PDA

Se fuld version : Brev fra min ubdyder...

Sloth
11-02-2004, 07:51 PM
Hej allesammen!

Jeg er flittig bruger af EDonkey.

Jeg har nu i dag fået et brev fra min udbyder, der fortæller mig at de er blevet kontaktet af en amerikansk advokat, der har set jeg har hentet noget pr0n - pr0n som sf. er beskyttet af copyright etc...

Her er udklip fra brevet:

Kære Kunde,

Vi har modtaget nedenstående e-mail, som omhandler krænkelse af copyright beskyttet software.
Vi har meddelt copyright-indehaveren, at vi mener, at en eventuel overtrædelse af selskabets ophavsrettigheder er en sag for domstolene. Vi har derfor meddelt selskabet, at vi ikke agter at foretage os yderligere i sagen.
Vi gør dog opmærksom på, at i det omfang selskabet kan dokumentere, at henvendelsen vedrører en igangværende krænkelse, kan vi være forpligtet til at lukke forbindelsen midlertidigt mhp. at bringe krænkelsen til ophør.

Her er brevet fra amerikaneren:

Notice ID: 1741411

Re: Cease and Desist and Notice of DMCA Claim of Infringement
Request for Removal of AudioVisual Files from your Webserver/s or network.
Request for denial of service to the account of the infringing user

All of the above listed entities and hosting companies are hereby given notice valid under copyright infringement notification requirements of 17 U.S.C section 512.

I am the designated agent of the owner of the copyrights of the images and audio/visual works listed below. I believe that the images and audio/visual works listed at the times cited below were used by the user listed below and identified by the infringing IP address below in a manner that was not authorized by the owner of the copyrights, its agent or the law.

Verified and documented infringments that have been traced to URLs and/or IP Address's controlled by your company are listed below.

We demand that upon receipt of this notification of claimed infringement you expeditiously remove, or disable access to, the below claimed infringing material/s and any other XXX Media property residing on your network/system.

I certify under penalty of perjury that I have a good faith belief that the information contained in this notification is accurate to the best of my knowledge and that I am authorized to act on behalf of the owner of the aforementioned copyright protected materials.

Please advise me when the offending images have been removed or access has been blocked so that we may re-inspect for compliance.

We also request that as per your TOS and/or AUP statements you remove the infringing account from your network to prevent further acts of infringment from occurring. The acts of copyright infringment commited by this account are Federal offenses and ones that should not be taken lightly. Any addtional or further violation by this account will be prosecuted and expose your company to potential liability as previous notice has been given and you have been made aware of the infringing acts related to this account within your network.

This letter does not consistitue an exhaustive statement of XXX Media's legal position nor is it a waiver of any of our rights and/or remedies in this or any other matter, all of which are expressly reserved. Your immediate attention to this matter is expected and appreciated.

Så nu er spørgsmålet - skal jeg gå i panik eller tage det stille og roligt? Jeg er ikke i tvivl om ægtheden af brevet. Det sjove er, at jeg IKKE har hentet filen der er nævnt (en eller anden bøssepr0n), men jeg har før prøvet at hente en fil, og så blive overrasket over, at det er en anden fil man får ud af det.

zub
11-02-2004, 08:05 PM
tag det heeeeeelt roligt... den slags breve får isp'er tonsvis af... du sku vel aldrig have Cybercity? plejer at være dem der sender dem videre efter hvad jeg ved...

hvis firmaet ville noget seriøst ville de ALDRIG advare dig.... apg ringer jo heller ik og siger "vi kigger lige forbi i morgen eftermiddag" (selvom det da ville være rart.. så ku man da nå at få købt noget kaffe osv, evt lidt kage)

Sloth
11-02-2004, 08:12 PM
LOL - det er faktisk Cybercity :) Kudos til dig *G*

Har undersøgt sagen yderligere, og har set at firmaet er gået helt amok med de "trussels-breve".

Kom også til at se på ID-nummeret på mailen - jeg er #1.7 million - de skal sgu have den gode advokatstab for at komme igennem de sager!

Jeg siger 1000 tak for hjælpen!