PDA

Se fuld version : Debat: Selv skyld i sharing?

Kasper Johansen
11-02-2004, 09:02 PM
Bare for sjov et lille debatoplæg.

Musikere og lignende (måske ikke dem, men mere de bagmænd der er i brancen). Er de ikke selv skyld i at der bliver kopieret så meget? Jeg mener, der bliver jo solgt flere milliarder CD'ere, ablums osv. osv. Kort og godt bliver der nok taget en god overpris for det lort, og hvor havner de penge? De havner hos en eller anden grisk bagmand.

Når det kommer til stykket, kunne CD'ere og lignende ikke sælges til den halve pris og stadig give musikere, producere og alt andet godtfolk de penge de skulle bruge (bortset fra ham i enden som måske ikke fik de ekstra 100 milliarder).

Hvis man kunne gå ned i Brugsen og købe en CD til en 50'er, så ville det for år tilbage faktisk bedre kunne betale sig at købe en CD end at købe en brændt, og derved ville al den teknologi vi har til at "share media" nok ikke blive opfundet så hurtigt? Vi er faktisk opnået et højt teknologisk stadie indenfor sharing af filer (hvilket er godt), men når det kommer til stykket; Er der overhovedet nogle som har brugt nogle af deres milliarder på at modarbejde denne udvikling før at det først rigtigt blev stort?

Jeg mener, jeg kunne sagtens for 8 år siden have sagt at det ville gå i den her retning (tror faktisk jeg både har skrevet stile om det og alt muligt).

Undskylder for evt. stavefejl og lignende, men gider ikke at læse det igennem :) (i er vel også så kloge at i kan gætte jeg til hvad der skal stå hvis der er en stavefejl eller to ;))

FakeNick
11-02-2004, 09:08 PM
Gider ikke betale 150kr for en cd, hvor jeg måske kun kan lide 1 eller 2 numere... især ikke når man bare kan hente det ene nr. som jeg godt kan lide, over nettet på 2minutter...