Anonym
11-06-2004, 02:21 PM
Personlig data.. :D
Tja, man kan jo have haft virus:P;)
Jowls
11-06-2004, 02:26 PM
Personligt ville jeg nok råde enhver som har en begrundet formodning om, at APG har dem listet som mulige pirater - og det vil i hvert fald sige alle som har fået et af trusselsbrevene - til at investere i en ny harddisk.
Man kan få en 200 Giga Maxtor for 767,- eller en Western Digital i samme størrelse for 790,- Det beløb kan man knapt nok få en advokat til at tage hænderne op ad lommen for, og så er der ikke noget at bortforklare, hvis ens computer bliver "bevissikret". Heller ikke tilstedeværelsen af et stort krypteret drev.
Den gamle disk kan man så evt. putte ind i et eksternt USB-kabinet (pris 295,-) så den hurtigt kan hives fra og stoppes i lommen. Eller man kan sælge den til en kammerat som ikke er i APG's søgelys.
Kryptering er en god forebyggende forholdsregel, men hvis først man ER blevet busted, så gælder det om at rense helt ud... ikke bare gemme.
Smiley_Carpe_Diem
11-06-2004, 02:31 PM
ja det er self rigtig nok, det er bare lidt bittert hvis man skal ned og have fat i en ny hdd, men hellere det end tage chancen
Ah ja. Kommer jo nok an på indfaldsvinklen.
Et bruteforce angreb specielt rettet mod password boksen burde nok før eller siden gætte passwordet, medmindre han har lavet det mega langt.
Tager nok et par år, når det er langt, men hvis den får lov at gætte løs, så taget det kun én computer, og ihvertfald under 12 gange universets levetid.
FakeNick
11-06-2004, 05:15 PM
Ah ja. Kommer jo nok an på indfaldsvinklen.
Et bruteforce angreb specielt rettet mod password boksen burde nok før eller siden gætte passwordet, medmindre han har lavet det mega langt.
Tager nok et par år, når det er langt, men hvis den får lov at gætte løs, så taget det kun én computer, og ihvertfald under 12 gange universets levetid.
Derfor er det meget vigtig at lave et password med både tal og bogstaver, skal også helst være mere end 10 sifre
fordi:
Hvis du f.eks. lavet et password med 6tal vil der jo kun være 1mio muligheder for at gætte rigtigt... en hurtig computer vil måske kunne tage 100muligheder i sekundet..
1mio / 100 = 10.000sek = næsten 3timer...
Derfor er det meget meget vigtig både at bruge tal og bogstaver, og helst over 10sifre
Jowls
11-06-2004, 05:42 PM
Man kan også camouflere sin server, så fogeden ikke kan finde den. Se flg. side for inspiration....
http://www.mini-itx.com/projects.asp
:)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.