PDA

Se fuld version : Hvad skal der gøres for et grøn ansigt i Azureus

oele
11-02-2004, 10:17 PM
Jeg har brugt Azureus i godt 3 mrd nu. Der har aldrig været et grønt ansigt! Min porte er 6881-6889 og mit højeste download var 26 K/bs. har 512/512. Og ja har prøvet på et download med over 1000 seeders!

Hvad skal jeg gøre for at få et grønt ansigt og et bedre download generlt!

Mike|dk
11-03-2004, 08:37 AM
Quote fra en faq side: As of 3.2 and later, the range has been extended to 6881-6999. (These are all TCP ports, BitTorrent does not use UDP.)

Dvs. at du skal åbne fra 6881-6999. Så du har ikke åbnet porte nok. Prøv at åbne de sidste porte og se om ikke det hjælper.

Jeg vil også anbefale dig sætte din max upload hastighed til ca. 35kb/s, da du kvæler din download hastighed hvis du uploader med max speed på en adsl linie. Det er en fejl de fleste begår. Men 5-10kb/s under din max upload er nok til at du normalt kan hente med fuld speed.

oele
11-03-2004, 05:05 PM
Tak for svaret. Vil tjekke om det virker nu :)

SuperNeo
11-03-2004, 05:39 PM
Quote fra en faq side: As of 3.2 and later, the range has been extended to 6881-6999. (These are all TCP ports, BitTorrent does not use UDP.)

Dvs. at du skal åbne fra 6881-6999. Så du har ikke åbnet porte nok. Prøv at åbne de sidste porte og se om ikke det hjælper.

Jeg vil også anbefale dig sætte din max upload hastighed til ca. 35kb/s, da du kvæler din download hastighed hvis du uploader med max speed på en adsl linie. Det er en fejl de fleste begår. Men 5-10kb/s under din max upload er nok til at du normalt kan hente med fuld speed.
Azureus bruger kun 1 port :!:

Men som nævnt i en del tidligere tråde skal man jo være opmærksom på om man sidder bag en router.

Hvis man ikke kan komme til den kan man gøre som Christian: Finde en port der ikke er blokeret ! Prøv evt med port 5000 :idea:
Eller man kan prøve med en portscanner:
www.radmin.com/download/pscan12.exe

Hvis man kan komme til routeren, skal man ind og konfigurer den til at forwarde den/de porte man nu engang bruger..

oele
11-03-2004, 06:01 PM
Hmm ikke helt med! Altså alle de porte som vi har åben er der kun adgang til trafik ud, og ikke ind. Da folk ellers bare kan komme ind og gøre som de vil.

Mike|dk
11-03-2004, 06:54 PM
Du har ret i at Azureus kun bruger en port. Det havde jeg glemt, da jeg ikke har brugt den i lang tid, da jeg ikke bryder mig om den, da den kræver at du installerer sun java og derudover er det den mest resource krævende klient du kan finde.

oele
11-03-2004, 11:28 PM
ahh jeg fandt den port som var open. Så nu virker det :) Tak for hjælpen, og portscan.exe i love you

SuperNeo
11-03-2004, 11:56 PM
Du har ret i at Azureus kun bruger en port. Det havde jeg glemt, da jeg ikke har brugt den i lang tid, da jeg ikke bryder mig om den, da den kræver at du installerer sun java og derudover er det den mest resource krævende klient du kan finde.
Havde det selv på samme måde, engang.. men jeg må indrømme at jeg syntes det er den mest stabile, overskuelige og mindst resource krævende BT-klient jeg har prøvet til dato, i forhold til BitTornado, som ellers var min fortrukne BT-klient.

ahh jeg fandt den port som var open. Så nu virker det :) Tak for hjælpen, og portscan.exe i love you
Selvtak, godt at høre det virkede 8)

Mike|dk
11-04-2004, 01:15 AM
Well, en af de kanaler jeg er i har testet alle de mest populære klienter. Det fulde resultat vil snart blive offentligjort. Og den eneste klient der var værre end Azureus hvad angår cpu forbrug, hukommelse forbrug og hastighed når den skal allocate en torrent, var BT++ som er en oldgammel klient der ikke engang bliver udviklet mere :)

Og de har testet dem meget grundigt. Azureus ligger faktisk mere end dobbelt så højt i mange af tingene som dem som ligger i toppen af listen. Og både BitTornado og ABC ligger foran den, med ABC i toppen som den pt bedste klient.

Men jeg vil da give dig ret i at mange stadig foretrækker Azureus på trods af alle de ting. Og folk skal da også bare bruge den klient de har det bedst med.