Se fuld version : Video tutorials!
Hej allesammen.
Jeg tænkte på om erfarne BitTorrent brugere, kunne lave en lille "tutorial-video", til hvordan man opsætter et BitTorrent program korrekt! Det kunne være rigtig rigtig cool, hvis i gad! På forhånd tak.
på http://www.hyperionics.com/ kan i finde screen-capture software..
Slet ingen erfarne BitTorrent brugere, som vill gøre dette fopr os noobs:S?
Mike|dk
11-04-2004, 05:55 PM
Det er jo ikke bare ligetil, da der er en del forskellige clients. Godt nok ligner de allesammen hinanden mere eller mindre, men alligevel. :/
Det er korrekt, men bare en eller anden guide, til et BitTorrent program , ville være kanon!
AndersAnd
11-04-2004, 08:12 PM
er selv noob hvad angård bittorrent.
kunne ikke få det til at fungere men prøvede så bitcomet og selv jeg kunne finde ud af den.
så prøv den.
Mike|dk
11-04-2004, 08:56 PM
Kan da give et par hurtige tips til de vigtigste options.
De fleste clients har en advanced options menu. Derinde er der som regel en option der hedder noget med: Max peer connections, eller bare max connections. Alt efter hvor hurtigt internet du har, kan du eksperimentere med at hæve den lidt. Jeg har selv sat den til 100, men med adsl er det nok bedre at sætte den til omkring 60, da windows xp også kan finde på at flippe ud ved for mange connections. Hvis der er en minimum number of peers option, sæt den til det samme som din max.
Derudover skal i helst bruge en client der lader jer sætte max upload hastighed, og sætte den til 5-10kb/s under jeres max. Har i feks 512/256, så sæt den til 15kb/s. Ellers så kvæler i jeres download.
Husk også at åbne for Bittorrent portene i jeres router/firewall. Portene som BT bruger er: 6881-6999, begge inklusive. Ellers får i rigtig dårlig speed.
Det er sådan set de vigtigste indstillinger. Mange af de andre ting man kan indstille kan virkelig få jeres torrents til at køre af bæh, så pas på hvad i rører ved. :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.