PDA

Se fuld version : "Man bliver kun taget for EN fil"... øøøh???

Insano
11-03-2004, 10:43 AM
tjah.. som emnet selv siger (måske) står der over det hele i dette forum til nybegyndere (jeg er næsten helt ny selv) at de kun vil blive taget for EN fil/et spil osv. hvis de downloader via Bittorrent/bitcomet osv.

MEN... kan APG ikke bare holde øje med dig og se hvor mange filer du downloader derefter(de kan jo se IP'erne) samle det hele sammen i løbet af et stykke tid og smide en kæmpe erstatningskrav ind i din postkasse???

Mike|dk
11-03-2004, 10:52 AM
I teorien jo. Men i praksis, nej.

Lad os sige at jeg er fra APG (eeew :D). Jeg har set at du har hentet en film og vil gerne knalde dig for flere. For at kunne det, ville jeg være nødt til at hente den næste torrent som du også henter, og være heldig at connecte til dig som een ud af de måske 100 jeg connecter til når jeg selv begynder at hente den.
Som du nok kan se, er det umuligt for APG at forudse hvilken torrent du henter næste gang, og chancen for at de connecter til dig igen, på en torrent med måske 3000 leechers, er ekstremt lille.

Derudover er jeg ret sikker på at det er lidt svært for dem at knalde dig på bare en enkelt download, da det kræver at de henter hele filen og tester den for at være sikker på at den er real og ikke fake. Desuden kan de ikke være sikker på at du henter den færdigt. Du kan jo fortryde midt i downloaden, quite og slette filen. Selvom de varetager interesser for mange mennesker, tvivler jeg på at de bare straffrit kan hente alle udgivelser der er, da det er meget få der er danske.

Det er noget nemmere for dem med P2P programmer som DC++ osv. hvor de bare kan tage et screenshot af din shareliste, for de ting som det viser, ved de du har. Men torrents kan de ikke være sikre på.

Insano
11-03-2004, 11:02 AM
oooookay... så er jeg med.. :o

tak for hjælpen :D

Mike|dk
11-03-2004, 11:04 AM
Det var så lidt :)