PDA

Se fuld version : eMule hurtigere?

MindWorX
11-03-2004, 10:06 PM
Hey der... Dejligt endelig at se Danmark er mere med i fildeling... :D

Jeg sidder på en 5Mbit/512Kbit linje, og jeg uploader med 50 ud af 64 Kbyte for at få maks muligt credit uden at kvæle min Download... Jeg holder gennemsnitling DL på 128Kbyte, er der mulighed for at gøre den højere? Har været oppe på over 500Kbyte, men det er kun sket en gang... Ville gerne uploade mere, men har ikk lige mulighed for det med min økonomi...

komas
11-03-2004, 10:35 PM
den teoretiske max hastighed for en 5mbit linje ligger på 640kb/s

MindWorX
11-03-2004, 10:49 PM
den teoretiske max hastighed for en 5mbit linje ligger på 640kb/s

Ved jeg, men som sagt ligger min DL også mest på 128, samt har struer.net, som fyrer alt af de kan, istedet for det man betaler for, har været oppe på 18Mbit... Gælder bare ikk upload...

komas
11-03-2004, 11:21 PM
du kan jo godt have en helt vild psykopat-agtig hurtig download hastighed, men hvis din upload skodder, så hjælper det ikke noget... kender ikke lige så meget til hvordan forholdet er, men det er der sikker noget kloge hoveder der ved.

BamseMusen
11-09-2004, 10:22 AM
Den smarte måde TCP/IP virker på, betyder også en vis svaghed - den er nem, sikker, og enkel.
Eksempel,
når en person henter noget (lad os kalde ham "a") fra b, bliver det nød til at fortælle ham "a" henter fra (ham kalder vi "b") at han har modtaget den "data-pakke". Dette kaldes "ACK" også kaldt "I got it" message. Hvis "a" fejler dette, stopper "b" med at sende data til "a" og venter. Hvis "A" uploader med full hastighed, kan man forstille sig at der ikke er nok båndbredde til at sende disse såkaldte "ACK's", og der vil komme en forsinkelse - eller i værste fald et timeout. Så på denne måde, kan høje upload hastigheder, lede til lav download speed! En god tommelfinger-regel, siger at man bør begrænse sin upload hastighed til max 75-80% - men hvad der præsic skal begrænses til, er forskellig - så man bør prøve sig frem ! :)

Personligt har jeg 2048/256 - hvilket giver en teorestik upload på: 256/8 = 32kb/s
75% af 32 = 24kb/s - henter med 220kb/s, med denne indstilling - for så vidt, Direct Connect (her bruger jeg dog 65% i stedet for; 21kb/s), BitTorrent osv.

Men altså opsumering; Prøv dig frem!
Håber det hjalp lidt...

thecrow
01-17-2005, 11:01 AM
du kan evt prøve at sætte kilde antallet lidt op for filer og samlede forbindelser ( lad dog være at overdrive)
du ka´n evt prøve at bruge emule Pawcio mod
blev selv anbefalet dette for snart et lille år siden, og har brugt det lige siden
anbefalet pga at det downloader lidt hurtigere end unmodded mule
og det passer skam
dog kun med mange filer ad gangen
med få er hastigheden lidt slow, ligesom alm mule

pantonamia
03-16-2005, 10:49 AM
Brug overnet! :D

migmigmig
03-16-2005, 06:35 PM
256/8 = 32kb/s
Bare en detalje, men KB betyder normalt Kilo Byte, mens Kb er Kilo bit. (1 byte = 8 bit som bekendt)

Fin forklaring ellers. Selvom jeg selv ville gætte på at grunden ligger endnu mere 'tæt' på hardwaren. 'A' i 'ASDL' betyder nemlig Asynkront, og det skal vist forståes derhen, at man ikke kan sende og modtage på linien nøjagtigt samtidigt.

Jeg tror, at det tager tid at skifte mellem at sende om modtage og sende. Man kan derfor ikke sende og modtager samtidigt med fuld kraft.

migmigmig
03-16-2005, 09:40 PM
du ka´n evt prøve at bruge emule Pawcio mod
Det er vist eMule-modificeringen MorphXT, som er på mode nu :) Se f.eks. http://forum.shareprovider.com/topic-18822.html

Birk havde engang nogle tal, som viste, at eMule Plus var den mest udbredte eMule-modificering med omkring 5 %.

Plus er iøvrigt ikke en 'officiel' modificering af eMule. Standardisering er ikke fildelingsverdenens stærke side :(